کد خبر: ۷۴۵۱
زمان انتشار: ۰۱:۲۷     ۲۳ آذر ۱۳۸۹
برنامه هاي بزرگداشت حماسه يوم الله نهم دي در سومين جلسه ستاد مرکزي بزرگداشت اين حماسه ماندگار که با حضور دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي و تبليغي، در دفتر مرکزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار گرديد، اعلام شد.

در ابتداي اين جلسه قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به تبيين وجوه مختلف اهميت و ضرورت بزرگداشت حماسه نهم دي ماه 1388 از ديدگاه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) پرداخت و گفت: اين نوع نگاه دقيق و صحيح و چندبعدي مقام عظماي ولايت به اين حماسه بي‌بديل و ماندگار تاريخ انقلاب اسلامي، وظيفه ما و دستگاه‌ها و سازمان‌هاي عضو ستاد را براي واکاوي هر چه بيشتر ابعاد ناشناخته و حساس آن و بررسي موضوع چنين رخدادي بزرگ، حماسي و تأثيرگذار بيش از پيش سنگين‌تر مي‌کند.

" اصغر آب‌خضر" در ادامه با اشاره به اين که اين حماسه عظيم و بي‌مانند از دل ميليون‌ها عاشق اسلام و ولايت و امامت جوشيدن گرفت و به خشمي مقدس و حرکتي انقلابي و ملي مبدل شد ، گفت: اين حماسه طوفاني عظيم به پا کرد که تمام فتنه‌ها و آشوب‌هاي دشمنان کينه‌توز و کساني را که از انقلاب اسلامي ضربه خورده‌اند را خنثي کرد .

وي با اشاره به ماندگاري حماسه نهم دي ماه 1388در طول تاريخ، بزرگداشت آن حماسه را مهم و ضروري ارزيابي و آن را موجب تعميق و گسترش پيوند ناگسستني ميان "امت و ولايت" ، اين رمز جاودانگي و پيروزي اسلام وانقلاب اسلامي، دانست.

در ادامه‌ اين جلسه برخي از برنامه‌هاي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي عضو ستاد مرکزي بزرگداشت حماسه‌ي نهم دي از جمله برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف هنري ـ فرهنگي، توليد VCD مولتي مديا (صوتي ـ تصويري) در موضوع تبيين ابعاد مختلف فتنه در قرآن، ساخت مستند گزارشي از فتنه‌ 1388 و شهداي آن، برپايي شب شعر و خاطره حماسه‌ نهم دي، تهيه‌ مجموعه‌ نمايشگاهي تابلو، عکس، مقاله، بروشور، پوستر در زمينه نهم دي طراحي و جهت اجرا تعيين و به واحدها، دواير و دستگاه‌هاي مربوطه ابلاغ و اعلام گرديد.

رونمايي از پنج جلد کتاب در زمينه‌هاي فتنه‌شناسي و ابعاد آن، راهکارهاي عملي مقابله با آن و بصيرت‌افزايي، برگزاري سمينار، همايش و کنفرانس‌هاي يک يا دو روزه در سطح سازمان‌هاي دولتي، فرهنگي، مراکز آموزش عالي و دانشگاه‌ها از ديگر برنامه‌هاي اين ستاد در خصوص بزرگداشت حماسه‌ي بي‌بديل و ماندگار نهم دي 1388 است.

بر اساس اين گزارش برپايي همايش بزرگ اصناف در موضوع بصيرت سلاح پرقدرت در برابر فتنه، برگزاري مراسم‌ در جوار سي امامزاده با همکاري و مشارکت ائمه جماعات و هيئات امناء مساجد و مرکز رسيدگي به امور مساجد، کانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد، وزارت ارشاد، اصناف و بازاريان و مجامع صنفي ـ توليدي ـ توزيعي و خدماتي و سازمان اوقاف و امور خيريه کل کشور در ايام منتهي به روز حماسه نهم دي اجرا مي‌گردد.

همچنين نشست‌هاي تخصصي با حضور صاحب‌نظران و انديشمندان حوزه و دانشگاه و مسئولين کشور و با همت مرکز مطالعات وزارت کشور در محورهاي لايه‌هاي پيدايش و ظهور حماسه نهم دي، تحليل و تبيين وجوه حماسي و ملي آن، شناخت ابعاد معرفتي و هويت‌يابي ملي و اسلامي براي مقابله با فتنه‌گران در آن روز، بررسي تحليلي و توصيفي دستا‌وردهاي داخلي و جهاني حماسه نهم دي و تشريح نقش رهبري و ولي‌فقيه در بصيرت‌آفريني به مردم و مقابله با جريان فتنه از دهه سوم آذر تا روز نهم دي ماه جاري برگزار مي‌شود.

در ضمن، در انتهاي اين جلسه، سازمان، دستگاه‌ها و دواير عضو هر کدام برنامه‌ها، پيشنهادات و ‌نظرات خود را در مورد چگونگي بزرگداشت حماسه نهم دي و برنامه‌هاي مشخص دستگاه‌ مطبوع خود را عنوان نموده و راهکارهاي اجرايي برنامه‌هاي آن را به بحث و تبادل ‌نظر گذاشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها