کد خبر: ۶۸۱۸
زمان انتشار: ۱۷:۰۰     ۲۷ آبان ۱۳۸۹
شلیک موفق سامانه موشکی مرصاد به سمت یک هواپیمای بدون سرنشین که با موفقیت به هدف اصابت کرد، از اتفاقات مهم دومین مرحله از رزمایش "مدافعان آسمان ولایت 3" بود.

به گزارش شبکه ایران به نقل از فارس، در دومین مرحله از رزمایش بزرگ پدافند هوایی با عنوان "مدافعان آسمان ولایت3" که در کل گستره جغرافیایی کشورمان در حال برگزاری است، سامانه موشکی ارتفاع متوسط مرصاد با موفقیت به سمت یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شلیک و آن را منهدم کرد.

امیر حمید ارژنگی، سخنگوی این رزمایش ضمن تائید این خبر، سامانه بومی پدافند هوایی مرصاد زا که امروز در یکی از مناطق برگزاری رزمایش مورد تست قرار گرفت، کاملاً بومی، دیجیتال دانست که قابلیت مقابله با انواع جنگ الکترونیک را داشته و امروز در یگان‌های مختلف قرار گاه پدافند هوایی به کار گیری می‌شود.

شبکه پذیری با دیگر سامانه‌های راداری و پدافندی، تحرک بالا و قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک از ویژگیهای بارز این سیستم موشکی است که بنابر اعلام سخنگوی رزمایش، استفاده از رادارهای بومی و دیجیتال با قابلیت شبکه شدن این امکان را به شبکه یکپارچه پدافندی کشور می‌دهد که بتواند در تمامی لایحه‌ها، حافظ حریم هوایی کشور باشد.

هدایت موفق سامانه‌های موشکی به سمت هواپیماهای دشمن توسط شبکه راداری
همچنین پیش از ظهر امروز و در سومین روز از رزمایش "مدافعان آسمان ولایت3"، انواع رادار‌ها و شبکه دیده بان بصری مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند که در همین راستا شبکه راداری این رزمایش موفق به کشف و شناسایی پرنده‌های رادار گریز دشمن فرضی شد.

بنابراین گزارش، به کارگیری چند طرح ابتکاری و استفاده از سامانه‌های پیشرفته جدید از جمله اقدامات صورت گرفته در تحقق این هدف مهم بود که طی آن انواع پرونده‌های بدون سرنشین و پهپاد‌ها که قابلیت پنهان ماندن از چشم اکثر رادارهای موجود در دنیا را دارند، توسط شبکه راداری کشور کشف و شناسایی شده و اطلاعات آنها شامل ارتفاع، برد و سرعت جهت مقابله در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار گرفت.

استفاده همزمان از رادارهای تاکتیکی در رزمایش
از دیگر اقدامات صورت گرفته در سومین روز رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3 می‌توان به هدایت موشک‌ها و آتش‌بارهای موجود در سامانه پدافندی نیروهای مسلح به سمت هواپیماهای متجاوز دشمن اشاره کرد که این عملیات از سوی شبکه راداری کشور با موفقیت انجام شد و این سامان‌ها مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند.

استفاده از رادارهای تاکتیکی "کاستا" و "نبو" و رادارهای بومی کشور مانند "کاشف"، "مطلع فجر" و "رادار ملی" به منظور کشف شناسایی و اعلام خبر به یگان‌های عمل کننده از دیگر ویژگی‌های دومین مرحله از این رزمایش بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها