کد خبر: ۷۵۲۰۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
بولتن نیوز: ایران برای هیچ کس تهدیدی به حساب نمی آید و خواستار صلح است، نه جنگ ایران خواستار خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای است و اقامۀ اتهام تهدید هسته ای علیه ایران، تنها پوششی پر زرق و برق برای هدف آنها یعنی تغییر رژیم این کشور است.

این جملات اعتراف نویسندگان رسانه های غربی است که به نوع رفتار لابی صهیونیستی در آمریکا با دولت آمریکا و همچنین ماجراجویی های اسرائیل به خوبی آگاهند و خوب درک کرده اند که موضوع برنامه هسته ای صلح آمیز ایران که آن را به ایران هراسی و بمب هسته ای تبدیل کرده اند، تنها بهانه ای است برای حضور آمریکا در منطقه و حمایت از اسرائیل در مقابل انتقادهای کشورهای منطقه و تنها بهانه ای است برای تضعیف حکومت جمهوری اسلامی.



نکته جالب توجهی که استفان لندمن در اپدنیوز نوشته است این نکته مهم است که اختلاف لفظی بین نتانیاهو و اوباما، یک جنگ زرگری و ظاهری است وگرنه آمریکاخود را برای حمایت از اسرائیل آماده کرده است.

اکنون دنیا با مشاهده رفتارهای چند گانه اسرائیل و آمریکا به خوبی دریافته است که هدف آنها دلسوزی برای مردم خاورمیانه نیست بلکه بهانه جویی می کنند تاحضور خود را در مقابل ایران توجیه کنند و چون از توجیه کردن و همراه کردن مردم دنیا و افکار عمومی اسرائیل و آمریکا دلسرد شده اند، در نتیجه به هر نوع تحلیل و بهانه ای چنگ می زنند تا حرف خود را ثابت کنند. امامردم جهان به خوبی متوجه شده اند که نگاه شر و بدخواهانه لابی صهیونیستی تاکجا مسموم و بیمار است....

استفان لندمن در اپدنیوز نوشته است: آیپک AIPAC- یک ارگان خارجی ثبت نشده است که خود را "لابی طرفدار اسرائیل در امریکا " می نامد و از سال 1953 منافع اسرائیل در ایالات متحده را نمایندگی و دنبال می کند.
عملا هیچ کس در کنگره با آیپک مقابله نمی کند. انجام این کار، پایان فعالیت حرفه ای فرد را رغم می زند. این ارگان بر سیاست های خاورمیانه ای موثر بر اسرائیل- از جمله جنگ و صلح - که توسط ایالات متحده اتخاذ می شود تاثیر زیادی دارد. این ارگان اطلاعات گمراه کننده ، دروغ و نفرت را رواج می دهد، وحشیانه به مخالفان حمله می کند و ایران را " حامی اصلی تروریسم در جهان" و کشوری معرفی می کند که تشنۀ رقابت برای دستیابی به قابلیت تولید سلاح های هسته ای در منطقه است.
ایپک تهدیداتی ایجاد می کند تا وحشت را در منطقه ترویج دهد. می خواهد جمهوری اسلامی نابود شود و دیگر کشورهای منطقه را نیز هدف قرار می دهد و خواهان سلطۀ بلامنازع اسرائیل در منطقه است.

جیمز پتراس می گوید تنها هدف آیپک " تضمین قدرت سیاسی و نظامی بلامنازع اسرائیل بر سرتاسر منطقه ای بزرگ از شمال آفریقا تا خلیج فارس است."
نشست سالانۀ آیپک " ظالمانه ترین نمایش عمومی قدرت صهیونیست - یهودی است که سیاست خارجی ایالات متحده را شکل می دهد."
آیپک تهدید می کند تا ایالات متحده را به جنگ دیگری در خاور میانه و این بار علیه ایران بکشاند" انجام این کار غیرقانونی، جنون آمیز، و مخرب است.
وب سایت آیپک می گوید: "در حین مذاکرات جهانی، ایران به غنی سازی خود ادامه می دهد ، پس فشار بیشتری لازم است." و به دنبال آن دروغ پشت دروغ.

"مذاکرات شکست خورده است و ایران زمان بیشتری برای پیشبرد برنامه هسته ای و پاک کردن سایت مشکوک هسته ای اش به دست آورده است. "
جامعه بین المللی " باید به شکلی چشمگیر و موثر " فشارها را افزایش دهد.
بر همگان مسجل شده که ایران " آزمایش هائی بر روی مواد منفجره هسته ای انجام داده است."
"تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که ایران با از بین بردن ساختمان ها و خاکبرداری سایت (مشکوک) خود سرگرم پاکسازی آثار این آزمایشات است."
قابلیت های هسته ای ایران پیشرفت کرده است. ذخایر سوخت هسته ای این کشور به سطح تولید سلاح های هسته ای نزدیک می شود.
"آمریکا باید به وضوح اعلام کند که در زمان مناسب برای جلوگیری ایران از دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته اقدام خواهد کرد."
تنها باز داشتن ایران از روند هسته ای شدن " کافی نیست. سیاست ایالات متحده باید هر گونه احتمال توسعه سلاح های هسته ای توسط تهران را از منطقه دور نگه دارد." همه گزینه ها باید در نظر گرفته شود، از جمله" اقدام نظامی."
تحریم های اقتصادی باید "سریع" و "فلج کننده باشد." واشنگتن باید دست به هر کاری دست بزند تا از بوجود آمدن یک ایران هسته ای جلوگیری کند.

آیپک یک نیروی مخرب، بدخواه و شرور است. این ارگان واشنگتن را به جنگ ترغیب می کند. جنگ افروزی در ایران تضمین بردار نیست بلکه باخت را ضمانت می کند. شاید اسرائیل در این فرآیند به خود هم صدمه بزند. فاجعه منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. آمریکا خود نیز از این آسیب در امان نخواهد بود.
ممکن است جنگ علیه ایران هسته ای شود و یا سلاح های کشتار جمعی علیه یک دولت غیر متخاصم هم بکار رود. عواقب بالقوه اقتصادی و انسانی غیر قابل پیش بینی است. مسئله این است : یا باید از بروز این فاجعه جلوگیری کنیم و یا زیر بارعواقب آن نابود شویم.
ژنرال عمر برادلی می گوید: جنگ هسته ای حد وسط ندارد . تنها راه برای برنده شدن در یک جنگ اتمی آن است که هیچگاه چنین جنگی را آغاز نکنیم. " این فاجعه شاید نزدیک تر از چیزی باشد که بسیاری تصور می کنند.

احساسات کنگره و دولت ، مهار و محدود سازی برنامۀ هسته ای ایران را بر نمی تابد. جلوگیری از توانایی هسته ای ایران اولویت بندی شده و این امر روز به روز آمریکا را به جنگ نزدیکتر می کند. فقط برنامۀ زمان بندی آن هنوز مشخص نشده است.
در اواسط ماه اوت، سیاست خارجی، جوانب چنین بحثی را به مناظره و تبادل نظر گذاشت و چند و چون آن را بررسی کرد و دیوید روتکوپف آن را با تیتر "طبل اوت" مطرح کرد. او رئیس سیاست خارجی است و پیش از این به عنوان مدیر عامل موسسۀ مشاورۀ تجاری کیسینجر اَسوشیتس و معاون وزیر بازرگانی در امورسیاست های تجاری بین المللی خدمت کرده است.
وی می گوید: "اسرائیل بلوف نمی زند ،" جان کلام پسربچه ای که فریاد می زند گرگ، گرگ. . . این است که او "گرگ را دیده است". دلایل حمله به ایران برای رهبران اسرائیل "روز به روز محکم تر و قانع کننده تر می شود."

موج لفاظی ها و شایعات پس از آن، از جمله:
در حال حاضر دیپلماسی موثر نیست. تحریم به تنهایی کافی نیست. برنامه هسته ای ایران روز به روز سرعت بیشتری می گیرد. این کشور روز به روز به توانایی سلاح هسته ای نزدیک تر می شود. تهران اسرائیل را تهدید به نابودی می کند. ایران " پنج گردشگر اسرائیلی را در بلغارستان کشته است. آمریکایی ها نمی توانند تهدید موجودیت اسرائیل را توسط ایران درک کنند."
او بطور ضمنی می گوید که عدم رویاروئی با ایران "بی تدبیری" است.
دیدگاه استفن والت اما "متفاوت است. او تحت عنوان "دلیل دیگری که آمریکا نباید با ایران وارد جنگ شود."، می گوید:" واشنگتن باید از جنگ اجتناب کند. این به نفع آمریکا نیست. باید به جای درگیری ، دیپلماسی در اولویت قرار گیرد." سیاست گذاران نباید "به خاطر تهدید های اسرائیل به جنگ ترغیب شوند." او درگیری مستقیم با ایران را به شدت رد می کند.
او تاکید می کند که حتی اگر آیپک و تندروهای دیگر با اینکار موافق نباشند به هر حال اینکار تعابیر متعددی دارد و احساسات زیادی را جریحه دار می کند. " آنها همراه با نتانیاهو، امریکا را به طرف جنگ هدایت می کنند. آنها " ایالات متحده را در تنگنائی سخت قرار می دهند. "

چرا ؟"بسیارساده است!" اسرائیل نمی تواند به تنهایی اقدام کند. زیرا برای انجام اینکارقدرت کافی را در اختیار ندارد و نمی تواند تاسیسات هسته ای ایران را بدون کمک آمریکا منهدم کند. اسرائیل این واقعیت را به خوبی درک می کند و به همین دلیل واشنگتن را به سمت جنگی می کشاند که خود به تنهائی قادر به آغاز و پیشبرد آن نیست .
مفاهیمی مانند " پنجره های بسته"، "خط قرمزها"، "ایجاد مناطق امن" و شعارهای دیگر، ترفند های سیاسی برای"خفه کردن دیپلماسی، و تشدید تحریم ها" و اعمال فشار بر واشنگتن برای استفاده از زور است. اسرائیل برای بلند کردن « بار سنگین خود» به کمک امریکا نیاز دارد. "

صحبت از جنگ نتانیاهو - باراک هم " بلوف است، اما به سختی می توان اسرائیل را برای استفاده از تاکتیکی که به این خوبی کار می کند سرزنش کرد. اشتباه از ماست که همواره در دام این تاکتیک گرفتار می شویم."
استدلال والت بسیار ضعیف است. مسائل حیاتی بسیار مهمی که نباید نادیده گرفته شود عملا در استدلال او مورد بحث قرار نگرفته است. هیچ شواهدی دال بر وجود برنامۀ هسته ای ایران در دست نیست. کشورهای دارای سلاح هسته ای نه به یکدیگر و نه به کشورهای غیر هسته ای دیگر صدمه ای نمی زنند. جنگ تهاجمی یاغی گری و بی قانونی است.
ایران برای هیچ کس تهدیدی به حساب نمی آید و خواستار صلح است، نه جنگ ایران خواستار خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای است و اقامۀ اتهام تهدید هسته ای علیه ایران، تنها پوششی پر زرق و برق برای تغییر رژیم این کشور است.

حمله به ایران ممکن است به درگیری هسته ای بیانجامد و انجام این کار تلفات سنگینی در بر خواهد داشت. اسرائیل هم مانند ایران تحت تاثیر این جنگ قرار خواهد گرفت ؛ همچنین امریکا و سایر کشورهای منطقه و البته کشورهای غربی نیز از این لطمات و صدمات بی نصیب نخواهند ماند.
هر گاه جنگی برپا شود، جهنمی در پی خواهدداشت. جنگ هسته ای بالقوه ، جنون امیز و مخرب است. گفته می شود نتانیاهو و باراک اوباما تاریخ 25 سپتامبر را برای تصمیم گیری نهائی تعیین کرده اند. تا آن زمان یا اوباما با اقدام نظامی موافقت و با اسرائیل همکاری می کند یا اسرائیل به تنهائی وارد عمل خواهد شد.
مایکل اورن، سفیر اسرائیل در ایالات متحده گفت که اسرائیل حمله خواهد کرد حتی اگر نابود کردن تاسیسات هسته ای ایران به طور کامل امکان پذیر نباشد. او گفت:" دیپلماسی تاثیری نداشته است."

"ما به مقطع بسیار مهمی رسیده ایم و باید تصمیمات مهمی بگیریم." وی افزود: "و اینکار در آینده ای نه چندان دور انجام خواهد شد."

اورن همچنین اتهام ساختگی تهدید سلاح های شیمیایی از سوی سوریه را مطرح کرد. او پیشنهاد کرد که برخورد با این موضوع باید در اولویت قرار گیرد. پیش از این نیز، اسرائیل تهدید کرده بود که به تاسیسات ذخیرۀ سلاح های شیمیایی سوریه حمله خواهد کرد. انجام این کار باعث افزایش احتمال جنگی تمام عیار در منطقه خواهد شد.

اسرائیل مشتاق یک مبارزه است. در حالت ایده آل، بهتر است که واشنگتن این بار سنگین را برایش بلند کند. اما در هر صورت، خواستار حذف رقبای منطقه ای است و جنگ راه حلی نهایی برای رسیدن به این هدف است.
نظر نهایی
در ماه مارس گذشته، اشغال آیپک ( وبسایتی برای مبارزه با اهداف آیپک و کاهش تاثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده)گفت: "آیپک خواهان جنگ با ایران است اما این خواستۀ ما نیست!" نامه سرگشادۀ این گروه خطاب به کنگره حاکی است: "باز هم آیپک خشمگین است- البته این بار نوبت ایران است." آنها می گویند ایالات متحده باید یا خود به ایران حمله کند و یا از حمله اسرائیل به ایران حمایت کند."

"آیپک با اغراق در مورد تهدید صدام حسین و دروغ گفتن در مورد سلاح های کشتار جمعی وی؛ دولت ما را به جنگ فاجعه باردر عراق کشاند. و اکنون ، با لابی گری های بسیار اغراق آمیز در مورد تهدید هسته ای ایران و اجتناب از مذاکرات ، قصد دارند تاریخ را یکبار دیگر تکرار کنند."

"آیپک همچنان به لابی گری برای سیاست هایی ادامه می دهد که از ایجاد صلح عادلانه برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها جلوگیری می کند و از نقض قوانین بین المللی حمایت می کند. نظرات آیپک با ارزش ها و منافع اکثریت مردم آمریکا مغایرت دارد. همان افرادی که مالیات پرداخت می کنند و به شما رای داده اند . کسانی که صندوق دولت را پر می کنند وفرزندان و اعضای خانواده هاشان در ارتش آمریکا خدمت می کنند. "
"اکثریت آمریکایی ها خواهان یک جنگ دیگری در خاور میانه نیستند و آمریکا دیگر نمی تواند در بدترین شرایط اقتصادی که از زمان رکود اقتصادی بزرگ جهانی تاکنون رخ داده ، هزینه های یک جنگ دیگر را تامین کند. "
جنگ عراق، هزاران کشتۀ آمریکایی و صدها هزار کشتۀ عراقی برجای گذاشت. ما از شما درخواست می کنیم که نگذارید این اشتباه غم انگیز تکرار شود.به آیپک و به جنگ با ایران نه بگوئید و به دیپلماسی بگوئید آری!"

جنگ هیچ مشکلی را حل نمی کند. بلکه مشکلات بیشتری هم ایجاد می کند. جنگ با سوریه -و / یا- با ایران می تواند ما را به مرز فاجعه ای عظیم بکشاند . اولویت اول مهار رهبرانی است که خود را برای این بازی خطرناک آماده می کنند.
استفان لندمن در شیکاگو زندگی می کند و از طریق آدرس ایمیل زیر قابل دسترسی است:
http://www.claritypress.com/Lendman.html
کتاب جدید او "چگونه وال استریت ، آمریکا را سرکیسه کرد : بانکداری خصوصی، تبانی دولت و جنگ طبقاتی" نام دارد.
برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ او به نشانی sjlendman.blogspot.com مراجعه کنید و روز های پنج شنبه ساعت 10:00 صبح به بحث و گفتگو با میهمانان برجسته در اخبار رادیو پیشرو - شبکه رادیوی مرکزی ایالات متحده و روزهای شنبه و یکشنبه به وقت ظهر تکرار همان برنامه را گوش کنید. ضمنا تمام برنامه ها برای دسترسی آسان بایگانی شده است.


منبع:
http://www.opednews.com/articles/AIPAC-Wants-War-on-Iran-by-Stephen-Lendman-120820-762.html
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها