کد خبر: ۶۸۳۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۳۱ تير ۱۳۹۱
دفتر مطالعات فرهنگی و پژوهش های راهبردی استان کرمان توسط آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و با حضور جمعی از روحانیون و فعالین فرهنگی افتتاح شد.

 به گزارش ماهان نیوز؛ در آستانه ماه مبارک رمضان، دفتر مطالعات فرهنگی و پژوهش های راهبردی استان کرمان با حضور آیت الله صدیقی و تنی چند از شخصیت های سیاسی و فرهنگی استان کرمان، افتتاح شد.

آیت الله صدیقی در مراسم افتتاحیه این دفتر با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی این مرکز فرهنگی پژوهشی، توجه هرچه بیشتر به مسائل فرهنگی و اخلاقی را خواستار شد و گفت: متدین به معنای واقعی کلمه باید فردی ولایت مدار باشد و دین دار بودن بدون توجه به مسئله ولایت پذیرفته نیست، زیرا خداوند از چنین دینداری راضی نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسفه جهان آفرینش و دعوت انبیاء مسئله توحید و پذیرش ولایت الهی بوده، افزود: هرکس در مسائل روزمره احساس مسئولیت نکند یا در خلوت های خویش از حضور خداوند غافل شود، دچار پیروی از هوای نفس شده و از حرکت و قیامی که انبیاء الهی زمینه ساز آن شده اند عقب می ماند.

وی خود سازی و شناخت خویش را ضروری دانست و ادامه داد: در آخرالزمان دین داری برای مؤمنان بسیار سخت است و انسان باید با شناخت راه ولایت در مسیر حق گام بردارد.

آیت الله صدیقی در پایان سخنان خود خواستار ادامه فعالیت های مشابه در این عرصه شد و تأکید داشت: انشاء الله کاری را که شروع کرده اید ادامه خواهید داد، و در صورتیکه در راه خود مصمم و راست قامت حرکت کنید خداوند برکات و عنایت خود را بر شما فرو می فرستد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، گزارشی از برنامه های این مرکز فرهنگی پژوهشی ارائه دادند.

گفتنی است این موقوفه توسط مرحوم حاج ملا علی متقی اهدا شده  است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها