کد خبر: ۷۱۳۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
یک تحلیلگر آمریکایی:
یک تحلیلگر آمریکایی با استناد به قوانین بین‌المللی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانست و تاکید کرد ایران می‌تواند در محاکم بین المللی علیه آمریکا شکایت کند.

فارس، استفان لندمن تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای نوشت:تمام مسئولیت اعمال تحریم‌های نامشروع علیه ایران و فشار بر دیگر کشورها برای قبول این تحریم‌ها که به منافع انها بسیار صدمه می‌زند متوجه واشنگتن است.

به گزارش پرس تی‌وی، وی با اشاره به منشور سازمان ملل تاکید کرد: تحریم‌های ضد ایرانی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و مشروعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس منشور حقوق اقتصادی و وظایف دولت‌ها در سال 1974 مجمع عمومی، تحریم‌هیچ کشوری به هر روشی قانونی نیست.

لندمن افزود: ماده 54 متمم کنوانسیون ژنو در سال 1977 نیز از این موضوع دفاع کرده است با این حال آمریکا تمام این قوانین بین‌المللی را  نقض می‌کند.

این تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد: مانند تمام کشورها، ایران می‌تواند علیه تمام قوانین غیرقانونی آمریکا در محاکم بین‌المللی اقامه دعوا کند.

آخرین تحریم غیرقانونی این کشور علیه ایران چهارشنبه اعلام شد؛ کنگره این تحریم‌های اضافی را به سرعت در پاسخ به فشارهای شدید لابی‌های صهیونیستی در واشنگتن به تصویب رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها