کد خبر: ۷۵۰۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

فارس، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به حمدالله امروز یک سند قوی بر اساس کار کارشناسی خوب در دست ماست و همه باید متحد، متفق، همراه و همگام باشیم تا این سند انشاءالله به‌زودی به بارنشسته و اجرایی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: غفلت و عدم رعایت الزامات و تمهیداتی که برای اجرایی شدن این سند لازم است، یقینا در آینده مشکل‌ساز خواهد بود و به ضرر نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اولین مطالبه ما از وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان مجری سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور این است که حتما اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی افزود: بحث زیرنظام‌ها که در این سند به آن تاکید جدی شده است باید طبق سند ظرف یکسال توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای فعالیت‌های آموزشی و فوق برنامه که شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیار آنرا به این شورا تفویض کرده است، اظهار داشت: در این مصوبه بحث 5 روز فعالیت آموزشی مطرح شده است و در مورد روز ششم که می‌تواند پنج‌شنبه باشد موضوع عملکردهای فوق برنامه‌ای مدارس است.

وی افزود: خوشبختانه در این سند برای مدرسه جایگاه رفیعی در نظر گرفته شده است مثلا مدرسه پایگاه فرهنگی محله در کنار دیگر مراکز مانند مساجد دیده شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه باید برای تضمین رویکرد فرهنگی انقلاب انسان‌ساز و با جامعه ارتباط کامل داشته باشد.

وی اضافه کرد: مدرسه باید جایی باشد که در آن محوریت مباحث فرهنگی شکل گیرد و در حل مشکلات جامعه مشارکت داشته باشد.

زاهدی خاطرنشان کرد: مثلا در زلزله اخیر مدرسه می‌تواند در کاهش آلام و امدادرسانی در ارتباط با نهادهایی مانند هلال احمر نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: بدیهی است برای تحقق این هدف مهم مدرسه باید زمان مناسبی برای امور فوق برنامه، جنبی و تربیتی که در سند مقرر شده است داشته باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت ما با وزارت آموزش و پرورش آن است که آیا برای اجرای این وظیفه مهم برنامه‌ریزی دارند و اگر دارند تفصیل آن چیست؟

زاهدی افزود: ‌هیچ کس حق ندارد این سند را زیر سوال ببرد و تاکید می‌کنم این سند جزو افتخارات نظام و سرتاسر آن نقطه قوت است، اما صحبت بر سر نحوه اجرای آن است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که ما در مجلس به دنبال ایرادگیری نیستیم تاکید کرد: ما خواهان اجرای این سند شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها