کد خبر: ۷۳۷۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۰ آذر ۱۳۸۹
يك استاد حوزه و دانشگاها با تأكيد بر اينكه جامعه مهدوي جاي انسان‌هاي با محبت است، گفت: بايد در جامعه از حسين عاطفي صحبت كرد چراكه همه گريه‌ها براي حسين(ع) به دليل اثر شخصيت پر عاطفه ايشان است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه شب گذشته در مهديه تهران برگزار شد، با اشاره به اينكه بايد نگاه به جامعه، معنوي بوده و عوامانه نباشد، اظهارداشت: در جامعه مهدوي، امام زمان(عج) وقتي حكومت جهاني را تشكيل مي‌دهند با كساني كه پست دارند سخت برخورد مي‌كنند؛ از اين رو ديگر كسي به تبع مقام تظاهر به دينداري نمي‌كند.

وي با اشاره به فرمايش امام صادق (ع) مبني بر اينكه « امام زمان(عج) بين دل‌هاي مختلف محبت و رفاقت ايجاد مي‌كنند» تا جايي كه مي‌توان آن را در جامعه و جان خود پياده كرد، تصريح‌كرد: بايد ديد امام زمان (عج) چه تأثيري بر مردم مي‌گذارند كه همه يكديگر را دوست دارند، بايد دانست كه بسياري از بيماري‌هاي روحي و رواني به دليل كمبود محبت است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه بيشترين مصرف قرص اعصاب را خانم‌هاي 30 تا 40 سال مصرف مي‌كنند، يادآورشد: آقايان يكي از آداب اسلامي كه ابراز علاقه نسبت به همسرانشان است را ابراز نمي‌كنند چراكه خانم‌ها بايد اين علاقه را بشنوند.

وي با تأكيد بر اينكه يكي از مهمترين دلايلي كه حجاب دختران كم‌رنگ مي‌شود، كمبود محبت است، افزود: ايراني‌ها وقتي كسي از دنيا مي‌رود همه مراسمات را براي وي انجام مي‌دهند اما زماني كه فرد زنده‌ است كاري به وي ندارند از اين رو وقتي عاطفه كم باشد، عاطفه‌دزدي به وجود مي‌آيد.

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينكه در روابط‌هاي دختر و پسري عاطفه‌دزدي وجود دارد، گفت: در بسياري از مواقع تبعيض قائل‌شدن نيز موجب كمبود محبت مي‌شود؛ در اسلام آمده است كه جلوي يك فرد نبايد از فرد ديگري تعريف كرد چراكه در اين صورت وي را به قتل رسانده‌ايد و بايد هركسي را كه دوست داري به وي ابراز كرد.

وي با اشاره به اينكه در اسلامبه ابراز محبت بسيار توصيه شده است، اظهارداشت: در روايات آمده است پدري كه فرزندش را هر دفعه ببوسد بابت هر يك بوسه خداوند يك درجه در بهشت به وي مي‌دهد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه رسول خدا فرموده‌اند هر كس بچه‌هايش را دوست نداشته باشد ايمان ندارد، اضافه‌كرد: بايد محبت را رواج داد؛ يك مدل بقاي محبت اين است كه لبخند بايد صادقانه باشد نه اينكه تنها براي جذب كردن ديگران صورت گيرد.

وي با اشاره به اينكه يكي ديگر از آثار كمبود محبت، حسادت است، تصريح‌كرد: وقتي كمبود محبت وجود نداشته باشد همه افراد همچون مادر مي‌شوند و كسي به ديگري حسادت نمي‌ورزد؛ در جامعه مهدوي همه انسان‌ها اهل محبت هستند و با دعا در حق يكديگر بلاها كاهش پيدا كرده و ديگر فقيري در روي زمين باقي نمي‌ماند.

حجت‌الاسلام پناهيان با تأكيد بر اينكه جامعه مهدوي جاي انسان‌هاي با محبت است، گفت: بايد در جامعه از حسين عاطفي صحبت كرد چراكه همه گريه‌ها براي حسين(ع) به دليل اثر شخصيت پر عاطفه ايشان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها