کد خبر: ۶۷۹۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۲۸ تير ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری ظهر امروز در همایش «جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)» که در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه مکتب اسلام شکل گرفت و بر اساس بسیاری از تحلیل‌ها حرکت خود را از 15 خرداد سال 42 آغاز کرد.

وی ادامه داد: در همان زمان از این قیام تعابیر مختلفی در مطبوعات می‌شد و طرفداران رژیم سلطنتی پهلوی عقیده داشتند این قیام حرکت جامعه ایرانی به سوی تمدن را چندین سال به عقب برده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: برخی افرادی که به ظاهر مذهبی بودند این قیام را شورش علیه تنها شاه شیعه در جهان می‌دانستند و سوسیالیست‌ها نیز قیام 15 خرداد را یک حرکت فئودالی می‌خواندند.

وی گفت: در آن زمان رژیم شاه از تمام این تحلیل‌ها حمایت می‌کرد اما با هر قلم و زبانی که نشانی از امام خمینی(ره) در آن دیده می‌شد، به شدت مقابله می‌کرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: داستان انقلاب اسلامی از آنجا آغاز شد که به همت امام خمینی(ره)، پاکبازی ملت و اذن خداوند، اسلام ناب بر کرسی حکومت نشست و این اسلام تا در کتاب‌ها و تا در اذهان بخشی از جامعه شناور بود، هیچ‌گاه نمی‌توانست مانند امروز که در عرصه حکومت وارد شده است، دشمنی شیاطین را برانگیزد.

وی ابراز داشت: وقتی غربی‌ها می‌گفتند دین از سیاست جداست به دنبال قربانی کردن دین به نفع سیاست بودند، امام خمینی(ره) این موضوع را به خوبی درک کرده بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: امام خمینی(ره) غبار قرن‌ها بدعت و کج‌اندیشی را از تفکر مسلمانان زدود و اسلام را همانگونه که در صدر بود به دنیا عرضه کرد.

وی با اشاره به اثرگذاری انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی گفت: این حرکت از آنجا که از جنس باور است، درون مرزها باقی نمی‌ماند و خواه ناخواه در جهان منتشر می‌شود.

شریعتمداری اظهار داشت: نکته دیگر در مورد انقلاب اسلامی ظلم ستیز بودن آن است که موجب می‌شود محرومان جهان به آن دلبسته شوند.

وی با اشاره به اینکه درگیری ما با نظام سلطه ماهوی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما بر اسلام ناب تاکید داشته و دشمن نیز بر خوی استکباری خود باقی ‌مانده است، این نزاع ادامه خواهد داشت.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه مشکل جهان سلطه با کشور ما انرژی هسته‌ای نیست، عنوان داشت: این موضوع به بهانه‌ای برای استکبار تبدیل شده است.

وی با بیان نظر جرج فریدمن در زمینه پرونده هسته‌ای ایران، ابراز داشت: از نظر وی مشکل غرب با ایران تنها این موضوع است که ایران نشان داده بدون کمک آمریکا و حتی در شرایطی که این کشور با تمام توان به دشمنی با نظام پرداخته است، می‌توان پیشرفت کرد و قدرت نخست منطقه در عرصه تکنولوژی و نظامی شد.

شریعتمداری ادامه داد: قبل از وقوع انقلاب اسلامی تنها دو بلوک در جهان وجود داشت و هر اتفاقی که می‌افتاد بر اساس این دو قطب تحلیل می‌شد اما هنر انقلاب اسلامی این بود که تعبیر جدیدی از قدرت در جهان ارائه داد و به پای این تئوری جدید ایستادگی کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: تفاوت حکومتی که امام خمینی(ره) به وجود آورد با حکومت‌های جعلی اسلامی این است که امام خمینی(ره) و مردم هر دو به این مکتب عقیده راسخ داشته و به نیروی الهی تکیه می‌کنند.

وی عنوان داشت: کار امام خمینی(ره) تنها برانگیخته کردن دنیای اسلام نبود بلکه وی دنیای دین‌باوران را متحول کرد.

شریعتمداری ادامه داد: امروز میدان اصلی مقابله دشمن با نظام اسلامی میدان اقتصادی است که در این راه برخی عناصر داخلی نیز به میدان آمده‌اند.

وی با اشاره به طراحی‌های برخی عناصر داخلی برای متقاعد کردن مردم در لزوم سازش با آمریکا افزود: عده‌ای در داخل کشور به دنبال این هستند که به مردم فشار اقتصادی وارد کرده و طوری وانمود کنند که گویا این فشار ناشی از تحریم‌ها است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها