کد خبر: ۷۵۱۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که دولت باید از همه ظرفیتش برای برپایی باشکوه‌تر اجلاس غیرمتعهد‌ها بهره بگیرد.

مهدی سنایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران اظهار داشت: برگزاری این اجلاس در تهران از جهات مختلف حائز اهمیت است چراکه این گردهمایی بزرگترین اجلاس بعد از اجلاس سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه غیرمتعهد‌ها مظهر نظام چند‌قطبی هستند، افزود: غیرمتعهد‌ها بلند‌گوی کشورهایی هستند که به چند جانبه‌گرایی در عرصه بین‌الملل معروفند.

سنایی گفت: اجلاس غیرمتعهد‌ها در شرایطی در ایران برگزار می‌شود که فشارهای مختلف بین‌المللی مثل تحریم‌ها وجود دارد بر همین اساس با توجه به تحولات سوریه و مسائلی که در منطقه وجود دارد، برگزاری این اجلاس در تهران معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تردیدی نیست که آمریکا و اسرائیل همه تلاش خود را برای تضعیف این اجلاس و حضور ضعیف کشورها در آن به کار می‌گیرند و طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران هم باید تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه این اجلاس به کار گیرد.

سنایی اضافه کرد: دولت و دستگاه دیپلماسی باید همه ظرفیت خود را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این اجلاس به کار گیرند و از ظرفیت سایر بخش‌ها در خارج از دولت هم استفاده کنند تا این اجلاس هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

این نماینده مجلس گفت: هر دولتی در عرصه دیپلماسی به برگزاری اجلاس و نشست بین‌المللی توجه دارد بر همین اساس دولت‌ها برای این مسئله هزینه هم می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که مستکبرین تلاش می‌کنند ‌نشان دهند ‌ایران در جهان منزوی است، برگزاری اجلاسی باشکوه و با حضور گسترده سران کشورها برای ما ضروری است.

سنایی در عین‌ حال خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش کنند ‌اجلاس غیرمتعهد‌ها در سطح قابل توجه و در شان جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها