کد خبر: ۶۵۶۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۷ تير ۱۳۹۱
با دیدن سکانس های بی معنی که باعث طولانی ترشدن قصه می شود وقت خود را بازیچه ولخرجی های سیمانمی کندومی توان دریافت مسیری که سریال طی می کند،«راه طولانی»است.
ندای انقلاب؛ بعد از وقفه طولانی در تلویزیون و پخش سریال های جذاب و دنباله دار شاهد پخش سریالی ساخته کارگردان خوش سابقه ای هستیم که بیننده ها را به همراهی با جعبه جادو ترقیب می کند.
فیلمی با مضمون کاملا اجتماعی و موضوعی ملموس با زندگی خانوادگی و مشکلات زندگی مدرن و تجملگرا.
رسالت تلویزیون امروزه تنها آموزش و خبررسانی نیست که این رسانه پر مخاطب با زندگی فردی عجین شده و عضو جدا نشدنی از کانون گرم خانواده هاست.ساخت این گونه سریالها که به بررسی مشکلات اعضای یک خانواده ایرانی می پردازد شاید جهشی باشد برای هموار کردن بخشی از این معضلات در بطن جامعه.


"راه طولانی" عنوانی ایست برای سریالی با کارگردانی رضا کریمی و بازی شگفت انگیز رضا کیانیان و افسانه بایگان که این شبها رونق تلویزیون شده است.داستان تجمل گرایی و زیاده خواهی را روایت می کند که سرپرست خانواده را در تنگنای اقتصادی قرار داده و برای جبران کمبود های مالی و خواسته های افراطی اعضای خانواده دست به اقدامی جبران ناپذیر زده است.
رضا کیانیان با هنروری همیشگی خود نقش پدر دلسوز و بسیار مهربانی را بازی میکند که مسیر زندگی اش دست خوش تردید ها و نگرانی های بیش از اندازه شده است.او کاراکتر مضطرب و مردد را به زیبایی به مرحله نمایش می گذارد که بییننده تردید را در چهره او به وضوح درک کرده و با نگرانی های پدارانه او گلاویز میشود.فرزندی که چشم بر عشق و علاقه اعضای خانوداه بسته و خودخواهی پیشه کرده پدر را وادار به انجام دادن خواسته های نامعقول خود می کند.در فراز و فرودهای قصه به علاقه بین همسر و فرزند بر می خوریم که چه زیبا یادآوری می کند عشقی را که از ازل خواه ناخواه انسان با آن درگیر شده است.


در پی تبریک به کارگردان هنرمند این مجموعه برای بازگردانند مخاطب هرچند اندک به تلویزیون باید پرسید داستان نویسی برای سریال هایی که مطمئنا با هزینه های هنگفت توسط سیما خریداره شده و هزینه هایی که از بیت المال مصرف اینگونه برنامه ها می شود باید در بردارنده مفهوم کامل و البته اختصار نیز باشند.
بیننده با دیدن سکانس های بی معنی که باعث طولانی تر شدن قصه می شود از تماشای ادامه منصرف شده و وقت خود را بازیچه ولخرجی های سیما نمی کند و از این رو به درستی می توان دریافت که مسیری که سریال طی می کند،«راه طولانی»است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۰
۲
من نمی دونم شما چه پدر کشتگی با تلوزیون دارید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها