کد خبر: ۶۵۰۶۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۱۳ تير ۱۳۹۱
زندگی مانوئل خوزه، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال پرسپولیس دارای نکات جالب توجهی است که کمتر در بیوگرافی ها دیده می شود.
مشرق، خوزه مانوئل امروز از سوی باشگاه پرسپولیس به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. این اتفاق در حالی روی داد که فراز و فرود فراوانی برای رسیدن به این نقطه طی شد. دانستن نکاتی از زندگی این مربی جالب توجه است. در زیر می توانید نات و گفته هایی در این باره را بخوانید.

× خوزه مانوئل دو جیزز متول 9 آوریل 1946 در شهر "ویلا رئال دوسانتو آنتونیو" در پرتغال است.


تصویری از دوران جوانی مانوئل خوزه که هافبک تیم های پرتغالی بود

× وی در پست میانی بازی می کرد. مانوئل در 9 باشگاه به عنوان مربی فعالیت کرده است. وی در کشورهای پرتغال، عربستان، آنگولا و مصر (در رده های باشگاهی و ملی) فعال بوده است.

× وقتی خوزه مانوئل وارد مصر شد تا هدایت الاهلی را برعهده گیرد، نخستین مواجهه با مسلمانان را داشت. او در اولین گام به مطالعه قرآن می پردازد تا بفهمد مبانی فکری بازیکنان مسلمانانش در چه زمینه ای است. البته، این اتفاق در پی حضورش در اولین ماه رمضان در این کشور روی داد که بازیکنان به دلیل روضه بودن، از نوشیدن و خوردن خودداری می کردند.

× حسن حمدی، بازیکن الاهلی مصر درباره خوزه می گوید: "بازیکنان به او نگاهی چون پدر و برادر بزرگ تر داشتند که همیشه کنار او بودند. او در تاریخ باشگاه برای همیشه ثبت شده است و رابطه اش با بازیکنان خاص بود."

× علی القیعی، دیگر بازیکن این تیم مصری درباره سرمربی سابق گفته است: "خوزه نمونه ای از یک مرد خوب است که من و خانواده ام عاشق او هستیم."

× ابراهیم المنیسی، نویسنده مصری در مقاله ای نوشته است: "بی تردید، خوزه مانوئل بهترین مربی تاریخ فوتبال مصر بوده است. عشق، صداقت و احساس وفاداری به الاهلی، از وی مربی خاصی برای این کشور ساخته بود که هرگز از یادها نخواهد رفت."

× حسن المستکاوی، در یادداشتی منتشره در نشریه الشروق مصر عنوان می دارد: "خوزه مانوئل را نمی توان خوش شانس برای همیشه دانست؛ اما او را می توان مانند قیصری قدرتمند و فاتح دانست."

× خواندن نظر کارلوس کی روش درباره سرمربی جدید پرسپولیس خواندنی است. هنگامی که خبرنگار افریقایی از وی درباره هم کشوری ش در الاهلی می پرسد و از او می خواهد که به او توصیه ای کند، با شگفتی می گوید: "من کسی هستم که بخواهم خوزه را نصیحت کنم؟ بگذارید استاد کارش را بکند. محصول فعالیت های او را درو خواهید کرد."

× محمد ابوتریکه از شبکه تلویزیونی الاهلی هم اظهار می دارد: "او از نظر روان شناسی بازیکنان، به قدری متبحر است که می داند چه می کند. او برای شخصی مثل من دارای جایگاهی مثل پدر است."

× محمد برکات از شبکه مدرن اسپرت درباره وی نوشته است: "وقتی نام خوزه می آید، نمی توان به آن احترام نگذاشت و تعظیم نکرد. او حتی نقش بزرگی در پیشرفت من داشته است."

خوزه سال ها در الاهلی مصر مربیگری کرد و محبوبیت ویژه ای میان هواداران این باشگاه دارد

× حسام غالی، بازیکن مصری که به تیم فاینورد هلند رفت، اظهار می دارد: "هرگز زحمات و نقش خوزه در موفقیتم را فراموش نمی کنم. نقش وی در جایگاه مربی و یک انسان را در زندگی حسام غالی نمی توان از یاد برد."

× خوزه مورینیو، سرمربی مشهور پرتغالی رئال مادرید درباره خوزه می گوید: "او هرگز از تیمی نمی رود و آن را ترک نمی کند." اشاره آقای خاص به اثرگذاری وی در هر تیمی است که بعد از رفتنش نیز می توان آن را دید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۱
۴
۳
خوش به حال پرسپوليسي ها.شايد اين فصل دوازدهم نشن.خدارو چه ديدي.
پاسخ
adel
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۱
۰
۰
او مربی بسیار بسیار بزرگیه او در مقطعی استاد دل بوسکه سر مربی حال حاظر اسپانیا بود و4سال در اسپانیا در تیم اتلیکو مادرید فعالیت کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها