کد خبر: ۶۶۶۹۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۲۱ تير ۱۳۹۱
وقتی همه تیم مذاکره کننده در مذاکرات هسته ای منتظر می شوند تا مسوولان ما نماز بخوانند ،چطور می شود که ما نمی توانیم لیگ فوتبالمان را در کشور مدیریت کنیم به نحوی که با ارزشها و احکام اسلامی مغایرت نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری لیگ در ماه مبارک رمضان نه تنها حقوق شهروندان و احترام علما را زیر پا می گذارد بلکه حقوق ورزشکاران را هم تضییع می کند.

خانم دکتر «لاله افتخاری» افزود: نظام ما برای گسترش و احیای و حفظ فرهنگ اسلامی تحقق پیدا کرده و پیروزی انقلاب اسلامی در راستای همان هدفی  است که حضرت اباعبدالله(ع) در نهضتشان داشتند.

وی در گفت و گو با ابنا با بیان اینکه ورزشکاران ما غالبا افراد متعهدی هستند و دیدیم که بر روی لباس رضازاده ها و دیگران نام حضرت ابولفضل حک شده بود و  توسل و توکل و دلبستگی دارند به ایشان، تصریح کرد: ورزشکاران ما زمانی که در مسابقات بین المللی در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی قرار می گیرند حاضر به مسابقه دادن نمی شوند، لذا اینها تعهد دارند تا آخرین مرحله مسابقه دهند اما به خاطر احیای ارزش ها و چیزهایی که برای نظام مهم است،از مسابقه های ضد ارزشی عقب نشینی می کنند.

خانم افتخاری با اشاره به آسیب هایی برگزاری لیگ فوتبال در ماه رمضان دارد، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان برنامه های خاص خودش را دارد و مردم می خواهند از برکات این ماه استفاده کنند ؛ اما برگزاری این مسابقات در این ماه معمولا مانع از این می شود.

وی افزود: آنها می توانند مسابقات را برای قبل و بعد از ماه مبارک رمضان قرار دهند.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تعارض با قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا را رد کرد و گفت : در بسیاری از موارد بوده است که اگر شرایط بین الملل با شرایط دینی ما همخوانی نداشته به جای اینکه ما تسلیم شرایط انها شویم و دست پایین را بگیریم ،آنها با ما همسو شدند چون قوانین آنان قابل تغییر است ولی ارزشهای الهی ما قابل تغییر نیست و ما نمی توانیم احکام شرعی خود را بخاطر معیارهای بین المللی عوض کنیم.

خانم افتخاری اهمیت حفظ شعائررا یادآور شد و با بیان اینکه وقتی همه تیم مذاکره کننده در مذاکرات هسته ای منتظر می شوند تا مسوولان ما نماز بخوانند ،چطور می شود که ما نمی توانیم لیگ فوتبالمان را در کشور مدیریت کنیم به نحوی که با ارزشها و احکام اسلامی مغایرت نداشته باشد.

وی گفت: این یک مطالبه مردمی است و از طرفی باید احترام مراجع و علما و کسانی که هم در گذشته و قبل از انقلاب پرچمدار بودند مانند نهضت تنباکو و هم امروز هدایتگر هستند ، حفظ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخاطر همین نمایندگان از مسوولین ورزشی می خواهند که با جدیت به این دغدغه ها توجه داشته باشند در غیر اینصورت مجلس برخورد جدی خواهد کرد.

شایان ذکر است پس از چند سالی که متأسفانه برگزاری لیگ برتر در ماه مبارک رمضان موجب مخدوش شدن معنویات جوانان در این ماه گردیده است، برخی از مدیران ارزشی فوتبال کشور با پیشنهاد "طرح تعویق مسابقات به پس از ماه مبارک رمضان" گام به میدان گذاشته تا آن سنت حسنه را احیاء کنند.

در روزهای گذشته حضرات آیات عظام «مکارم شیرازی»، «صافی گلپایگانی»، «موسوی اردبیلی» ، «مظاهری»، «شاهرودی» و «علوی گرگانی» نیز از مسؤولان فدراسیون فوتبال خواسته اند که مسابقات امسال را تا پس از ماه مبارک رمضان به تعویق اندازند.

همچنین پس از پیشنهاد مدیرعامل باشگاه «پرسپولیس تهران»، مدیران عامل باشگاههای «فجر سپاسی شیراز»، «نفت تهران»، «فولاد خوزستان»، «آلومینیوم هرمزگان» و «مس کرمان» نیز در گفتگو با ابنا موافقت و تمایل خود برای تعویق لیگ امسال را اعلام کرده اند؛ لذا امید است با حمایت بقیه مدیران باشگاه‏ها، رسانه‏ها و مسؤولان فدراسیون این طرح خداپسندانه اجرایی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها