کد خبر: ۶۵۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۱۸ آبان ۱۳۸۹
حجت الاسلام روان بخش در گفتگو با ۵۹۸:
معلوم نیست که این چه درسی است مهدی هاشمی می خواند که نمی تواند حتی برای چند روز مرخصی بگیرد و با بازگشت به ایران، با حضور در دادگاه به اتهاماتی که علیه وی مطرح شده، پاسخ دهد. سفرهای مداوم اعضای خاندان هاشمی به خارج از کشور نیز در همین خصوص قابل بررسی است.

پایگاه 598 در گفتگویی با حجت الاسلام قاسم روان بخش، دبیر سیاسی هفته نامه پرتو به بررسی تعدادی از مسائل روز کشور پرداخته است که در ادامه می آید:

نظر حضرتعالی درباره فعالیت های انتخاباتی افرادی چون آقایان قالیباف و... که با همراهی تعدادی از نمایندگان مجلس همراه می باشد، چیست؟

انتخاباتی کردن فضای کشور 3 سال قبل از آغاز رقابت انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، قطعأ به ضرر کشور و خلاف نظر مقام معظم رهبری می باشد.در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری نیز ایشان از صدا و سیما به علت اینکه چند ماه زودتر کشور را به سوی انتخابات برد، انتقاد کردند.زیرا افرادی که قصد شرکت در این رقابت را دارند، خدمتی که در پست خود انجام می دهند،از نوع انتخاباتی خواهد بود و این افراد به یکدیگر به چشم رقیب نگاه می کنند و سطح تعامل در میان آنان کاهش می یابد و دیگر برای مردم خدمت نخواهند کرد بلکه برای اینکه رقیب خود را از چشم مردم بیاندازند و جایگاه خود را در افکار عمومی بالا ببرند، به هر کاری دست می زنند.

این افراد به جای اینکه با تشکیل ستاد و یا سفرهای استانی خود ذهن مردم را درگیر این مسائل کنند، شایسته است در همان پستی که اکنون در آن قرار دارند، به خدمت به مردم مشغول شوند و در وقت مقتضی انتخابات فعالیت خود را شروع کنند. مردم ما نشان داده اند که خادمین واقعی را میشناسند و در غالب موارد آنها را انتخاب می کنند. نمونه بارز آن را می توان به پیروزی آقای احمدی نژاد در انتخابات سال 1384 اشاره کرد. وی در آن مقطع تا موقع ثبت نام کاندیدا ها هنگامی که با خبرنگاران مواجه می شد، اعلام می کرد که هنوز برای ثبت نام در انتخابات تصمیم قطعی نگرفته است.

بحث تحول در حوزه که در سفر اخیرمقام معظم رهبری به قم باز مورد تأکید ایشان قرار گرفت،چرا به کندی پیش می رود؟

اراده و توان تحول در حوزه از سوی شورای مدیریت،جامعه مدرسین و طلاب وجود دارد اما سلسله موانعی نیز در این راه قرار دارد که باید با سپردن این امر به یک تیم کارشناسی قوی، شناسایی و در جهت برداشتن آن اقدام شود. به نظر می رسدبه نظر بنده 2 نوع جریان سکولاریستی در حوزه وجود دارد که در راه تحول سنگ اندازی می کنند. یک جریان سکولاریستی تحجرگرایانه وجود دارد که علاوه بر مخالفت با تحول در نظام حوزه، با نظام نیز موافق نیستند. این افراد همان کسانی هستند که امام خمینی درباره آنها فرمودند" دل پدر پیر شما از اعمال آنان خون است". جریان دیگر هم با عنوان نو اندیشی دینی مخالف تحقق این امر هستند که اصولأ با تفکر دینی مخالف هستند.باید با شناسایی این عوامل که گاهی در مراکز تصمیم گیری حوزه نیز نفوذ کرده اند، با از میان برداشتن آنها این آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برسانند.

به نظر حضرتعالی پایان جریان کش و قوس دار مهدی هاشمی به چه نحوی رقم خواهد خورد؟

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تکلیف را مشخص کرده اند و با فرمودن این جمله که"مردم در 9 دی وظیفه خود را انجام دادند و اکنون وظیفه ما مسئولین است که به وظایف خود عمل کنیم"عملأ خواستار تحقق خواسته های مردم در قبال جریان فتنه شدند. پس از اینکه ماجرای کهریزک با صدور حکم عاملان اصلی آن به پایان رسید، بنده در جایی گفتم دستگاه قضا با این اقدام خود که افراد منتسب به قوه قضاییه را به دلیل انجام جرم محاکمه و آنان را به سزای اعمال خود رساندند، برگ زرینی را بر تارک این قوه ثبت کردند اما سوال اصلی این است که زمان محکوم کردن افرادی که باعث به وجود آمدن جریاناتی شدند که قضیه کهریزک یک مسأله فرعی آن بود،کی فرا خواهد رسید؟زیرا اینان کسانی بودند که رسمأ با صف آرایی در مقابل نظام و بر پا کردن ستاد های مختلف،کشور را از روند عادی خارج و اوضاع را به مرحله بحرانی رساندند. حرمت جان و مال و ناموس مردم را شکستند و فجایع بی سابقه ای را در کشور انجام دادند. افرادی مانند حجاریان و عطریان فر و...خود به طراحی این اعمال غیر قانونی اعتراف و از کرده خود ابراز ندامت و توبه کردند! اکنون می بینیم که افرادی چون ابطحی به راحتی در بیرون از زندان در حال تردد هستند و مهدی هاشمی هم بنابر سفارش پدرش در حال تحصیل است. معلوم نیست که این چه درسی است که ایشان برای چند روز نمی تواند مرخصی بگیرد و با بازگشت به ایران، با حضور در دادگاه به اتهاماتی که علیه وی مطرح شده، پاسخ دهد. سفرهای مداوم اعضای خاندان هاشمی به خارج از کشور نیز قابل بررسی است.

شاید همین تعلل در دستگیری موجب شده که وی به راحتی از رسانه هایی که نقش وی را در جریان فتنه برای مردم تبیین کرده ند، شکایت و آنها را به دادگاه بکشاند. انتظار ما از دستگاه قضا این است که همانگونه که به شکایت وی که به نا حق می باشد، رسیدگی می کند به خواسته عمومی مردم که محاکمه عوامل اصلی فتنه را خواستار هستند، نیز رسیدگی نماید.درست است که آرزوی سران فتنه دستگیری و با استفاده از آن تبدیل شدن به یک بت می باشد،اما چرا نباید به پرونده افراد دیگری که نقش اصلی در این فتنه داشتند، رسیدگی نمی شود؟مهدی هاشمی نقش اصلی در فتنه داشت، فائزه هاشمی که معرکه گردان بود و همسر آقای هاشمی هم که در روز انتخابات رسمأ مردم را به خیابان و ایجاد تشنج دعوت کرد.ما امیدواریم که با محاکمه این افراد دیگر شاهد به وجود آمدن فتنه عمیق دیگری نباشیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۲۷ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
البته آقای روانبخش هم از دایره بی بصیرتها دور نیستند بعد از نظرات آقا در دیدار با جامعه مدرسین درباره دولت ومکتب ایرانی معلوم میشود آقای روانبخش خودش هم از جلگه کسانی هست که در بصیرت دچار کمبود هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها