کد خبر: ۶۸۳۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
سایت گلف نیوز از ترس عربستان سعودی پرده برداشت:
گلف نیوز در مقاله خود به نقل از رویترز نوشت: ”ایران تهدید کرده است که پایگاه های نظامی ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه و همچنین خاک اسرائیل را طی چند دقیقه مورد هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودی، یکی از اصلی ترین متحدین ایالات متحده در منطقه، از حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران ابراز نگرانی شدید کرد زیرا از ترغیب ایران به تهاجم به خاک عربستان و یا شعله ور کردن اعتراضات مردم این کشور علیه حکومت پادشاهی می ترسد.“
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، گلف نیوز از ترس عربستان سعودی از احتمال حمله اسرائیل به ایران پرده برداشت. این سایت خبری در مقاله خود به نقل از رویترز اینگونه نوشت: ”ایران تهدید کرده است که پایگاه های نظامی ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه و همچنین خاک اسرائیل را طی چند دقیقه مورد هدف قرار خواهد داد. عربستان سعودی، یکی از اصلی ترین متحدین ایالات متحده در منطقه، از حمله ی احتمالی اسرائیل به ایران ابراز نگرانی شدید کرد زیرا از ترغیب ایران به تهاجم به خاک عربستان و یا شعله ور کردن اعتراضات مردم این کشور علیه حکومت پادشاهی می ترسد."

البته این سایت نوشت تحلیلگران قدرت ایران در ایجاد جرقه اعتراضات و آشوبها در شرق عربستان را کم اهمیت و ناچیز می دانند! ولی عربستان بارها این اتهام را به ایران نسبت داده بود.



حکومت آل سعود به خوبی واقف است اوضاع نابسامان داخلی عربستان و اعتراضات خاموشی که توسط پلیس این کشور سرکوب می شوند را نمی توانند به مدت طولانی از دید رسانه ها پنهان کنند. خشم مردم از ظلم روز افزون این رژیم دیکتاتوری مسئله ای نیست که بتوان با اتهام زنی به کشورهای همسایه راه حلی برای آن یافت. البته رویترز در مقاله ی دیگری که دیروز درخصوص بندر بن سلطان نگاشته بود عربستان را در مقایسه به دیگر کشورهای صاحب قدرت منطقه، برخوردار از آرامش و ثبات نسبی دانست. رویترز نوشت: ”در حالیکه سوریه در آتش آشوب ها می سوزد، عراق هنوز ضعیف است، و مصر در حال تجربه وضعیت بی ثبات در پی انتقال قدرت است، عربستان سعودی با ثبات ترین کشور عرب در منطقه دیده می شود."

به نظر می رسد موذی گری های عربستان در سوریه و بحرین، انتخاب بندر بن سلطان –با وجهه ای کاملا امریکایی-،  و گسیل ساختن نیروهای نظامی بیشتر در منطقه ی غنی از نفت استان شرقی خود همه و همه نشان از فرصت طلبی عربستان و تلاش برای ماهی گرفتن از این آب گلالود داشته باشد. عربستان بقای خود را در تضعیف کشورهای همسایه می بیند. شاید گلف نیوز بنویسد ”این تحرک محدود از نظر منابع امریکایی و سعودی نشان دهنده نگرانی ها از درگیری نظامی با ایران، جنگ قدرت در سوریه، و تنش های سنی-شیعی در اطراف بحرین است" اما بر کسی پوشیده نیست که بیشترین نفع این شرایط به آل سعود خواهد رسید.

منابع از افزوده شدن 1200 نیروی گارد امنیتی عربستان به منطقه مذکور خبر دادند. طبق اخبار واصله، هم اکنون 3000 نیروی گارد امنیتی به عنوان یک سیاست ”بازدارنده" آماده دفاع از عربستان در مقابل خطرات بیرونی –از جانب ایران- هستند.

حتی این سایت به نقل از واشنگتن پست از جایگزینی برخی سران نظامی آل سعود به دلیل ممانعت از تعطیلات تابستانه آنان خبر داد.

شاید توجه به این نکته خالی از لطف نباشد که شکست تحریم ها و عدم توافق بر سر حمله نظامی به ایران عربستان را وضعیت نا متعادلی قرار داده است. تمرکز نیروهای گارد امنیتی در یک نقطه خاص و درگیری همزمان عربستان در بحرین و سوریه خطر بروز اعتراضات داخلی در این کشور را افزایش خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۲۰
۱
اسرایل درمقابل دوستداران جمهوری اسلامی با نمام قدرت وتوان وناوچه های مدرن اربابشان دوام نیاورد چگونه میخواهد باجمهوری اسلامی رودر رو شود .یهودی های سهیونیزم ،تازیانه قوم آریایی اروپایی را بر باسن دارند دیگر آریایی ها راآزمودن خطاست.چون اینان المانی ممانی نیستند.
پاسخ
عزيز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۲۱
۱
بنده پيشگو نيستم ولي خيلي از احتمالاتم به يقين تبديل شده اند ودر مورد عربستان بايد بگويم آخرهاي حكومت آل سعود مي باشد وآخرين كاري كه براي ماندن در قدرت انجام خواهند داد پيشنهاد دوستي وبرادري والبته همان جنباندن دستمال سفيد براي ايران خواهد بود ولي نبايد قول خورد اينها از همان قومي هستند كه قرآن را برسر نيزه ها كردند.
پاسخ
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۶
۱
بز دلان در همه حال میترسند .... این است منش ترسوهای بزدل
پاسخ
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۵
۲
عربستان یک نوکراست وهیچ اختیاری ازخودندارد
پاسخ
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۸
۲
این قدر از ما بترسین تا از این ترس بمیرین...
پاسخ
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۹
۱
رزیم صهیونیستی در اندازه ای نیست که بتواند با ایران به چنگ به پردازد قدرت ما در نیروی ایمان ما نهفته است .
پاسخ
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۹
۲
سعودی ها از سایه خودشونم میترسن چه برسه به ایرانب
پاسخ
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲
به قول روژه گارودی مسئولین عربستان روسپی سیاسی هستند.
پاسخ
عاشق وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۶
۲
ما میتوانیم
پاسخ
فرزند عاشورا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۷
۱
سعودیهای ملعون صهیونیستی هستند باید هم ترس داشته باشند و هم نگران دست نشانده استعمار و روباه پیر و امریکای شیطان بزرگ باید نگران از دست دادن کشور و سرزمین دیگری باشد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۶
۱
عربستان عددی نیست
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۴
۰
اینها همان کسانی هستند که بعد از وفات پیغمبر ص شروع به پحث وتصمیم گیری برای انتخاب خلیفه بعدی کردند.درحالی که خلیفه بعدی از سوی پروردگار و پیغمبر مشخص شده بود.و کسی جز علی ع نبود اما آنان واقعه روز قدیر را انکار وبه فراموشی سپرده وفتنه وتفرقه را در دین مقدس اسلام شعله ور کردند .واینها کسانی هستند که سخت از حقانیت قران پیغمبر ص وشمشیر اسلام علی ع وشیعه علی در حراس هستند وفقط به فکر مقام وحکومت هستند.
پاسخ
عقاب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
عربستان دشمن ایران وخاعن است و سر منشا همه نا آرامی ها در کشورهای اسلامی است و نفرین شده و جاهل هستندباید گفت به جهنم رفتن این کافران نزدیک است آن شاالله
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
ای بابا عربستان نوکر آمریکاییها ست حالا از یه نوکر چه انتظاری دارید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
ای بابا عربستان نوکر آمریکاییها ست حالا از یه نوکر چه انتظاری دارید
پاسخ
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
سعودی بی وجود خیلی بی وجودی از خوک کثیف تر و پست تری اخ که اگه ایران به عربستان حمله کنه همه این بی وجودا فرار میکنن و ما میمونیم وعربستان قبرچهار امام مظلوممون صحن و سرا میسازیم وای یا زهرا فقط به ماها غیرت و جرات بده تا با خاک یکسانشون کنیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
عربستان سعودی همون اشتباهی رو داره میکنه که ایران 37سال پیش مرتکبش شد 37سال پیش ایران یا همون شاه به بهانه ی هم مرز بودن با شوروی از آمریکا و کشور های غربی سلاح های پیشرفته میخرید و خودش رو برای تحدید های بیرونی آماده میکرد ولی از خشم و نفرتی که مردم به اون داشتند با خبر نبود و پشت وانه ی مردمی نداشت در اون زمان سه میلیارد دلار خرج جشن های بیهوده میکرد و هزاران خارجی رو دعوت میکرد ولی دریق از یک ایرانی عربستان فکر میکرد شیخ نمر خمینی حال عربستانه و از خاطرهی ایران درس گرفت و نمر رو گردن زد تا مثل ایران نشن ولی این پروسه زیاد به طول نمی انجامه و در سال ها یا دهه های آیینده شاهد یک انقلاب همانند انقلاب ایران در عربسان میشیم وآمریکا از این با خبره برای همین همه جانبه از عربستان سقوطی حمایت میکنه تا مبادا متحد قدیمی خودش رو مانند ایران دوباره از دست بده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها