کد خبر: ۷۴۶۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
تحلیل عرب‌نیوز از ماهیت تهدیدات رژیم اسرائیل علیه ایران، اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره تفاوت مواضع این کشور با اسرائیل، اشاره فرمانده نیروی هوایی سپاه به جنگ روانی صهیونیست‌ها، پاسخ سردار وحیدی به تهدیدات اخیر علیه ایران و نگرانی آمریکا از برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
تحلیل عرب‌نیوز از ماهیت تهدیدات رژیم اسرائیل علیه ایران، اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره تفاوت مواضع این کشور با اسرائیل، اشاره فرمانده نیروی هوایی سپاه به جنگ روانی صهیونیست‌ها، پاسخ سردار وحیدی به تهدیدات اخیر علیه ایران و نگرانی آمریکا از برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که موضوع تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران به بحث روز رسانه‌ای دنیا تبدیل شده و مطبوعات موافق و مخالف این موضوع، هر یک از نگاهی آن را بررسی می‌‌کنند، امروز نیز اخبار مربوط به این موضوع در میان رسانه‌های معتبر بین‌المللی غلبه دارد. این در حالی است که مقامات غربی که در برابر کوچکترین اظهارنظری علیه رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرند، همچنان در قبال این تهدیدات آشکار سکوت کرده‌اند.


به هر حال، در راستای همین مباحثات، «عرب نیوز» امروز با انتشار مطلبی، هدف اصلی جنجال رسانه‌ای اخیر مقامات اسرائیلی درباره حمله به ایران را تلاش آنها برای افزایش فشار بر دولت آمریکا به منظور در پیش گرفتن موضعی سخت‌تر در قبال ایران دانسته است.

این روزنامه که در مطلب خود، دیدگاه‌های شماری از کار‌شناسان اسرائیلی را بازتاب داده، به نقل از یکی از آنان می‌نویسد، آنچه اکنون در جریان است، القای برنامه‌ریزی شده یک ترس عمومی در زمانی مناسب است تا افکار عمومی اسرائیل را در حالتی از اضطراب نگه داشته و از راه دیپلماسی عمومی بر رئیس‌جمهور آمریکا فشار آورد.


در همین حال، مقامات آمریکایی همچنان تأکید دارند که موضع آنها در قبال برنامه هسته‌ای ایران با موضع رژیم صهیونیستی متفاوت است. به نوشته «جروزالم پست»، ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته ضمن اشاره به این موضوع تأکید کرده که آمریکا و اسرائیل به این مسأله از دو منظر متفاوت می‌نگرند.

وی همچنین با اشاره به وجود تعابیر و تفاسیر گوناگون از اطلاعات نظامی موجود در آمریکا و اسرائیل، اظهار داشته اسرائیلی‌ها تهدید ایران را جدی‌تر از آمریکا ارزیابی می‌کنند.


البته باید توجه داشت، موضع‌گیری‌های مقامات ارشد ایرانی علیه تهدیدات موجود نیز از چشم رسانه‌های غربی دور نمی‌ماند و در موارد گوناگون به آنها اشاره می‌شود؛‌ برای نمونه، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» اظهارات سردار امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران را بازتاب داده و به نقل از وی نوشته، ایران از وقوع حمله رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند، زیرا چنین کاری به ایران دلیل لازم را می‌دهد تا برای همیشه از شر این رژیم خلاص شود. البته فاکس نیوز اشاره کرده که از دید سردار حاجی‌زاده، تهدیدات اسرائیل تنها بخشی از یک جنگ روانی علیه ایران است.


روزنامه «پیپل دیلی» چین نیز به اظهارات روز گذشته سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران اشاره کرده که تهدیدات رژیم صهیونیستی را «بی‌اهمیت» خوانده بود. سردار وحیدی همچنین اقدامات و تهدیدات جدید اسرائیلی‌ها را ناشی از ترس محض دانسته بود.

این روزنامه همچنین بخش‌های دیگری از سخنان وزیر دفاع را بازتاب داده که گفته بود: «صهیونیست‌ها امروز حتی از سایه خود نیز می‌ترسند؛ در نتیجه تلاش می‌کنند این جو ناامیدانه را با جوسازی و جنگ روانی کنترل کنند؛ اما باید بدانند که تبلیغات، مشکلات آنان را حل نخواهد کرد».

وی همچنین تأکید کرده که هم‌اکنون نیروهای مسلح ایران در بالا‌ترین سطح از آمادگی هستند..


اما در پایان، در میانه همه این تهدید‌ها، آنچه در روزهای اخیر غرب را بیش از هر چیز نگران کرده، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و استقبال شمار بسیاری از کشور‌ها از شرکت در این اجلاس است. در همین باره، خبرگزاری کویت به جدید‌ترین موضع‌گیری دولت آمریکا در این رابطه اشاره کرده و مدعی شده که ایران در پی آن است تا با تغییر دستور کار و ماهیت اجلاس مذکور، دستور کار خود را در آن به پیش برده و اهداف مورد نظر خود را تأمین کند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها