کد خبر: ۶۹۱۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
وبلاگ محمّدامین الدّین شاکر
به گزارش وبلاگستان 598، محمّدامین الدّین شاکر در وبلاگ خود نوشت:

هر چیز را از خدا بخواهید؛ حتی بند کفش را، حتی کوچکترین اشیا را و حتی قوت روزانه خود را.
بگذارید این من دروغین عظمت یافته در سینه ما، بشکند. این"من" انسان ها را بیچاره می کند.

رهبر انقلاب اسلامی ایران. آیت الله العظمی خامنه ای(روحی و ارواحنا فداه) 28/11/73


در روزهاییکه جهان اسلام در بستر ماه مبارک خدا، ضیافت رمضان به سر می برد، حوادثی در گوشه و کنار این دنیا دل هر مسلمان دغدغه مندی را به قهقرای آشوب می کشاند. پدیده ای که نه به دلیل مسلمان بودن، بلکه صرف وجود بـُعد انسانی هر فرد تازه فطرتی، وجود پاک آدمی را به مسلخ آشوبِ نئو وحشی گری و دیاستِ مدرن می کشاند. درد بزرگ تر این است که در جهانی که این روزها، عجیب به سمت دروازه های توحش مدرن قدم می گذارد، می توان همین دغدغه مندی و دلنگرانی برای مستضعفین عالم، خاصه مسلمان را، نعمتی الهی و نفحه ای آسمانی دانست؛ هرچند همین هم به مزاج خیلی ها خوش نیامده و به تعبیر صریحشان جرمی بزرگ تلقی شود. رفتار این چنینی افرادی که داعیه انسانیتشان گوش فلک را کر کرده و اکنون در مقابل کشتار بی رحمانه مستضعفین عالم در گوشه و کنار دنیا، چُنان لال مادر زادی شده اند که لام از کام بر نمی دارند، مرا به یاد سخن اشپیگلر که در سال 1920 بیان کرده است می اندازد:

" حس قدرت طلبی که در زیر لفافه دموکراسی به فعالیت مشغول است، شاهکار خود را به چنان خوبی انجام داده که حتی وقتی مردم را به شدیدترین وضعی به قید رقیت و بردگی می کشد، اینان به قدری اغفال شده اند که تصور می کنند معنی آزادی همین است، و هر چه طوق اسارت تنگتر می شود به نظر مردم چنین جلوه می کند که دائره آزادی وسیعتر شده است. "

در مقابل چنین عادت جهانی و مذبوحانه ای جز به پا کردن انقلابی اسلامی که مشمول تحولی موثر و ذی نفوذ باشد، نمیتوان راهی و طریقی دیگر برگزید؛ تا آنجا که شهید سید مرتضی آوینی می گوید:

" تحولی تاریخی بشر، جز از طریق انقلاب ممکن نیست. آنان که این نظریه را نمی پذیرند، به وضع موجود دل بسته اند. در درون انسان میلی برای ماندن هست و میل دیگری هم برای رفتن؛ و این دومی قوی تر است. و گستره عادات هر چه عمیق تر و وسیع تر باشد، انقلابی بزرگ تر لازم است تا بندهایش را از دست و پای جان بشر بگسلد و خواه ناخواه چنین نیز خواهد شد. "

همه ی "ما " امروز در مقابل وضعیت اسفناک مستضعفین و مسلمین جهان مسئولیم؛ مسئولیتی سنگین که به تن هایی از عهده چند نفر در گوشه کنار امت حزب الله بر نمی آید؛ امروز نیاز به وحدت در سراسر امت اسلام خطیر تر و واضح تر از همیشه احساس می شود. " اما اینکه کاری از دست امت اسلامی با وجود قابلیت‌هایش بر نمی‌آید، مایه شرمساری در پیشگاه خدا و رسول (ص) و امام زمان (عج) است. قتل عام میانمار در سکوت دنیا و ناکارآمدی امت اسلامی، پیامد نیش زهرآگین تفرقه‌ای‌‌ است که چند قرن است در پیکر امت اسلامی فرو رفته و آنرا مسموم و فلج کرده است. کجایند آنها که به حدیث شریف نبوی (ص) ندای لبیک و به فریاد یا للمسلمین مظلومین اهل اسلام پاسخی کارساز بدهند؟ نفرین خدا بر عمال خبیثی که پیکر امت اسلام را تکه تکه پسندیدند و برای چند سال حکومت مزدورانه برای غرب، عزت اسلام را فروختند و اکنون دیگر نایی در تن این پیکره باقی نمانده و اهل اسلام «یا للمسلمین» را برای گوشهای سازمان ملل بوش و اوباما و نتانیاهو و رسانه‌های رابرت مورداک فریاد می‌کنند. "

شاید بتوان ریشه ی چند تکه شدن و جزیره ای عمل کردن مسلمین جهان و حتی امت حزب الله را در بخشی از سخنان سال 73 رهبر انقلاب اسلامی ایران یافت آنجا که با بصیرتی نافذ فرمودند: " این "من" انسان ها را بیچاره می کند." همانطور که امروز همه ی امت اسلام بزرگ ترین ضربات را از منیـِّت اجتماعی و جزیره گونه ی خویش متحمل می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها