کد خبر: ۶۵۸۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۸ تير ۱۳۹۱

شیخ‌الازهر با سریال «الفاروق عمر» مخالفت کرده و گفته است که صدها مسئله با اولویت وجود دارد که باید از طریق فیلم و سریال به آنها بپردازیم.

 به گزارش فارس، احمد الطیب، شیخ الازهر در جریان دیدار با گروهی از اصحاب رسانه در مصر هرگونه اعطای مجوز از سوی الازهر درباره سریال «الفاروق عمر» را رد کرد و گفت: ما به تصمیمات مرکز مطالعات الازهر به عنوان بزرگترین هیئت دینی مصر ملتزم هستیم و این مرکز به تصویر کشیده انبیا، خلفا و عشره مبشره را رد کرده است.
 
وی خواستار تمرکز بر چالش‌های جهان اسلام به جای تلاش برای ایجاد اختلاف و ایجاد تنش فکری در جامعه شد و گفت: این تنش‌ها هیچ سودی برای جامعه ندارد در حالی که صدها مسئله با اولویت وجود دارد که به آن بپردازیم.
 
شیخ الازهر تاکید کرد: از جمله این چالش‌ها، اشغالگری و حملاتی است که از خلیج فارس تا اقیانوس اطلس به مسلمانان می‌شود که باید از طریق فیلم و سریال به آنها بپردازیم.
 
 
 
* تایید مراجعه «mbc» به الازهر برای کسب مجوز
 
 
 
در همین حال منابعی در الازهر دیدار گروهی از «‌mbc» از جمله شیخ سلمان العوده و شیخ ولید بن ابراهیم آل ابراهیم با شیخ الازهر و تشریح این سریال را تایید کرده و اعلام کردند شیخ الازهر طرح آنان را رد کرده است.
 
همچنین شیخ علی عبدالباقی رئیس مرکز مطالعات الازهر با این سریال مخالفت کرده و اعلام کرده است که آنان سعی می‌کنند تایید الازهر را کسب کنند تا افکار باطل خود را ترویج دهند و اگر می‌خواستند به تاریخ اسلام خدمت کنند از بازیگران شراب‌خوار و رقاص استفاده نمی‌کردند.
 
در همین حال در مصر نیز حامد سالم از وکلای دادگستری مصر از دادگاه این کشور خواست نایل ست را مجبور کند هر شبکه‌ای که این سریال را پخش می‌کند متوقف کند.ژ
 
به گزارش فارس با اوج گیری مخالفت‌ها علیه این سریال و تنها دو هفته قبل از آغاز ماه رمضان به نظر می‌رسد پخش این سریال به زودی منتفی اعلام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها