کد خبر: ۷۶۴۷۱
زمان انتشار: ۲۱:۴۴     ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
اسلام شناسی جدید از نوع کدیوریسم
محسن کدیور در تازه ترین اظهار نظر خود اصل این مسئله را در نگاه پیامبر اسلام انکار کرده است!

به گزارش «ندای انقلاب»، همزمان با تلاش برخی جریانات منتسب به روحانیت در داخل کشور برای کمرنگ کردن حکم شرعی حجاب محسن کدیور در تازه ترین اظهار نظر خود اصل این مسئله را در نگاه پیامبر اسلام انکار کرده است!
وی در سلسله مطالبی با عنوان «تاملی بر مسئله حجاب» بر خلاف استنادات تاریخی و فقهی مسئله حجاب مدعی شده مسئله پوشش زن مستند قوی در سیره پیامبر نداشته است.
کدیور با هدف شبهه افکنی در احادیث وارده از پیامبر اسلام در خصوص حجاب بدن زن جز وجه و کفین می گوید «از پیامبر (ص) تنها چهار روایت در اینکه زنان باید تمام بدن خود را به استثنای وجه و کفین بپوشانند در منابع اهل سنت روایت شده است. سه روایت مرسله (فاقد سند) هستند و یکی هم که ابن جریر طبری در تفسیر خود نقل کرده است، سندا تصحیح نشده است. اینکه پیامبر (ص) لزوم پوشش بدن زن الا وجه و کفین را فرموده باشند، در هیچ حدیث مسند صحیحی نقل نشده است. به عبارت دیگر استناد این مضمون به پیامبر (ص) فاقد مستند معتبر روایی است.»
وی در ادامه کوشیده تا مسئله حجاب را به خلفای پس از پیامبر و صحابه ایشان نسبت دهد و می افزاید «البته از صحابه بدون هرگونه استنادی به پیامبر (ص) در این زمینه مطالب فراوانی نقل شده است»
در سالهای اخیر شیوع تحریفات و تفاسیر شخصی از دین باعث شده تا برخی از روحانی نماها در جایگاه تبیین مسائل شرعی به تحریف قوانین الهی و سنت نبوی بپردازند. مسئله ای که به نظر می رسد هدف اصلی آن تضعیف باورهای دینی مردم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
آقای کدیور شما میتونی به زن ودخترت بگی بی حجاب باشن برای به نمایش گذاشتنشان حدیث لازم نیست شما بیار
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها