کد خبر: ۶۵۶۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۷ تير ۱۳۹۱

راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» از مسئولان و مجریان طرح ساماندهی گلزار شهدای تبریز( وادي رحمت) خواست تا نشانه‌های ارزشمند شهدا را حفظ کرده و از تبدیل گلزار شهدا به مکانی بی‌روح جلوگیری کنند.

«نورالدین عافی»- راوی کتاب «نورالدین پسر ایران»- در گفت‌وگو با ایسنا توضيح داد: قبل از اجرای طرح یکسان‌سازی گلزار شهدا،هر وقت به وادی رحمت تبریز می‌رفتیم و عکس‌ها را که می‌دیدیم،بلافاصله ذهن انسان به آن فضای هم‌نشینی‌ با بچه‌های رزمنده و فضای جبهه می‌برد. اما در حال حاضر در قطعه پایینی گلزار شهدای تبریز که یکسان‌سازی شده است هرچقدر چشمانم را می‌بندم که اتفاقات جبهه را متصور شوم، این اتفاق نمی‌افتد. چشمم را که باز می‌کنم می‌بینم از بچه‌هایی که ما با هم بودیم و با آن‌ها زندگی کرده‌ایم هیچ نشانی در گلزار شهدا نیست.
 
وی با بیان این که « افرادی که متولی هستند، نیت‌شان احتمالاً بد نيست» خاطرنشان کرد: مسئولان باید پرس‌و‌جو می‌کردند. گلزار شهدا بهشت ماست؛ مزار شهدا خودش عالمی است و یک کشور. همه چیز در آن مزارها وجود دارد. کاش متولیان امر جاهایی را که در شهرهای دیگر ساماندهی کرده‌اند را می‌دیدند. مثلاً بهشت رضا (ع) را. بچه‌های گلزار شهدای آن‌جا ویترین دارند و قرآن‌های ترکش خورده و عکس‌های‌شان در داخل آن‌ها جا گرفته است.
 
این جانباز با اشاره به راهکار خود برای سامان‌دهی مزار شهدا گفت: وضعیت قطعه پایینی گلزار شهدای تبریز مناسب نیست. حداقل قطعه بالا را به آن شکل در نیاورند. ساماندهی کنند اما نه مثل قطعه پایین. تابلوها، پرچم‌ها و یادگاری‌های بچه‌ها باشد. همان فضای الان را حفظ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها