کد خبر: ۷۳۵۴۰
زمان انتشار: ۱۷:۱۵     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
رحماندوست با بیان اینکه امام(ره) آنقدر موضوع فلسطین و روز قدس را دست بالا گرفتند که با هیچ‌یک از حرکت‌های ما که مثلاً راهپیمایی کرده و شعار بدهیم قابل تحقق نیست، گفت: امام(ره) روز قدس را روز اسلام می‌دانستند؛ مسأله آزادی قدس شریف به عنوان اولین قبله ما مسلمانان و به عنوان تنها جایی که صهیونیست‌ها روی آن زوم کرده‌اند اصلاً قابل مسامحه نیست و نخواهد بود.

فارس، مجتبی رحماندوست امروز در نشست هفتگی انصار حزب‌الله گفت: طی دو سال گذشته که جریان بیداری اسلامی اوج گرفت، برخی به ما می‌گفتند خودتان را معطل جمعیت دفاع از فلسطین کرده‌اید و دیگر این موضوع اولویت ندارد؛ بلکه آنجایی که اولویت دارد، مصر، تونس، لیبی و یمن است ولی ما این اعتقاد را نداشتیم؛ چراکه قضیه اصلی فلسطین است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: هر جایی که بیداری اسلامی شکل می‌گرفت، آمریکایی‌ها سعی می‌کردند جنبه ضدصهیونیستی را از آن بگیرند و بگویند که مشکل ملت‌ها با حکومت‌هاست و دعوا سر نبود دموکراسی و غیره است، اما مردم این کشورها بیدار بودند و در همه کشورهایی که انقلاب شکل گرفت همگی شعارهای ضدصهیونیستی سر می‌دادند؛ به خصوص در مصر که در این کشور سفارت اسرائیل را تخریب کردند و دیوار گذرگاه رفح را گشودند و چندین نوبت لوله‌های انتقال گاز به اسرائیل را آتش زدند و حتی به پیمان کمپ‌دیوید اعتراض کردند.

*ویژگی‌های جریان بیداری اسلامی

وی با بیان اینکه به طور کلی حرکت‌هایی که در کشورهای عربی و شمال آفریقا انجام شده است دارای 3 ویژگی مشترک هستند، افزود: اولاً همه اینها با تکیه بر قیام مردمی شکل گرفته‌اند؛ ثانیاً ضداستبدادی و ضد حکومت طاغوتی خودشان هستند، ثالثاً آزادی‌بخش در جهت نجات از توطئه‌های صهیونیست‌ها است و شکی نداریم اگر این آدم‌ها با صهیونیست‌ها نجنگند در آینده آن کشورها، برگ برنده باز دست صهیونیست‌ها خواهد بود مگر اینکه در اهداف و آرمان‌های اصلی و راهبردی خود ضدصهیونیستی بودن حرکت خودشان را به تثبیت برسانند.

رحماندوست ادامه داد: تا به حال چنین بوده البته دچار فراز و نشیب‌هایی بوده‌اند و بخصوص در مصر کارهایی از آقای مرسی دیده‌ایم که قابل توجیه نبوده است اما در عین حال جمع‌بندی نهایی قابل قبول و رضایت‌بخش است.

نماینده مردم تهران با طرح این سؤال که مسأله قدس چه جایگاهی برای فردا دارد؟ اظهار داشت: این باز می‌گردد به آخرین جمعه اولین ماه رمضان پس از انقلاب اسلامی که امام(ره) روز قدس را مشخص کردند و نگذاشتند حتی یک‌سال از انقلاب بگذرد که آن را بیان کردند؛ این در حالی بود که بعضی نهادهای اسلامی انقلاب طی سال‌های دوم و سوم اجرایی شدند ولی روز قدس در اولین سال پیروزی انقلاب مشخص شد.

*اهمیت راهبردی نجات قدس در نظر امام(ره)

وی با بیان اینکه امام(ره) آنقدر موضوع فلسطین و روز قدس را دست بالا گرفتند که با هیچ‌یک از حرکت‌های ما که مثلاً راهپیمایی کرده و شعار بدهیم قابل تحقق نیست، گفت: امام(ره) روز قدس را روز اسلام می‌دانستند؛ مسأله آزادی قدس شریف به عنوان اولین قبله ما مسلمانان و به عنوان تنها جایی که صهیونیست‌ها روی آن زوم کرده‌اند اصلاً قابل مسامحه نیست و نخواهد بود.

رحماندوست ادامه داد: تلقی ما از روز قدس این است که حالا چند نفر بیاییم در خیابان و راهپیمایی هم انجام دهیم، در کجای عالم نوشته خواهد شد؟ و مهمتر اینکه چه تأثیری خواهد داشت؟ چندین سال پیش به عنوان جمعیت دفاع از ملت فلسطین به لبنان و دیدار سیدحسن نصرالله در ضاحیه بیروت رفتم. بنده سوالی را از ایشان پرسیدم و گفتم: این راهپیمایی روز قدس که ما در ایران انجام می‌دهیم چه تأثیری برای شما دارد؟

نماینده مردم تهران اضافه کرد:‌ سید حسن نصرالله این جمله را به من گفت که ما صبح تا عصر درگیر دعوای سیاسی و برخوردهای اجتماعی و حزبی و نظامی با صهیونیست‌ها هستیم و گاهی اوقات خسته که به خانه برمی‌گردیم، تلویزیون ایران را که می‌بینیم مثلاً می‌گویند دانش‌آموزان فلان شهر در حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند، انرژی می‌گیریم و دوباره زنده می‌شویم.

وی ادامه داد: برداشت بنده از مقوله فلسطین این است که تمام این جریانات، به این علت در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد که از ظلم صهیونیست‌ها به تنگ آمده‌اند؛ مبارک تابلوی حمایت از صهیونیست‌ها بود؛ صهیونیست‌ها با تکیه بر عبدالله اردنی و امیرعبدالله سعودی و مبارک و بن‌علی علیه جهان اسلام و مقاومت جنایت می‌کردند.

رحماندوست تأکید کرد: زمانی که مبارک فرو ریخت و بن‌علی گریخت دو تا پایه از پایه‌های مقاومت صهیونیست‌ها شکسته شد؛ برای مردم آمریکا همواره این سوال مطرح بوده که آیا اداره امور آن کشور به دست صهیونیست‌هاست یا اینکه ابزار دست صهیونیست‌ها هستند که به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها هم از طرف آمریکا بیشترین حمایت می‌شوند، به ویژه از طرف کسانی که رسانه‌ها و اقتصاد دست آنهاست و به نوعی آمریکا را می‌چرخانند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اما هیچگاه تا ابد چنین نخواهد بود؛ چراکه عکس‌العمل‌های مردمی که در جهان اسلام اتفاق افتاد، عکس‌العمل‌هایی برای آزادی فلسطین و قدس شریف از دست صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر حضرت امام(ره) تمام آرزوی دور و دراز جهان اسلام را در روز قدس می‌دیده ‌است؛ امامی که هیچگاه اهل تبلیغات و تملق نبود؛ چرا که آینده را می‌دید و درباره آن نظر می‌‌داد.

نجات قدس، موضوع اصلی مسلمانان

وی یادآور شد: آنچه که در جهان اسلام و کل جهان مشاهده می‌شود نه تنها مبارزات ضدصهیونیستی از سکه نیفتاده است بلکه مقوله فلسطین به عنوان قلّه و خط مقدم مسلمانان است و تلاش برای نجات قدس موضوع اصلی است.

رحماندوست با بیان اینکه دشمنان امروز به جان نظام بشار اسد در سوریه افتاده‌اند، گفت: چراکه نظام بشار اسد و پدرش حافظ اسد هیچگاه بله به رژیم صهیونیستی نگفته‌اند و به همین دلیل انگلیسی‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که 5 میلیون دلار و آمریکایی‌ها 15 میلیون دلار برای سرنگونی نظام بشار اسد هزینه‌کرده‌اند و از طرف دیگر ترکیه هم اعلام کرده که ما تجهیزات نظامی سنگین برای مخالفان اعزام کرده‌ایم و کشورهای عربی مثل قطر و عربستان و اردن هم مرزهای خود را به روی مخالفان گشوده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: موضوع اصلی آنچه در کشورهای اسلامی تحقق پیدا کرده است، ضدصهیونیستی بودن است و همه این حرکت‌ها به سمت نفی صهیونیزم است و به همین دلیل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همیشه چشم‌انتظار بوده‌اند که کسانی در این کشورها رأس کار بیایند که با صهیونیست‌ها کنار بیایند اما تا به حال آنچه اتفاق افتاده و محقق شده است، کاملاً برعکس بوده، البته علی‌رغم بعضی فراز و نشیب‌هایی که قابل قبول برای ما نبوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها