کد خبر: ۷۱۶۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه مدیران ربوده شده این جمعیت در لیبی در صحت و سلامت هستند، گفت: خواستار اعزام تیمی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به لیبی برای پیگیری موضوع شده‌ایم.

پویا حاجیان مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی فارس، در خصوص آخرین وضعیت مدیران و مسئولان ربوده شده این جمعیت در لیبی، گفت:‌ با پیگیری‌های جمعیت هلال احمر از طریق وزارتخارجه، سفارت ایران، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر لیبی، فعالیت‌ها در جریان است تا وضعیت آنها روشن شود.

وی افزود: با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون جهانی نیز مکاتباتی انجام شده و آنها اعلام آمادگی کردند تا رسیدن به نتیجه، موضوع را پیگیری کنند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران در خصوص انتشار اخباری مبنی بر آزادی آنها تا روز یکشنبه یادآور شد: دبیرکل هلال احمر لیبی این موضوع را اعلام کرده بود که متاسفانه این موضوع محقق نشد.

حاجیان با اشاره به دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران با نماینده صلیب سرخ در تهران و 3 درخواستی که این جمعیت از نماینده فوق داشت، گفت: منتشر کردن بیانیه مشترک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در راستای بازدارندگی از تکرار چنین وقایعی، اعزام تیمی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به لیبی برای پیگیری موضوع و همچنین برقراری ارتباط ربوده شدگان با خانواده‌هایشان، 3 درخواستی بود که از نماینده صلیب سرخ داشتیم.

حاجیان ادامه داد: در داخل کشور نیز وزارتخارجه و سفارت جمهوری اسلامی پیگیری‌های لازم را برای آزادی این عزیزان دارند.

وی در خصوص درخواست احتمالی ربایندگان نیز اظهار داشت:‌ هنوز درخواست رسمی از سوی آنها به ما اعلام نشده که در قبال این اقدام چه چیزی می‌خواهند. بحث درخواست را معاون وزیر کشور لیبی که از طرف مصطفی عبدالجلیل رئیس دولت انتقالی مأمور پیگیری موضوع شده بود، اعلام کرد که در مذاکرات درخواست آزادی اتباع خود در عراق را داشته‌اند اما هنوز چیزی اعلام نشده است.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران در خصوص وضعیت سلامت ربوده‌ شدگان نیز گفت: نقطه مشترکی که در مذاکرات دولت لیبی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بنغازی و همچنین هلال احمر لیبی داشتند، صحت و سلامت اتباع ایرانی است.

حاجیان در خصوص انتشار تصویر و یا فایل صوتی از آنها نیز اظهار داشت: ‌تنها تصویری که از آنها داریم تصاویری است که از آخرین برنامه‌های آنها یعنی امضای تفاهمنامه منتشر شده است. این هیئت 7 نفره بنا به دعوت رسمی هلال احمر لیبی برای امضای یادداشت تفاهم درباره همکاری‌های مشترک در زمینه بهداشتی و درمانی به لیبی رفته و ربایش این افراد پس از امضای تفاهمنامه صورت گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا 6 نفر از مدیران ارشد جمعیت هلال احمر به این کشور نه چندان آرام سفر کرده‌اند، یادآور شد: تفاهمنامه‌ای که با لیبی داشتیم در زمینه‌های مختلف و بسیار وسیع بوده که مسائل بهداشت و دارو، آموزش، تجهیزات، فعالیت‌های امدادی و راه‌اندازی بیمارستان را شامل می‌شود، به همین دلیل لازم بود که بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر درگیر شوند و بر این اساس قرار شد در این سفر کلیه تفاهمنامه‌‌ها نهایی و امضا شود که این موضوع دلیل حضور مدیران بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها