کد خبر: ۷۱۳۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
این استاد حوزه علمیه با انتقاد از روزه خواری افراد به صورت علنی در خیابان‌ها و اماکن عمومی گفت: چقدر راحت عده‌ای قبح روزه خواری را می‌شکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام سیدحسین مومن در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: فصاحت و بلاغت کلام از ویژگی‌های ممتاز کریم اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه نو ع و بیان لحن امام حسن مجتبی(ع)، بسیار به لحن نبی مکرم اسلام(ص) شباهت داشت، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) زمانی که نمی‌توانستند به مسجد بروند و از خطبه پیامبراکرم(ص) استفاده کنند، کریم اهل بیت(ع) سخنان پدربزرگ خود در مسجد را برای مادر خود شرح می‌دادند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) هیچ وقت نیازمندی را ناامید نکرده است، خاطرنشان کرد: دلیل سخاوت کریم اهل بیت(ع) را از ایشان سئوال می‌کنند و امام حسن(ع) پاسخ می‌دهد برای اینکه خداوند، من را در روز قیامت ناامید نکند، هر نیازمندی که دست به سویم دراز کند، ناامید نمی‌کنم.

مومن با تاکید بر اینکه شهادت و ولادت امام حسن مجتبی(ع) بسیار غریبانه است، تصریح کرد: ان‌شاءالله خداوند شرایطی را فراهم آورد شیعیان بتوانند گنبد و گلدسته‌ها را بر مزار کریم اهل بیت(ع) بنا کنند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در مدح کریم اهل بیت(ع) فرمود من حسن(ع) را دوست دارم و هر کسی وی را دوست داشته باشد من هم دوستش دارم و چشمی که در دنیا برای حسن(ع) اشک ریزد، این چشم در روزی که همه چشم‌ها گریان هستند، گریان نخواهد بود.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از روزه خواری برخی افراد به صورت علنی در خیابان‌ها و اماکن عمومی اظهار کرد: در سفری که به تهران داشتم مشاهده کردم چقدر عده‌ای راحت قبح روزه خواری را شکسته‌اند.

مومن افزود: عده‌ای از افراد در ماه مبارک رمضان به دنبال توجیه روزه خواری خود هستند و در این ماه دنبال بیماری خود می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه در برخی مراکز علمی، پژوهشی و کتابخانه‌ها روزه خواری بسیار فراوان است، اضافه کرد: به کتابخانه‌ای مراجعه و مشاهده کردم روزه خواری عادی است، به جوانی گفتم چرا روزه‌خواری می‌کنید، پاسخ داد ما اهل مطالعه و پژوهش هستیم و به همین دلیل اگر روزه بگیریم کشش مغز ما کاهش پیدا می‌کند و نمی‌توانیم درس بخوانیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: در پاسخ این جوان گفتم چه کسی این حرف را اثبات کرده است، در پاسخ گفت دانشمندان، به وی گفتم خدا بهتر متوجه می‌شود یا دانشمندان؟ پاسخ داد خدا، به این جوان گفتم دروغ می‌گویی و اگر خدا متوجه می‌شد روزه خواری نمی‌کردی.   

مومن ادامه داد: از فوتبالیست‌های کشور مراجعه کرد و گفت نمی‌توانم روزه بگیرم، پاسخ دادم چرا؟ گفت اگر روزه بگیرم نمی‌توانم به تمرینات بپردازم و اخراج می‌شوم که به وی پاسخ دادم تو می‌توانی قرارداد خود را طوری منعقد کنی که 11 ماه در خدمت باشگاه و یک ماه برای خدا باشی.

وی با بیان اینکه اگر اعتقاد داریم روزی دهنده خداوند است، پس چرا آنقدر به دنبال بنده‌های خدا هستیم، تصریح کرد: متاسفانه مردم به جای رضایت خدا به دنبال رضایت خانواده و مدیر و هرکس دیگری هستند در حالی که به قول علامه حسن‌زاده آملی «خدا را به‌دست بیاوری، به تمام دل‌ها دست پیدا کرده‌ای».

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه روزه ماه مبارک رمضان گناهان را می‌سوزاند، اظهار کرد: روزه سلوک الی الله را سرعت می‌دهد.

مومن با تاکید بر اینکه به هر حال ماه مبارک رمضان تمام می‌شود، تصریح کرد: در این ماه بندگان خداوند از یکدیگر برای رسیدن به فوز عظیم سبقت می‌گیرند در حالی که عده‌ای از افراد و به ویژه روزه خواران در پایان این ماه ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به لحظات پایانی عمر مرحوم آیت الله بروجردی اظهار کرد: این عالم بزرگوار در این حال می‌گوید «دیدید عمر ما تمام شد اما هیچ کاری نکردیم و عملی برای توشه خود ذخیره نکردیم»

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: عمل با اخلاص برای آخرت بسیار حائز اهمیت است به دلیل اینکه خداوند حسابگر دقیق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها