کد خبر: ۷۱۹۹۲
زمان انتشار: ۱۶:۲۶     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد در گفتگو با ۵۹۸:
درخواست ما این است که حوزه های علمیه مانند سایر شعب دین در مقوله رسانه هم تفقدی انجام دهند و بزرگان دین ما در این مسئله وارد شوند و چراها و بایسته های دین را برای رسانه و خبرنگاران بیان بفرمایند. رسانه ای که تمدن ساز است رسانه ای است که به فکر تعالی جامعه اش باشد و بودنش اثر مثبت داشته باشد و نبودنش خلاء و رسانه های ما دائما باید به این فکر باشند که در مطالب تولیدی یک قدم مردم را به سمت اعتلا و پیشرفت و حرکت در مسیر اللهی پیش ببرند.
به گزارش پایگاه 598، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار متعهد جمهوری اسلامی ایران که روز خبرنگار نیز نام گرفته است پایگاه 598 در گفتگویی با محمد جعفر محمد زاده معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبیین موضوع اخلاق در رسانه و رسانه تمدن ساز پرداخته است.

محمدزاده در تعریف اخلاق در رسانه  اظهار داشتند: تهذیب رسانه برای مسلمانان یعنی توجه به آموزه های قرآن و دین و باید نگاه کنیم که در قرآن کریم چگونه گزارش و خبر آمده است و قرآن چگونه درباره احوالات مردم سخن می گوید و ما هم به همان صورت بنویسیم.



معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد افزودند: در قرآن آموزش هایی وجود دارد برای روزنامه نگار شدن که ما باید این توصیه ها را از قرآن دریافت کنیم و در کارمان از این الگوها استفاده کنیم. به طور مثال قرآن می فرماید در احوال شخصی یکدیگر تجسس نکنیم قرآن می فرماید از غیبت همدیگر را نکنیم و این مورد را مقام معظم رهبری هم فرموده اند که احکام غیبت و تهمت در رسانه ها جاری است.

وی گفت: همچنین در قرآن آمده است "اجتنبوا كثيراً من الظّن" از بسیارى از گمان ها بپرهیزید و "ان جائكم فاسق بنباء فتبينوا" اگر فاسقی خبری برای شما آورد بروید تحقیق کنید و همه اینها آموزه های قرآن است و ما که مسلمان هستیم نباید نسبت به این آموزه های بی توجه باشیم و اگر ما مسلمان هستیم مهمترین رکن اسلامی ما توجه به قرآن است.

همچنین محمد زاده بیان داشت: درخواست ما این است که حوزه های علمیه مانند سایر شعب دین در مقوله رسانه هم تفقدی انجام دهند و بزرگان دین ما در این مسئله وارد شوند و چراها و بایسته های دین را برای رسانه و خبرنگاران بیان بفرمایند.

ایشان در خصوص تدابیر این معاونت جهت اعتلای سطح دینی رسانه های افزود: مهمترین تدبیر ما جهت ارتقاء سطح دینی رسانه ها این است که بستر را برای تعامل و تفاهم رسانه ها و مراکز و کارشناسان دینی فراهم نماییم و فضایی به وجود بیاید که امکان رشد فراهم شود.

وی گفت: رسانه ای که تمدن ساز است رسانه ای است که به فکر تعالی جامعه اش باشد و بودنش اثر مثبت داشته باشد و نبودنش خلاء و رسانه های ما دائما باید به این فکر باشند که در مطالب تولیدی یک قدم مردم را به سمت اعتلا و پیشرفت و حرکت در مسیر اللهی پیش ببرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
این همه امام، رهبر و علما گفتن اما عمل شد؟
شما یه سری به صحیفه امام بزنید اگر اونها رو اجرا نمودید و کم آوردید بعد بگو....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
این همه امام، رهبر و علما گفتن اما عمل شد؟
شما یه سری به صحیفه امام بزنید اگر اونها رو اجرا نمودید و کم آوردید بعد بگو....
پاسخ
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
شیخ مهدی طائب الان داره فقه خبرنگاری تدریس می کنه. استفاده کنین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها