کد خبر: ۶۸۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۲۹ آبان ۱۳۸۹

پس از اینکه یک منبع آگاه از حضور  تعداد زیادی  طلبه تاجیک که به صورت  غیر مجاز در مسجد مکی زاهدان مشغول به تحصیل هستند ، خبر داد خبرنگار زاهدان پرس جزئیات بیشتری از این ماجرا را کسب اطلاع کرد .

به گزارش زاهدان پرس پیش از این یک منبع آگاه به زاهدان پرس گفت : اخیرا حدود 200 طلبه خارجی غیر مجاز در مسجد مکی که به  صورت مخفیانه نگهداری می شدند مکان و محل نگهداریشان در این مسجد برملا شده است.

این در حالیست که اخیر یک هئیت از طرف دولت تاجیکستان به ایران آمده است و در گفتگو با مسئولین سیستان و بلوچستان خواستار بازگرداندن طلاب تاجیک که در مسجد مکی زاهدان درس می خوانند به کشور تاجیکستان شده است .

در همین حال خبر می رسد تعداد قابل توجه ای از این طلاب با مراجعه به دستگاه های دولتی مربوطه ضمن معرفی خود به صورت داوطلبانه در حال بازگشت به کشور خود هستند .

ولی در این میان تعدادی نیز با همکاری بعضی از مسئولین مسجد مکی زاهدان در مکانی به صورت پنهانی نگهداری می شدند که این مکان چند روز قبل لوح رفت و خدود 200 طلبه تاجیک در آن که به صورت غیر قانونی در سیستان و بلوچستان حضور داشتند کشف شدند.

گفته می شود علت اقدام و اصرار دولت تاجیکستان برای بازگرداندن طلاب تاجیک از مسجد مکی زاهدان ترس از افراطی شدن این طلاب و ترویج سلفی گری در تاجیکستان می باشد .

همچنین کارشناسان امنیتی معتقدند طی چند ساله اخیر تعدادی از گروه های تروریستی برای عضو گیری از طلاب خارجی که تعصبی نسبت به ایران ندارند استفاده کرده اند .

این کارشناسان معتقدند در بعضی از اغتشاشات سالهای اخیر در زاهدان طلاب خارجی نقش موثر و محوری داشته اند .

در همین حال اخبار دریافتی خبرنگار زاهدان پرس حاکیست که همچنان تعداد دیگری از طلاب خارجی و مخصوصا از کشور افغانستان در مسجد مکی به صورت غیر قانونی مشغول به تحصیل می باشند .

مولوی عبدالحمید بارها قبل از این حضور غیر قانونی طلاب خارجی را در مسجد مکی زاهدان منکر شده بود و مدعی احترام به قانون کشور بود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها