کد خبر: ۶۴۹۹
زمان انتشار: ۰۰:۴۴     ۱۶ آبان ۱۳۸۹
از سوی مولوی عبدالحمید مطرح گردید:
چندی پیش مولوی عبدالحمید در جلسه ای که با حضور علما و سران طوائف اهل سنت برگزار گردیده طی اظهاراتی فتوای منع ریختن صدقات اهل سنت زاهدان را به صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) را اعلام داشته و بیان می نماید که این صدقات و نذورات فقط مربوط به شیعیان بوده و از این مبالغ کمکی به اهل سنت نمی شود.

به گزارش پایگاه 598، محمد حسن رضائی/ چندی پیش مولوی عبدالحمید در جلسه ای که با حضور علما و سران طوائف اهل سنت برگزار گردیده طی اظهاراتی فتوای منع ریختن صدقات اهل سنت زاهدان را به صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) را اعلام داشته و بیان می نماید که این صدقات و نذورات فقط مربوط به شیعیان بوده و از این مبالغ کمکی به اهل سنت نمی شود.

وی در ادامه اظهارات خود از حاضرین در جلسه درخواست نمود که این حکم را در بین اهل سنت منطقه اعلام نموده و از آنها بخواهند که صدقات خود را در صندوق های کمک به مسجد مکی که به رنگ سفید بوده و در نقاط مختلف شهر نصب گردیده بریزند تا که آنها خود اقدام به تقسیم آن نمایند.

این امر در حالی صورت می گیرد که طی 5 سال اخیر دولت با افزایش چشم گیر بودجه استانی سیستان و بلوچستان و تاسیس مراکز مختلف اشتغال زایی گام های بلندی را برای رفع تصویر فقر و محرومیت را از چهره این استان برداشته است.

شایان ذکر است که کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سالیان گذشته بیشترین کمک را به مردم محروم این استان که اغلب از برادران اهل سنت می باشند نموده است.

با توجه به اظهارات اخیر مولوی عبد الحمید که در راستای تفرقه میان برادران شیعه و اهل سنت انجام گرفته است ، و همچنین دستگیری دو تن از داماد های وی به دلایل ضد امنیتی این اقدام وی نیز می تواند گامی دیگر علیه وحدت میان مذاهب اسلامی تلقی گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۶ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
قابل توجه جناب مولوی عبدالحمید: در استان سیستان و بلوچستان 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) می باشند ، که 70% این جمعیت ، از اهل سنت استان هستند! آیا قابل انکار است؟!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها