کد خبر: ۷۰۸۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
کیومرث کاتوزی با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری از برخی کوتاه آمدن‌ها در برابر غرب، گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواستند روحانی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری پررنگ‌ کنند اما بدنه سیاسی این جریان جایی بین مردم ندارد.

کیومرث کاتوزی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره رویکردها و برنامه‌های انتخاباتی جریان انحرافی و اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جریان انحرافی در حال حاضر مشغول موج‌سواری است و مباحثی که اخیرا درباره استفاده مشایی از اندیشه‌های علامه طباطبایی و محی الدین عربی مطرح شده در این راستا قرار دارد.

کاتوزی ادامه داد: اظهار نظر برخی افراد منتسب به این جریان درباره مهدویت و ورود آنها به وادی رمالی و جن‌گیری امری ظاهرسازی است و هدف اصلی آنها رسیدن به قدرت است.

* جریان انحرافی وضعیتی برزخی دارد

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه جریان انحرافی وضعیتی برزخی دارد که اصلاح‌طلب بودن یا اصولگراییش مشخص نیست گفت: این جریان باطن‌دار نیست و حرفی برای گفتن ندارد و صرفاً به دنبال قدرت است.

وی در ادامه به انتقادات مقام معظم رهبری از برخی کوتاه آمدن‌ها در بحث سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواستند خرازی و روحانی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری پررنگ‌ کنند.

کاتوزی تصریح کرد: وقتی که می‌گوییم احتمال حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم وجود دارد به معنای آن است که بدنه اجرایی این جریان قصد ورود به انتخابات دارد و افرادی همچون عارف در اثر ضعف عملکرد دولت می‌توانند زمینه‌ای را برای خود فراهم ببیند و اگر نه بدنه سیاسی و فرهنگی جریان اصلاحات بین مردم مقبولیتی ندارد و شکست‌خورده است.

وی با اشاره به اینکه در دیدار کارگزاران که مقام معظم رهبری از کوتاه آمدن در مقابل غرب انتقاد کردند خرازی هم در آن جلسه حضور داشت، افزود:‌ قطعاً محور انتخابات آینده اقتصادی خواهد بود.

*توجه به اقتصاد مقاومتی به‌خاطر فساد اقتصادی که نشأت گرفته از اقتصاد دولتی است

کاتوزی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در برابر اقتصاد آزاد مطرح است، یادآور شد: با توجه به فشار تحریم‌ها و همچنین فساد اقتصادی که نشأت گرفته از اقتصاد دولتی بود ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رویکردهای اقتصاد مقاومتی همچون کنترل واردات و نرخ ارز متذکر شد: وقتی دولت‌ها در شرایط جنگی قرار بگیرند به اقتصاد مقاومتی روی می‌آورند. در حالی که دولت پیش از این و با توجه به علائمی که از تحریم‌های دشمن وجود داشت می‌توانست به این عرصه زودتر ورود کند.

وی با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در انتخابات بر روی اقتصاد مانور دهند گزینه اصلی آنها عارف خواهد بود گفت: این در حالی است که دولت به دلیل نداشتن استراتژی مناسب نتوانست از صادرات بالای 100دلار نفت استفاده مناسب کند.

کاتوزی در عین حال با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت یادآور شد: دولت در عرصه اقتصاد خط ثابت فکری نداشت و گاهی به دنبال اقتصاد آزاد و گاهی اقتصاد دولتی را پیگیری کرد که همین باعث هرج و مرج اقتصادی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
آنها که البته:اما افرادی که چند دهه با مدرک جعلی دکترا از بیت المال ارزاق فرمودند چی؟؟؟؟؟
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خودگوئی و خودخندی!!!شب بخیر.خودت بهترمیدانی چندانتخاباتی که انها رای نیاورند نگذاشتند رای باورند.مجلس هفتم قلع و قمع توسط شورای نگهبان.شوراها همینطور.راست جمهوری نهم که جمع رای انها گویاسات.هرچندفاصله کر وبی واحمدی بسیارکم بود.مردم حواسشان جمع است.شما حواستان پرته برادر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها