کد خبر: ۶۹۴۴۰
زمان انتشار: ۰۴:۴۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
مشرق، در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا به معرفی چند آبشار بسیار زیبا که در نقاط مختلف دنیا و همچنین داخل کشور وجود دارد بپردازیم.

آبشار ویکتوریا

این آبشار در آفریقای جنوبی و بین دو کشور زیمبابوه و زامبیا واقع شده است. دیوید لیوینگستون در سال 1855 نام ملکه ویکتوریا را برای این آبشار انتخاب کرد. آبشار ویکتوریا یکی از مرتفع ترین و عریض ترین آبشارهای دنیا است. ارتفاع آن 108 متر و پهنای آن 1708 مترو آن را یکی از عجایب هفت گانه جهان می دانند.



آبشار نیاگارا

نیاگارا در نزدیکی مرز بین کانادا و ایلات متحده آمریکا قرار گرفته است. این سه آبشار ایالت نیویورک آمریکا را از استان انتاریوی کانادا جدا می کنند و اگرچه تنها 35 متر ارتفاع دارند، قدرتمندترین آبشارهای آمریکای شمالی به شمار می روند .این آبشارها ظرفیت تولید 4.4 گیگاوات الکتریسیته را دارند.




آبشارlguazu

 lguazu مجموعه ای از آبشارهاست که روی رودخانه lguazu در پارک ملی lguazu واقع شده است. این آبشارها در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار گرفته و مجموعاً 2.7 کیلومتر عرض دارند. در کل 270 آبشار کوچک در این مجموعه وجود دارد و چندین جزیره آنها را از هم جدا می کنند.



در کشور ما نیز چندین آبشار بسیار زیبا وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را به خودش جذب می کند. این آبشارها در نقاط مختلف کشور ما قرار دارد و آشنا شدن با آن ها خالی از لطف نیست.

آبشار کبودال:

آبشار كبودوال در 4 كيلومتري جنوب شهرستان علي آباد واقع شده است. آب اين آبشار كه از چشمه هاي جنوبي ارتفاعات تشكيل شده است، قابل شرب مي باشد.



اين آبشار يكي از مهمترين تفرجگاههاي استان محسوب مي شود و به سبب واقع شدن در ميان جنگل انبوه و تنوع گونه هاي گياهي و چشمه هاي فراوان از جاذبه هاي طبيعي منحصر به فردي برخوردار است. اين آبشار بويژه در فصول بهار و تابستان محل تفرح انبوه زيادي از مردم منطقه و گردشگران داخلي است.

آبشار مارگون:

آبشار بزرگ‌ و معروف‌ مارگون‌ در مرز دو استان‌ كهگيلويه‌ و بويراحمد  و فارس قرار دارد.اين‌ آبشار در شرق‌ ياسوج و در كنار روستاي‌ مارگون‌ واقع‌ شده‌ است‌. اين‌ آبشار بسيار بلند و به‌ دليل‌ قرار گرفتن‌ درداخل‌ تنگه‌ زيباي‌ مارگون‌ و تعدد رگه‌هاي‌ آبشاري‌ كه‌ به‌ درون‌ دره‌ و مسير رودخانه‌ مي‌ريزند و همچنين‌ به‌ دليل‌پوشش‌ جنگلي‌ و درختاني‌ كه‌ در اطراف‌ آبشار وجود دارد، از ديگر آبشارهاي‌ اين‌ استان‌ معروف‌تر است‌.



آبشار آب سفید:

آبشار آب سفيد يكي از طبيعي ترين و زيباترين آبشارهاي كشور است كه در بخش بشارت اليگودرز واقع شده است، اين آبشار با ارتفاعي بيش از 60متر از تونلي در دل كوه بيرون مي آيد و سرچشمه آن در پرده ابهام باقي مانده است.



هر ساله در فصل بهار و تابستان اين عروس سفيدپوش ميزبان اكثر مردم ايران است. .آبشار آب سفيد در 90كيلومتري شهرستان اليگودرز قرار دارد و تنها مسير آن از روستاهاي كاكلستان و قليان است كه سال گذشته آسفالت آن به طور كامل انجام شده است و آب آن نيز يكي از بهترين و سالمترين آبهاي معدني به شمار مي رود.

آبشار آسیاب خرابه:

اين‌ آبشار يكي‌ از زيباترين‌ و ديدني‌ترين‌ نقاط‌ استان‌ در پيرامون‌ شهر جلفا است‌ كه‌ به‌علت‌ بقاياي‌ ويرانه‌هاي‌ يك‌ آسياب‌ آبي‌، به‌ اين‌ نام‌ مشهور شده‌ است‌. در اين‌ منطقه‌ چشمه‌اي‌ وجود دارد كه‌ آب‌آن‌ از كوه‌ كيامكي‌ تامين‌ مي‌شود. در مظهر اين‌ چشمه‌ درختان‌ انجير روييده‌اند.



آب‌ پس‌ از تبديل‌ به‌ آبشاري‌ بسيارزيبا به‌ ارتفاع‌ حدود 10 متر به‌ يك‌ جويبار در ته‌ دره‌ مي‌پيوندد. در سمت‌ راست‌ ته‌ دره‌ آبشارهاي‌ فراواني‌ بوجودآمده‌ و تمام‌ سطح‌ ديواره‌ها از خزه‌ و گياهان‌ آبزي‌ پوشيده‌ شده‌ است‌. صدها آبشار كوچك‌ و بزرگ‌ و صداي ‌يكنواخت‌ ريزش‌ آب‌، چشم‌انداز بديع‌ و هواي‌ خنك‌ از عناصر جذاب‌ و دلپذير اين‌ آبشار است‌.

آبشار بیشه:

آبشار بیشه یکی از آبشارهای استان لرستان است. این آبشار در دل کوههای زاگرس در شهرستان خرم‌آباد قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. این آبشار در کنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته است و از این رو پذیرای مسافران نیز می‌باشد.


 
این آبشار با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است.ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها