کد خبر: ۷۵۴۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
افشارزاده در واکنش به حذف ناباورانه یوسف کرمی از المپیک می گوید: «ناظر ما در فدراسيون تكواندو، پيش از سفر به لندن به ما اعلام كرده بود كه يوسف وضعيت خوبي ندارد و ما قبل از مسابقه ها هم مي دانستيم كه شايد اين اتفاق بيفتد و يوسف نتواند خوب نتيجه نگيرد»
بولتن نیوز؛ بهرام افشارزاده  يكي از معدود مديران ورزش ايران است كه به خوبي فضاي المپيك را مي شناسد، به همين دليل در تمام روزهاي پيش از المپيك سعي كرد آرامش كاروان ايران حفظ شود اگر چه در موارد زيادي مسائل خارج از دست او بود. با اين حال وقتي درباره شرايط كاروان و ورزشكاران مي پرسيديم، تمام سعي دبير كل كميته ملي المپيك اين بود كه نشان دهد، همه چيز روبراه است اما انگار در يك مورد اشتباه كرد؛ آنهم درباره كاپيتان تيم ملي تكواندو و نتيجه اي كه گرفته شد.

حذف سوال برانگيز يوسف كرمي يكي از مسائلي است كه ابهام هاي زيادي را به همراه داشته و هنوز هم هيچ پاسخ روشني به اين ابهام ها داده نشده اما اظهار نظري كه از قول افشارزاده شنيده مي شود، نكته هاي جالبي را در خود دارد.

                

در تمام روزهايي كه كاروان ايران آماده مي شد تا راهي لندن شود، يوسف كرمي به عنوان يكي از اميدهاي اصلي كاروان ايران به حساب مي آمد و طلاي او در كنار مدال بهداد سليمي به عنوان قطعي ترين مدال هاي زرين كاروان ايران پيش بيني مي شد اما بعد از نتيجه اي كه يوسف به دست آورد، همه چيز تغيير كرد. كاپيتان تيم ملي تكواندو عنوان كرد كه در حين مسابقه خواب بوده و ذوالقدر، دبير فدراسيون هم پاي بدخواهان را به ماجرا باز كرد اما در كنار اين اظهار نظرها، واكنشي كه افشارزاده نشان مي‌دهد، در نوع خود جالب توجه است.

او مصدوميت يوسف را پيش مي‌كشد و مي‌گويد:« ناظر ما در فدراسيون تكواندو، پيش از سفر به لندن به ما اعلام كرده بود كه يوسف وضعيت خوبي ندارد و ما قبل از مسابقه ها هم مي دانستيم كه شايد اين اتفاق بيفتد و يوسف نتواند خوب نتيجه نگيرد.»

اين اظهار نظر عجيب در حالي از زبان افشارزاده شنيده مي شود كه پرسش ديگري با اين مضمون به وجود مي آيد كه اگر اينطور بوده (يعني از قبل مي دانستند يوسف وضعيت خوبي ندارد)، چرا مسوولان فدراسيون تكواندو و كميته ملي المپيك ، تصميم ديگري نگرفتند و ورزشكار ديگري را جايگزين نكردند؟

                                         

افشارزاده براي پاسخ به اين پرسش وقت كم را پيش مي كشد اما همه ما مي دانيم كه كميته ملي المپيك تا نيمه دوم تيرماه مي توانسته نام ديگري را جايگزين كند ضمن اينكه براي نفر جايگزين يوسف هم آي دي كارت صادر شده بود بنابراين مشكلي از اين بابت وجود نداشته است. وقتي اين مسائل را كنار هم مي گذاريم،  به اين پرسش مي رسيم كه اگر نتيجه نگرفتن يوسف پيش از شروع المپيك براي مسوولان مربوطه مسجل شده بود، چه اصراري براي اعزام او به لندن وجود داشته است انهم در شرايطي كه همه از احتمال مدال آوري كاپيتان تيم ملي تكواندو حرف مي زدند؟

اگر مسوولان مي دانستند يوسف انقدر از شرايط ايده آل دور شده كه نمي تواند نتيجه بگيرد، بايد پيش از اعزام اين موضوع را اعلام و فرد ديگري را جايگزين مي كردند؛ اگر هم اينطور نبوده، پس يعني اينكه الان دارند بهانه مي آورند ؛ و در هر دو صورت است كه مي بينيم از سوي مسوولان مربوطه اشتباهي صورت گرفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها