کد خبر: ۷۰۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۷ آذر ۱۳۸۹
كارگردان فيلم ملك سليمان گفت: فيلم ملك سليمان راهكارهاي قرآني نجات از فتنه را براي نخستين بار به نمايش گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، شهريار بحراني شنبه شب در جلسه نقد و بررسي فيلم ملك سليمان نبي كه در مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما برگزار شد در سخناني با اشاره به استفاده از منابع قرآني در ساخت و تهيه آثار سينمايي اظهار داشت: ما چاره‌اي جز اين نداريم كه از مفاهيم عظيم الهي استفاده كنيم و در واقع بايد گفت راه نجاتي براي ما وجود ندارد.
وي ادامه داد: تنها راه رهايي از معضلاتي كه براي فرهنگ جامعه ما و ديگر جوامع وجود دارد اين است كه در پناه قرآن باشيم.
بحراني تصريح كرد: ما بايد پيام‌آور ارزش‌هاي الهي براي دنيا باشيم و سينماي ما اگر مبتني بر كتاب خدا باشد، مي‌تواند تمام تيرگي‌هاي فكري را برطرف سازد.
كارگردان فيلم ملك سليمان بيان داشت: بهره‌مندي از قرآن به عنوان منبع عظيم فيلمسازي نورانيت گسترده‌اي را براي تمام جهان ايجاد مي‌كند.
وي با بيان اينكه ما در ساخت فيلم ملك سليمان نبي در چارچوب قرآن حركت كرديم، افزود: در تلاش بوديم در ساخت اين سريال بنيان فكري غرب را زير سؤال ببريم.
بحراني عنوان داشت: غربي‌ها براساس تفكر يهود ملك سليمان را حكومت لذت‌جويي از دنيا تعريف مي‌كنند و ملك سليمان را از ديدگاه خود در آمريكا و اروپا ترسيم مي‌كنند و ساخت فيلم ملك سليمان نبي خط بطلاني بر اين ادعا است.
كارگردان فيلم ملك سليمان خاطرنشان كرد: ‌تمام نژادها و سلايق كه فيلم را مشاهده كرده‌اند مورد تاثير قرار گرفته و توجه آنان به اين ايده و الگو جذب شده است كه خداوند نسبت به ملك ايده‌ال الهي و به خير و شر توجه ويژه دارد.
بحراني با بيان اينكه نمايش فيلم‌هاي مذهبي نظير يوسف پيامبر در خارج از مرزها با استقبال مواجه بوده است، گفت: براي نفوذ به دنياي خارج از مرزها با تفكرات مذهبي موفق هستيم و استقبال از فيلم‌هايي نظير اصحاب كهف و يوسف پيامبر در كشورهاي غربي دليل بر اين ادعا است.
وي با اشاره به تاثيرات سريال يوسف پيامبر در كشورهاي غربي تصريح كرد: از جمله اثرات مثبت نمايش اين فيلم در كشورهاي ديگر تشويق به امر حجاب است و بانوان به سمت استفاده از روسري و حجاب رفته‌اند.
بحراني در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با اكران ملك سليمان نبي همزمان با فتنه سال 88 تصريح كرد: فيلم قبل از ماجراي انتخابات سال قبل به پايان رسيده بود و فيلمنامه از قبل به تصويب رسيده بود.
كارگردان فيلم مريم مقدس ابراز داشت: نكات عمده فيلم بررسي عوامل فتنه و راه‌هاي برون رفت از آن با استفاده از قرآن كريم و وحي بود و ما به خود مي‌باليم كه فيلم ملك سليمان نبي براي نخستين بار قبل از وقوع فتنه‌ها راهكارهاي قرآني نجات از فتنه را استخراج كرده و به تصويب رسانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها