کد خبر: ۶۹۸۱۰
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، حوادث هفته گذشته دمشق، سخت‎ترین آزمون‎‎‎های طرفین درگیر در سوریه طی چند ماهه گذشته بود. پایتخت سوریه شاهد مجموعه حوادث پي‎درپي بود که در اوج خشونت‎‎‎ها و خصومت‎‎‎ها رخ نمود. «بحران سوریه یا جنگ جهانی» عنوان یادداشتی است که "فرید الدین حداد عادل" برای سرمقاله پنجره صد و چهل و چهارم برگزیده است و به وضع‎شناسي منطقه و فرصت‎ها و تهديدها در قبال كشور اسد می پردازد.

حاکمان آل ‎سعود که در یک سال گذشته سعی داشتند با تأثیرگذاری در مصر، تونس و لیبی، دومینوی تغییر را از خود دور کنند، در یمن، بحرین و سوریه فعال شده‎اند تا شاید بیداری ناشی از استشمام عطر دلربای اسلام محمدی، حجاز را در برنگیرد. «حجاز در آستانه انفجار» نام پرونده سرویس سیاسی "پنجره صد و چهل و چهارم" است که این بار به سراغ عربستان و بیداری اسلامی در این کشور رفته است.

بررسی روابط ایران و عربستان در سایه تحولات منطقه، گفت‎وگو با "عبدالباقی القرنه الجزائری" نویسنده و محقق الجزایری با عنوان «یادتان نرود امام می ‎گفت با آل سعود هرگز صلح نمی‎ کنیم؟»، گزارشی درباره سیاست‎‎‎های رسانه‎ای عربستان در منطقه با عنوان «ترویج تروریسم در رسانه»، گفت‎وگو با دکتر "محمد صادق‎الحسینی" و دکتر "مجتبی فردوسی پور" درباره چالش‎‎های رودرروی آل‎سعود و عربستان در «اسلام خمینیسم در تقابل با لیبرالیسم و اسلام آمریکایی» و « بیداری اسلامی در عربستان پدیده نوظهوری نیست»، گفت‎وگو با دکتر "سعدااله زارعی" درباره شیعیان عربستان با عنوان «آل‎سعود درباره جمعیت شیعیان دروغ می‎گوید» و بررسی ریشه‎‎های فکری فرقه جعلی وهابیت و فتاوای مفتیان بی‎خرد آن با عنوان « عدم عقلانیت پاشنه آشیل وهابیت» را در پرونده سیاسی پنجره این هفته خواهید خواند.

بزرگ‎ترین فستیوال ورزش جهان آغاز شد و بهترین ورزشکاران کشورها در لندن گرد هم آمده‎اند تا باارزش ترین مدال تاریخ زندگی خود را کسب کنند. ویژه نامه ضمیمه پنجره صد و چهل و چهارم این بار به سراغ حلقه های رنگارنگ المپیک رفته است تا سابقه حضور ایران در این رقابت ها، مدال آوران آن از آغاز تا کنون، تاریخچه المپیک و تمام زوایای آن را در حد توان به مخاطبین ورزش پنجره معرفی کند.

«حلقه‎‎های طلا دور گردن سیاست»، تجربه چهار المپیک در گفت‎وگو با "محمد نصیری سلطان" وزنه‎برداری دنیا، تشکیل کمیته ملی المپیک از منظر تاریخ، لیست ورزشکاران المپیکی ایران و زمان رقابت، از قهرمانی سیاهان و خشم نازی‎‎ها تا تحریم به‎خاطر آپارتاید، المپیک درچنبره سیاست‎های جهانی با عنوان«المپیک دیگر نمایش صلح و دوستی ملت‎ها نیست»، بررسی پاداش‎‎های پرداختی به مدال‎آوران المپیک در گزارشی با عنوان «قهرمان المپیک 165 میلیون، فوتبالیست ناکام یک میلیارد!»، نگاهی به نتایج کسب شده ایران در ادوار مختلف المپیک در « 48 مدال از لندن تا پکن» و گفت و گو با دو قهرمان دوست داشتنی المپیک یعنی "حسین رضا زاده" و "هادی ساعی" در «پیام‎های رهبری از تمام مدال‎هایم با ارزش‎تر بود» و «المپیک یعنی برگزاری چهار فینال جهانی در یک روز» از مطالبی است که در این ویژه نامه خواهید خواند.

باشگاه اهل قلم با نویسندگان ثابت و متغییر همچون هفته های گذشته در پنجره صد و جهلو چهارم نیز پرو پیان حضور پیدا کرده است.

جواد محدثی با یادداشتی درباره گندم نمایان جو فروش با عنوان «علوی گویان اموی رفتار»؛ محمد حسین جعفریان با خاطراتی از شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب با عنوان«شبی که شعر فارسی نفس می کشد»؛ سید محمد سادات اخوی با سلسله درباره بزرگان فارغ از نام با عنوان «تابندگي اخلاقي از سياست تا معماري»؛ حیدر رحیم پور ازغدی با یادداشت« وال استریت شیره‎کش تولیدات ملّی» که نقدی سیاسی است بر یک نوشته اقتصادی با عنوان «گرانی یا گران‎فروشی» و یادداشت هایی از سید رسول میری با عنوان « آن که رسول خدا می ستودش» و سیدمحمد روحانی با عنوان «خاموش‎ کردن پرصداترین ناقوس» از عناوین این هفته باشگاه اهل قلم است.

تیرماه سال 90 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدامات جنایت‎کارانه گروهک تروریستی پژاک به شمال‎غرب کشور لشکر کشید تا ارتفاعات «جاسوسان» را از لوث «خرابکاران جدایی‎طلب» پاک کند. سرویس دفاع و امنیت پنجره در این شماره به «کمینی» خواهد پرداخت که سپاه این بار برای ضدانقلاب در «شمال‎غرب» تدارک دیده بود.

نگاهی به خنثی‎سازی ناامنی‎‎ها در بیش از سه دهه عملکرد سپاه پاسداران با عنوان«از درگیریهای گنبد تا فتنه هزار سر»، نگاهی به تاریخچه شکل‎گیری پژاک و مقابله سپاه با آن در «شمشیر سپاه بر بازوی آمریکا»، نگاهی به تفاوت‎های عملیاتی ایران و ترکیه در مقابله با گروهک‎‎های تروریستی در «مشت آهنین ترکیه یا تدبیر سپاه»، گفت و گو با سردار "مرتضی میریان" فرمانده یگان ویژه صابرین در عملیات شمال‎غرب با عنوان «شکار پژاک توسط تک‎تیراندازهای ویژه سپاه»، بررسی عملکرد توپخانه سپاه و شهید عباسعلی "جان‎نثاری" در گفت‎وگو با سردار "محمود چهارباغی"، فرمانده توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه و بررسی اقدامات سازندگی سپاه در شمال‎غرب به قلم معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی زمینی سپاه از مطالبی است که در این پرونده پیش روی مخاطبین قرار دارد.

بررسی شایعه پیشنهاد اجاره زمین‎های کشاورزی ایران توسط قطر در « پیشنهاد بی‎شرمانه یا صادقانه! »، فیلم‎برداری پروژه وضعیت پروژه سینمایی "مجید مجیدی"، گزارشی از تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار با عنوان «هر کس رویش می‎شود به علی (علیه‎السلام) بگوید» و گزارشی درباره یک موسسه آینده پژوهی در آمریکا با عنوان «به 2030 خوش آمدید» از ثمرات تلاش گزارشگران پنجره در باشگاه گزارشگران است که برای خوانندگان خود جالب خواهد خواهد بود.

مجله برون مرزی با بررسی احوالات این روزهای سوریه و عراق، چارسو در گپی با "امیر حسین مدرس" و مجله خبری با اخباری از چهار گوشه جهان از دیگر بخش های متنوع پنجره این هفته است.

پنجره صد و چهل و چهار را در 84 صفحه و با قیمت 2000 تومان از روزنامه فروشی ها بخواهید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها