کد خبر: ۷۶۷۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از كاهش 27 درصدي تصادفات در جاده‌هاي كشور در مدت زمان تعطيلات اجلاس خبر داد و گفت:‌ در اين مدت نيز نسبت به تعطيلات عيد فطر شاهد كاهش 35 درصدي تصادفات در شهر تهران بوده‌ايم.
ايسنا ، سردار اسكندر مومني روز شنبه در نشست خبري پيرامون اقدامات انجام شده ماموران راهنمايي و رانندگي در زمان اجلاس و همچنين در مرحله دوم سفرهاي تابستاني از افزايش 15 درصدي تردد برون شهري و جاده‌اي در زمان تعطيلات اجلاس خبر داد و گفت: پليس راهور مرجع اعلام ميزان سفرها نيست اما در زمان تعطيلات اجلاس، تردد جاده‌اي و برون شهري 15 درصد افزايش يافته است.

وي در مورد تمهيدات اجلاس نيز گفت: 110 هزار پليس وظيفه تامين امنيت اجلاس را بر عهده داشتند كه خوشبختانه اجلاس در عالي‌ترين سطح ممكن و بدون هيچ حادثه و اتفاقي برگزار شد.

وي با بيان اينكه تامين امنيت و تسهيل ترافيكي اجلاس يكي از بزرگترين و گسترده‌ترين عمليات‌هاي ترافيكي در سطح جهان بوده است، گفت: خوشخبتانه اين مجموعه اقدامات بدون هيچ حادثه‌اي برگزار شد كه جا دارد از مردم و شهروندان تهراني تقدير و تشكر كنم.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه همزمان با تامين امنيت اجلاس در تهران ، مرحله دوم سفرهاي تابستاني نيز آغاز شد، گفت: پليس راهور در دو مقطع زماني نوروز و فروردين و همچنين شهريور ماه با افزايش تردد در جاده‌ها مواجه است كه امسال آغاز مرحله دوم طرح تابستانه مقارن با برگزاري اجلاس بود و اين مسئله كار پليس را دو چندان كرد.

وي با بيان اينكه اين دو عمليات بدون هيچ خللي برقرار شد، گفت: در تعطيلات اجلاس نسبت به تعطيلات پنج روزه عيد فطر شاهد كاهش 35 درصدي تصادفات در شهر تهران بوده‌ايم و اين در حالي است كه تصادفات برون شهري نيز نسبت به مدت تعطيلات عيد فطر27 درصد كاهش يافته است كه نشان دهنده ارتقاي فرهنگ ترافيكي مردم و همچنين قانونمدار بودن آنها است.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه كليه محدوديت‌هاي اعمال شده در زمان اجلاس از امروز لغو مي‌شود، گفت: طرح ترافيك و زوج و فرد نيز امروز (شنبه) در تهران اعمال نخواهد شد.

مومني همچنين در مورد وضعيت جاده‌هاي كشور نيز با بيان اينكه امروز شاهد اوج موج بازگشت مسافران خواهيم بود، گفت: بر اساس تمهيدات انديشيده شده چالوس به سمت تهران يكطرفه خواهد بود.

وي با بيان اينكه كليه مبادي ورودي تهران به ويژه در جاده‌هاي شمال شاهد حجم ترافيكي هستيم، گفت: آزادراه قزوين به رشت و جاده رودبار منجيل شاهد ترافيك نيمه سنگين هستيم.

مومني با بيان اينكه در جاده چالوس و هراز شاهد ترافيك نيمه سنگيني هستيم، گفت: در جاده فيروزكوه نيز به صورت مقطعي و در برخي از مناطق شاهد ترافيك نيمه سنگين هستيم.

وي با بيان اينكه بعد از ظهر امروز جاده‌هاي هراز و چالوس از سمت شمال به تهران يكطرفه خواهد شد، گفت: ممنوعيت تردد تريلر و كاميونت در جاده‌هاي فيروزكوه و كندوان را خواهيم داشت.

مومني با بيان اينكه هرچه به ساعات پاياني شب نزديكتر مي‌شويم شاهد افزايش حجم ترافيك خواهيم بود، گفت: از مسافران خواهش مي‌كنيم حركت و بازگشت خود را به ساعات پاياني شب نياندازند و به آن دسته از مسافراني كه نتوانستند صبح حركت كنند توصيه مي‌شود زمان بازگشت خود را به صبح فردا موكول كنند و در غير اين صورت با ترافيك سنگيني روبرو خواهند شد.

وي با بيان اينكه بيش از 70 درصد سوانح و حوادث در اين ايام ناشي از انحراف به چپ، سبقت غيرمجاز، سرعت زياد و خستگي و خواب آلودگي است به رانندگان توصيه كرد با صبر و حوصله رانندگي كنند.

وي با بيان اينكه يكي از موضوعات برجسته اين ايام حركت رانندگان در مسير خود بود، گفت: عليرغم حجم ترافيكي بالا، شاهد آن بوديم كه رانندگان در مسير خود حركت كرده و در ترافيك‌هاي نيمه سنگين از انحراف به چپ و شانه خاكي حركت نمي‌كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها