کد خبر: ۷۵۱۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

مراسم تودیع سردار «سیدمحمد باقرزاده» رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معارفه سردار «بهمن کارگر» به ریاست این بنیاد برگزار ‌شد.

 به گزارش فارس، مراسم تودیع سردار «سیدمحمد باقرزاده» رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معارفه سردار «بهمن کارگر» به ریاست این بنیاد، روز گذشته با حضور سردار جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار در محل این بنیاد برگزار ‌شد.
 
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نهادهای جمهوری اسلامی است که در مهر ماه 1369 به فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد. ریاست این بنیاد از سال 1369 تا 1379 بر عهده مهدی چمران، از سال 1379 تا 1383 بر عهده سردار افشار و از سال 1383 تا روز گذشته بر عهده سردار باقرزاده بود.
 
 
سردار «بهمن کارگر» معاون اجتماعی نیروی انتظامی از این پس مسئولیت این بنیاد را بر عهده خواهد داشت.
 
 
* فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند انقلاب را از پیچ تاریخی کنونی عبور دهد
 
 سردار سیدمسعود جزایری در این جلسه اظهار داشت: دفاع مقدس بزرگ‌ترین رویداد کشور است که در هشت سال جنگ بزرگی بر ما تحمیل شد و صف طویلی از دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند. شیاطین نیز تا جایی که توانستند خودشان را برای از پا درآوردن حق تجهیز کردند.
 
 
وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، رزمندگان و مردم با توکل بر خدا در برابر این هجمه عظیم و موج سهمگین مقاومت کردند و پیروز شدند. شیرین‌ترین پیروزی تاریخ مملکت، آنچه که در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رخ داد، است.
 
 
 معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: حفظ دستاوردهای دفاع مقدس، ارزش‌ها و مبانی آن از یکسو و انتقال آن به دوران جدید و عصرهای آینده وظیفه مهمی است که بخش قابل توجهی از آن برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گذاشته شد.
 
 
وی بیان داشت: حقیقتاً باید از دستاورد بزرگ دفاع مقدس و گنجی که مقام معظم رهبری از آن یاد کردند به عنوان یک عنصر اساسی قدرت نرم نظام در شرایط امروز و برای فردا استفاده کنیم؛ همان طور که ایشان فرمودند ما در یک پیچ تاریخی حساس قرار گرفته‌ایم و عبور به سلامت از این پیچ تاریخی یک مسئله کاملاً استراتژیک و راهبردی برای نظام به حساب می‌آید.
 
 
سردار جزایری خاطرنشان کرد: یک نگاه اجمالی به اوضاع و احوال جهان به خصوص رژیم‌های سلطه که در برابر ما ایستادند، حاکی از اهمیت این مقطع است و باید به حول و قوه الهی و بصیرت بتوانیم به سلامت از آن عبور کنیم. با توجه به مشکلات دشمنان، گذر از این پیچ تاریخی با تجمیع و مدیریت امکانات، سرمایه‌ها و قدرت نرم یک عبور ساده و سهل خواهد بود.
 
 
وی اضافه کرد: قطعاً دفاع مقدس یکی از پدیده‌های قدرتی است که باید به آن توجه ویژه به خصوص در این گذرگاه و عبور از پیچ تاریخی داشته باشیم. بحمدلله از یک سو بنیاد حفظ آثار و از سوی دیگر بخش‌های مختلف نیروهای مسلح موفقیت قابل‌توجهی را در این زمینه کسب کرده‌اند و بخش‌های قابل‌توجهی از این مأموریت نیز در حال انجام است.
 
 
معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح گفت: در عین حال باید کار و تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری در این زمینه داشته باشیم، به خصوص نیاز داریم به اینکه بخش‌های مختلفی را که در این زمینه‌ها درحال فعالیت هستند، به نوعی تجمیع و هم‌افزایی کنیم تا این پتانسیل و توانایی، اثرات بیشتری را در جامعه امروز و فردا و حتی خارج از مرزهای خاک جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
 
 
وی اضافه کرد: هدف ما این است که مجموعه دستگاه‌هایی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند و در رأس همه این دستگاه‌ها آنچه که قانون برای آن وضع کرده است، بتواند نقش بیشتری را در نقل و انتقال و اقتدار آفرینی قدرت نرم نظام ایفا کند.
 
 
سردار جزایری در ادامه ضمن قدردانی از کارکنان و مسئولان بنیاد حفظ آثار به ویژه سردار باقرزاده، گفت: سردار کارگر رئیس جدید بنیاد حفظ آثار ان‌شاءالله که بتوانند این مأموریت مهم و حساس را به سرانجام برسانند.
 
 
* استمرار کار در جست‌وجوی 7 هزار شهید در خاک عراق
 
 سردار سیدمحمد باقرزاده در جلسه تودیع از ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: در ابتدا از خداوند متعال تشکر و مراتب سپاس و حمد خود را تقدیم می‌کنم. خدای بزرگ و مهربانی که به بنده توفیق داد بیش از 31 سال در خدمت شهید، خانواده شهید، جسم شهید و فرهنگ شهید باشم و به بهترین‌های امت رسول‌الله(ص) در عصر حاضر خدمت کنم.
 
 
وی ادامه داد: سابقه دوستی و آشنایی بنده با سرلشکر فیروز آبادی به سال 58 برمی‌گردد، زمانی که بنده به عنوان دانشجوی جهادگر در تربت جام بودم، وی عضو شورای مرکزی جهاد خراسان بود. بعد از آتش‌بس بنده در ستادکل به عنوان یک سرباز در مجموعه اهداف عالیه نظام اسلامی خدمت کرده‌ام و انصافاً آقای فیروزآبادی همواره به ما فرصت داد، اعتماد و حمایت کرد. عنایت ویژه‌ای هم به مباحث دفاع مقدس داشت که در این زمینه از وی تشکر می‌کنم.
 
 
سردار باقرزاده یادآور شد: در طول هشت سال، حضور در بنیاد از وی قدردانی می‌کنم و بازهم قدردانی می‌کنم که این بار سنگین را از دوش بنده برداشتند و با توجه به اینکه پیکرهای مطهر 7 هزار شهید در خاک عراق مانده است، در استمرار کار تفحص، باز این فرصت را دادند تا انجام ‌وظیفه کنم.
 
 
وی یادآور شد: دوستی من و سرلشکر فیروزآبادی بر مبنای دین است و در فراز و فرودها دست‌خوش تغییر نخواهد شد. آنهایی که برای دنیا باهم دوست می‌شوند، دوستی آنها متزلزل است. لذا بنای ما بر این است که در خدمت دین خدا باشیم و تا زمانی که متدین باشیم دوستی‌های ما ثبات خواهد داشت.
 
 
رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشت: سردار کارگر را از نخستین روزهای جنگ می‌شناسم، انتخاب وی برای ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انتخاب شایسته‌ای بود، چون وی از نیروهای سخت‌کوش، پرانرژی و اهل تعاملات خوب و تیزبین در موارد مختلف است و امیدوارم حضور وی فرصت خوبی برای ترقی و رشد بنیاد باشد.
 
 
* 8 دقیقه هم وقت آقا را نگرفته‌ام
 
 سردار باقرزاده خطاب به رئیس جدید بنیاد حفظ آثار گفت: گرفتن مسئولیت و دادن آن خواست پروردگار و طرح کلی برای اداره عالم است و این رفتن‌ و آمدن وسیله ابتلاء برای بنده و شماست. برادر کارگر! در کشور و عالم، همهمه زیاد است و مدعیان فرهنگ دفاع مقدس هم زیاد هستند، اما معیار ما فرمایش مولا و مقتدای‌مان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز است که همه فرمایشات ایشان را در سه واژه نورانی خلاصه دیده‌ام و بر همین اساس در طول هشت سال خدمت در بنیاد حفظ آثار، 8 دقیقه هم وقت ایشان را برای این مباحث نگرفته‌ام، چرا که ایشان فرموده‌اند کارهایتان عمیق، ماندگار و اثربخش باشد که ما بر مبنای این گرا تا جایی که توانسته‌ایم و حمایت‌هایی که از ما شد، فعالیت کردیم.
 
 
* جفایی که به بنیاد شده بررسی شود
 
 وی خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی یک نفر به ظاهر از پای می‌افتد، شمشیرزدن‌ و عقده‌گشایی‌ها نیز علیه او آغاز می‌شود. کسانی هستند که در بیرون از مجموعه برای رفتن ما از بنیاد، اظهار مسرت و خوشحالی کردند. در حالی که سرکار بودن را عزت نمی‌دانیم که برکنار شدن را ذلت بدانیم که عزت در دست خداست. کسانی بودند که ناجوانمردانه رنگ سیاهی را به کلیت بنیاد حفظ آثار پاشیدند و همه خدمات عزیزان را به دروغ زیر سؤال بردند، اما با توجه به فرمایش امام محمدباقر(ع) به جابر بن یزید جوفی، ما خودمان را به کتاب خدا عرضه می‌کنیم و معیار ما فرمایشات بزرگان دین ماست. بنده شخصا از این حرف‌ها ناراحت نیستم اما از جایی که به جمعی از همکاران زحمت‌کش در بنیاد جفا شده، این موضوع قابل بررسی است.
 
 
 
* دفاع مقدس قوی‌ترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی
 
 سردار بهمن کارگر در جلسه معارفه خود به عنوان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: خدا را شاکرم که بنده از سنگر مقدس نیروی انتظامی به سنگر مقدس دیگری به عنوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل کرد.
 
 
وی ادامه داد: در باغ شهادت، هنوز در نیروی انتظامی باز است و این افتخار را دارد که سالانه 100 تا 110 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌کند. سال گذشته که رهبر معظم انقلاب به نیروی انتظامی تشریف آوردند، اشاره داشتند که نیروهای انتظامی به واقع مجاهدین فی‌سبیل‌الله هستند.
 
 
رئیس جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: بنده از سرلشکر فیروزآبادی و سردار جزایری به خاطر اعتمادی که به بنده داشتند و فرصت فعالیت در این بنیاد را فراهم کردند، تشکر می‌کنم و امیداورم بتوانم در این سنگر هم خدمت کنم.
 
 
سردار کارگر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: هشت سال جنگ باید تاریخ ما را تغذیه کند؛ ما باید از آنچه که در هشت سال جنگ اتفاق افتاده، آن روحیه مقاومت، آن روحیه فداکاری همراه اخلاص، همانی که حقیقتاً در عرصه جنگ ما وجود داشت، استفاده کنیم. می‌خواهم بگویم یک گنج است، آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج کنیم یا نه. این هنر ماست که بتوانیم استخراج کنیم.
 
 
وی یادآور شد: قوی‌ترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، حفظ و اشاعه روحیه مقاومت و ایثار در دفاع مقدس در جامعه است؛ ما باید این هنر را داشته باشیم. وقتی که رهبر معظم انقلاب، جنگ را گنج تمام نشدنی معرفی می‌کنند، پس وقتی گنج را به مردم ارائه دهیم، شاید مردم نتوانند خوب از آن استفاده کنند لذا باید این گنج را پردازش کنیم.
 
 
رئیس جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: بنیاد حفظ آثار باید مشتری‌مدار باشد. مشتری ما هم مردم کشورمان و سایر ملت‌ها به خصوص در کشورهای اسلامی است. دفاع مقدس ما در بیداری اسلامی نقش داشته که باید این نقش آنالیز شود. بنیاد باید مخاطب‌مدار بوده و با کارآفرینی، نشاط بخشیدن و مردمی کردن فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهد.
 
 
وی با بیان اینکه آحاد مردم ایران صاحب دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد: اساس کار در بنیاد تعامل، تأمل، تفکر، تعمق، تفاهم، مشارکت و مشاورت خواهد بود که از نیروهای مسلح، نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران می‌خواهم که ما را در این راه یاری کنند.
 
 
سردار کارگر در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های سردار باقرزاده برای وی آرزوی رسیدن به شهادت فی‌سبیل‌الله کرد.
 
 
سردار فضلی؛ جانشین سازمان بسیج مستضعفین
 
 
سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، امیر محمد بالار، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار قربانی رئیس موزه‌های کشور در ادامه این مراسم از زحمات هشت ساله سردار باقرزاده در عرصه‌های مختلف راهیان نور و موزه‌های دفاع مقدس و سایر حوزه‌ها قدردانی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها