کد خبر: ۶۸۹۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۳۰ آبان ۱۳۸۹
يكي از مراجع تقليد قم با اشاره به اهميت واقعه غدير اظهار داشت: انكار واقعه غدير يا پيام آ‌ن كه ولايت و خلافت علي‌بن‌ ابيطالب (ع) بعد از پيامبر (ص) است، بزرگ‌ترين حق‌كشي تاريخ بشر است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، ‌‌آيت‌الله حسين‌ نوري ‌همداني ظهر امروز در ديدار جمعي از فرماندهان و مسئولان ارشد قرارگاه‌هاي خاتم‌الانبيا و ثارالله، سپاه حفاظت، بنياد تعاون و موسسه فاطر سپاه و همچنين مسئولان آ‌موزش و پرورش شهرستان زنجان، ايجاد شبهه در واقعه غدير را ظلمي فاحش دانست و گفت: پيامبر در روز غدير امام علي (ع) را به عنوان جانشين خود معرفي كردند و دليل اين امر نيز شايستگي و واجدالشرايط بودن علي (ع) براي رهبري امت اسلامي بعد از ايشان بود.
‌وي افزود: غصب خلافت و انكار غدير لطمات جبران ناپذيري را بر پيكره اسلام وارد كرد و موجب شد مردم از نعمت ولايت معصوم (ع) محروم شوند كه تبعات آن تا روز قيامت باقي مي‌ماند و اين مسئله بزرگ‌ترين حق‌كشي در تاريخ است.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به همراهي نكردن مردم با اميرمومنان (ع) در جريان خلافت تصريح كرد:‌ همراه نبودن مردم با حق موجب پايمال شدن آ‌ن مي‌شود و در انقلاب اسلامي يكي از عوامل پيروزي پشتيباني مردم از امام و انقلاب بود.
اين مرجع تقليد مسئوليت‌هاي انسان را چهار مورد ذكر كرد و گفت:‌ مسئوليت‌هاي فردي نخستين دسته از وظايف انسان هستند و انسان با توجه به اينكه خام و بي‌تجربه به اين دنيا پا مي‌گذارد بايد تمام تلاش و كوشش خود را براي خودسازي و پرورش به كار گيرد.
آيت‌الله نوري همداني به بيان اصول خودسازي پرداخت و تصريح كرد: علم و علم‌‌آموزي نخستين اصل خودسازي است و يكي از دلايل وجوب علم‌آموزي در اسلام نيز همين امر است.
وي افزود: ايمان دومين گام در خودسازي است و علم بدون ايمان نمي‌تواند انسان را به كمال برساند، علم توأ‌م با ايمان مي‌تواند مفيد فايده واقع شود و انسان را به بالاترين درجات معنوي برساند.
اين استاد حوزه عقل و تقوا را ديگر اصول خودسازي برشمرد و بيان داشت: عقل با عمل تفاوت دارد زيرا علم به معناي دانستن است اما عقل تشخيص حق از باطل است.
آيت‌الله نوري همداني دومين دسته از مسئوليت‌هاي انسان را تكاليف اجتماعي دانست و اظهار داشت: بر طبق روايت وارده از پيامبر (ص) مسلماني كه صبح كند در حالي كه به فكر مسلمانان ديگر نباشد، مسلمان نيست و بر همين اساس ما بايد خود را نسبت به مسائل و مشكلات مسلمين در ساير بلاد اسلامي مسئول بدانيم.
وي افزود: مسئوليت‌هاي شغلي و صنفي از ديگر وظايف انسان است، هر فردي بايد در كار خود نهايت دقت را داشته باشد و تا آنجا كه مقدور باشد در وظايف خود كوتاهي نكند زيرا مردم نيز انتظار دارند كه هر فردي به نحو احسن به وظايف خود عمل كند.
اين استاد حوزه مسئوليت زماني را چهارمين وظيفه برشمرد و بيان داشت: حوادث و رويدادهاي زماني وظايفي را براي انسان ايجاد مي‌كنند كه غفلت از آنان موجب خسران‌هاي دنيوي و اخروي مي‌شود.
آيت‌‌الله نوري همداني با اشاره به ماهيت نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: بايد بدانيم كه بر اساس سخنان امام راحل اين انقلاب بايد زمينه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الامر (عج) باشد و به همين دليل تلاش و كوشش در پيشرفت و اصلاح نظام در نزد خداوند بي‌اجر نمي‌ماند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها