کد خبر: ۶۸۰۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۹ تير ۱۳۹۱
شیخ‌الاسلام در دیدار با "گرانجای ماتهای" مطرح کرد
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس در دیدار با قائم مقام وزارت خارجه هند،بر موضع کشورمان در ردّ هر گونه مداخله خارجی و لزوم پذیرش حق تعیین سرنوشت برای مردم سوریه تأکید کرد.

فارس،حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با قائم مقام وزارت خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ‌الاسلام در ابتدای این دیدار ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت هند و تسلیت به خانواده‌های کشته شده و مجروحان واقعه اسفناک حمله ناو آمریکایی به قایق ماهیگیری هند در آب‌های ساحلی امارات، از احتمال تکرار این‌گونه رویدادهای تلخ در صورت استمرار حضور نظامیان آمریکایی گفت و در همین رابطه به حمله مشابه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در 24 سال قبل و شهید شدن بیش از 200 نفر از هموطنان‌مان اشاره کرد.

وی که به منظور شرکت در کنفرانس افغانستان به دهلی نو سفر کرده، آخرین تحولات داخلی سوریه و همچنین موضع کشورمان در ردّ هرگونه مداخله خارجی و لزوم پذیرش حق تعیین سرنوشت برای مردم سوریه شده را تشریح کرد و خواهان ایفای نقش مؤثر هند به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از خطر تروریسم برای کل منطقه و لزوم کمک کشورها برای تثبیت صلح و ثبات در افغانستان و کمک به توسعه اقتصادی این کشور سخن به میان آورد و بر وجود آمادگی کشورمان برای مشارکت و همکاری جدی‌تر با هند تأکید کرد.

"گرانجای ماتهای" قائم مقام وزارت خارجه هند نیز ضمن ابراز تشکر نسبت به ابراز همدردی مقام ایرانی و اظهار نگرانی هند از ناحیه تروریسم، بر لزوم مشارکت جدی کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت در افغانستان و استمرار گفت‌وگوهای دو کشور درباره مسئله افغانستان تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به پیچیدگی روند تحولات در سوریه، از همه کشورهای مؤثر در منطقه و خارج از آن برای کمک به طرح عنان و اینکه آن تنها راه حل مؤثر برای حل بحران سوریه است، درخواست همکاری کرد.

قائم مقام وزارت خارجه هند در خاتمه با ابراز رضایت از سطح روابط پارلمانی بین دو کشور، خواستار گسترش هر چه بیشتر این روابط شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها