کد خبر: ۷۲۹۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 83 پس لرزه بالای 4 ریشتر در آذربایجان شرقی از دیروز تاکنون آمده است، گفت: خروج افراد از زیرآوار تا ظهر به طول می‌کشد.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره زلزله 6.2 ریشتری که روز گذشته موجب تخریب بخشی از شهرستانهای اهر، ورزقان، و هریس در استان آذربایجان شد اظهار داشت: تاکنون 250 نفر کشته و حدود 1800 نفر نیز مجروح شده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حال احداث یک بیمارستان صحرایی در منطقه ورزقان است، بیان داشت: بیمارستان استان‌های اطراف آذربایجان شامل اردبیل، تبریز و خوی آماده‌باش کامل هستند.

اکبرپور یادآور شد: تاکنون 83 پس‌لرزه در آذربایجان شرقی آمده که اکثر این پس‌لرزه‌ها بالای 4 ریشتر است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تیم متخصصی از پزشکان زلزله برای بررسی وضعیت و احتمال زلزله‌های شدیدتر به آذربایجان اعزام شده‌اند.

اکبرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عملیات امدادرسانی و خروج افرادی که در زیر آوار هستند تا چه زمانی به طول می‌انجامد، گفت: این عملیات‌ها تا بعد از ظهر امروز به اتمام می‌رسد هنوز روستاهای دورافتاده را به صورت کامل شناسایی نکرده‌ایم.

وی بیان داشت: براساس اظهارات پژوهشگاه زلزله‌شناسی دیگر خطری منطقه را تهدید نمی‌کند.

اکبرپور افزود: در شهرستانهای اهر،‌ورزقان و هریس 537 روستا دارد که از این تعداد 100 روستا آسیب دیده‌اند که 65 روستا در اهر و 25 روستا در هریس بوده است. دیگر روستاها نیز در حال شناسایی است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جمعیت کل این 3 شهرستان 128 هزار و 539 نفر بوده که از این تعداد 127 هزار و 601 نفر در روستاها مستقر بوده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها