کد خبر: ۷۰۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۰۸ آذر ۱۳۸۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با تشریح تغییراتی که با هدفمند شدن یارانه‌ها در قبض مردم صورت خواهد گرفت، اعلام کرد: از هر لحاظ آماده اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا ،سید محمد هاشمی، درباره اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش برق گفت: باید خیلی دقت کنیم که در اجرای این قانون، بهترین اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد، زیرا اجرای این قانون به هیچ وجه فشاری به مردم وارد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که با هدفمند شدن یارانه‌ها، افزایش قیمت برای اکثر دهک‌های پایین جامعه محسوس نخواهد بود، ادامه داد: این مشترکان پرمصرف هستند که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید قیمت بیشتری برای برق مصرفی خود بپردازند. البته افزایش قیمت برای این مشترکان نیز به صورت پله‌ای اعمال خواهد شد؛ به صورتی که شاهد افزایش قیمت به صورت ناگهانی نخواهیم بود.

او با اشاره به این‌که جلسات توجیهی متعددی درخصوص هدفمندی یارانه‌ها برای پرسنل شرکت توزیع برق داشته‌ایم، ادامه داد: قرار است نحوه تعاملات با مردم در بحث هدفمندی یارانه‌ها در جلسات توجیهی معاونت‌های مختلف و همچنین مناطق تهران نیز پیگیری شود.

وی با رد این موضوع که پس از هدفمندی یارانه‌ها مردم قرار است آن‌چه درحال حاضر به عنوان "قیمت واقعی" در قبوض برق آمده است را پرداخت کنند، افزود: علت درج این موضوع در قبض‌ها این بود که مردم بیشتر با یارانه پرداختی از سوی دولت آشنا شوند تا اصلاح الگوی مصرف را بهتر رعایت کنند؛ اما باید توجه داشت که پس از هدفمندی یارانه‌ها هم قرار نیست دولت تمام یارانه‌های پرداختی خود را متوقف کند، بلکه واقعی شدن قیمت‌ها ظرف چند سال به صورت تدریجی و پلکانی صورت می‌گیرد و مردم به هیچ عنوان قرار نیست چنین قیمت‌هایی را برای برق مصرفی خود پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با این‌حال از مردم خواست قدر و ارزش واقعی برق را بیشتر بدانند و با ذکر این مثال که گاهی دیده می‌شود خانواده‌ها برای مکالمه با چند خط تلفن همراهی که اعضای خانواده دارند، حاضرند ماهانه 100 هزار تومان هم پرداخت کنند، افزود: اما این خانواده‌ها ارزش واقعی برق را که نقشی حیاتی در زندگی روزانه دارد، درک نمی‌کنند.

هاشمی با اشاره به دستور وزیر نیرو برای یکسان‌سازی قبض‌های برق، گفت: قبض‌های برق از این به بعد به صورتی خواهد بود که محاسبه تعرفه‌ها برای همه مشترکان به راحتی مقدور باشد، به صورتی که هر مشترکی به راحتی می‌بیند که قیمت برق او برای A کیلووات اول ایکس ریال و برای B کیلووات دوم مبلغی دیگر است. همه این مسایل در قبض‌ها مشخص است تا هر مشترکی با محاسبه‌هایی آسان قیمت برق مصرفی خود را به دست آورد.

وی با تایید این خبر که قرار است از این به بعد قبض‌های برق به صورت ماهانه صادر شود، افزود: این برنامه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و ما از هرلحاظ آماده ایم که چنین دستوری را اجرا کنیم، ولی زمان صدور قبض‌ها به صورت ماهانه بستگی به صدور دستور از وزارت نیرو دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها