کد خبر: ۷۵۴۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هماهنگی‌های بی‌نظیر صورت گرفته برای امنیت اجلاس عدم تعهد گفت: در اجلاس عدم تعهد، قدرت نظامی ایران را بار دیگر به رخ جهانیان می‌کشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش سردار اسماعیل احمدی مقدم در رزمایش آغاز عملیات اجرایی تأمین نظم و امنیت اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد ضمن فرستادن سلام و درود بر روح امام راحل و شهیدانی که در کنار ایشان مدفونند، اظهار داشت: امروز آغاز هفته دولت است و به همین مناسبت جا دارد یادی کنیم از شهیدان رجایی و باهنر که با ایثارگری‌های خود ایران را از گردنه تاریخی عبور دادند.

جمهوری اسلامی ایران مردمی است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در دهه 60 که ایران جولانگاه تهاجم کشورهای خارجی و تحریم‌های اقتصادی بود، بخش زیادی از مسئولان ما در عملیات تروریستی شهید شدند و نشان دادند که شهدا فقط از مردم و بسیجیان نیستند بلکه رؤسای جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزیران و فرماندهان نیروی انتظامی نیز عاشق شهادت هستند و این بیانگر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی است و در آن هیچ فرقی بین سرباز، سردار، رئیس جمهور و فرماندهان نیست و همه مسئولان شهادت را افتخاری برای خود می‌دانند و همان طور که مشاهده می‌کنید ما امروزه به برکت خون این شهیدان در همه عرصه‌های فرهنگی، علمی و امنیتی پیروز می‌شویم و آمریکا که ایران را کشوری منزوی می‌دانست، امروزه قصد دارد با برنامه‌های بلند مدت ایران را سرنگون کند که مطمئن باشید دوباره شکست می‌خورند.

در ایران حد و مرزی بین مردم و مسئولان وجود ندارد

احمدی مقدم یادآور شد: دشمنان برای جدا کردن مردم از مسئولان تلاش می‌کنند و به این مطلب رسیده‌اند که این کار بی‌فایده است و باید بگویم که در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ حد و مرزی بین مردم و مسئولان وجود ندارد و دولت، مجلس، نیروهای مسلح و ... پشتیبان مردم جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تأکید بر درک بالای مردم تصریح کرد: خدا را شاکریم که مردم این نظام با درک بالای خود در برابر این فشارها مقاومت کردند و با ایستادگی در برابر دشمنان آنها را در رسیدن به نقشه‌های خود ناکام گذاشتند.

تحریم‌ها سکوی پرشی برای ایران است 

وی با یادآوری فشارهای زیاد دشمنان در گذشته و حال عنوان کرد: در زمانی که جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، همه واحدهای نظامی تعطیل بودند و ما نیروی زیادی نداشتیم اما از درون خاکسترهای جنگ، سازه‌های دفاعی‌ای به‌وجود آمدند که امروزه در منطقه حرف اول را می‌زنند. امروز ایران از لحاظ دفاعی الگوی نیکو برای کشورهای مقاوم محسوب می‌شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «تحریم‌ها سکوی پرشی برای ایران است و ما را به خودباوری می‌رساند و دشمنان را مغلوب می‌کند.»

تهدید سران کشورهای عدم تعهد بی‌فایده است

احمدی مقدم در ارتباط با برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران و تهدیدهای آمریکا برای سران ابراز داشت: دشمنان و به‌ویژه آمریکا و اسرائیل باید بدانند که تهدید سران، رئیس سازمان بین‌الملل و ناظران کشورها بی‌فایده که است هیچ، محبوبیت ایران را نیز بیشتر می‌کند.

فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر پیروزی در مقابله با دشمنان تصریح کرد: با حضور سران کشورها در تهران پیروزی بزرگ دیگری در پرونده ایران ثبت می‌شود، چرا که اهمیت این اجلاس زیاد است و همان‌طور که می‌‌دانید سران بیش از 100 کشور جهان، 1000 خبرنگار، ناظران 18 کشور و کارشناسان مختلف در این اجلاس شرکت می‌کنند.

تلاش آمریکا برای ناامن نشان دادن ایران

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد اختلال در برگزاری این اجلاس بیان داشت: حالا که سران کشورها قصد شرکت در این اجلاس را دارند، آمریکا سعی می‌کند که ایران را کشوری ناامن، بحران زده و پرمشکل جلوه دهد و برخلاف تلاش‌های آنها باید بدانید که در 5 ماه آغازین سال 1391 با پایین‌ترین جرایم و بالاترین توفیقات نیروی انتظامی در مقابله با گروهک‌های تروریستی و جاسوسی، امن‌ترین دوره طی 33 سال گذشته را گذرانده‌ایم.

احمدی مقدم با دیگر تأکید کرد: ما در اجلاس عدم تعهد قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان می‌کشیم و کشورهای غربی که در سراشیبی امنیتی قرار دارند، تلاش می‌کنند با استفاده از رسانه‌ها خود را بزرگ جلوه دهند. ما آمادگی پذیرایی از حدود 7 هزار مهمان سران، کارشناسان، ناظران و خبرنگاران را داریم که آنها با حضور خود متوجه دروغ‌های آمریکا می‌شوند.

فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: آنها در شهریور ماه فشارها را علیه ما بیشتر کردند تا مردم را خانه‌نشین کنند، ولی دیدید که یکی از پرسفرترین ایام سال رقم خورد و ما نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش سفر داشیتم و این بیانگر شکست خوردن آمریکا می‌باشد و نشان می‌دهد که تحریم‌های آنها بی‌اثر واقع شده است.

بی‌نظیرترین هماهنگی‌ها صورت گرفته است

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجلاس عدم تعهد گفت: ما برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید از چند روز قبل تورهای ایست و بازرسی و گشت‌های امنیتی فعال‌تر شده‌اند و امروز نیز مرحله پایانی اجلاس کلید می‌خورد و من هم از تلاش همکارانم در شورای امنیت کشور، نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیت مختلف، وزارت اطلاعات و ... تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که با کمک آنها بی‌نظیرترین هماهنگی‌ها صورت گرفته است.

احمدی مقدم در پایان با تشکر از زحمات نیروهای امنیتی خاطرنشان کرد: من به همه شما عزیزان خسته نباشید عرض می‌کنم و از زحمات شما متشکرم چرا که در روزهایی که مردم در حال سفر کردن هستند و همه جا تعطیل است، شما شبانه ‌روزی برای برقراری امنیت تلاش می‌کنید. امیدوارم زحمات مخلصانه شما مورد قبول خداوند متعال واقع شود و برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها