کد خبر: ۷۶۸۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۱
ضربات نظامی محکم ارتش به گروههای تروریستی در اریحا، حمص، ادلب و دیرالزور و بیانیه جمعی از علمای سوری در محکومیت اقدامات گروههای تروریستی و ناکامی افراد مسلح در منفجر کردن یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده از آخرین خبرهای مربوط به سوریه است.
مهر، تلویزیون سوریه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه به عملیات دقیق و گسترده خود برای پاکسازی حلب و حومه آن از وجود گروههای تروریستی ادامه می دهند.

تلویزیون سوریه همچنین از آزادی 225 نفر از زندانیانی که دستانشان به خون مردم و نیروهای ارتش آلوده نشده است، خبر داد.

کشف سلاحها و تجهیزات پیشرفته در حلب 
 
تلویزیون سوریه از کشف انواع سلاحها و دستگاههای ارتباطی پیشرفته در عملیات ارتش سوریه در حلب خبر داد.

دستگیری چندین تروریست در حومه دمشق

نیروهای ارتش با تعقیب بازمانده های گروههای تروریستی در حومه دمشق، شماری از آنها را به هلاکت رساندند و شماری از آنها را نیز دستگیر کردند.

ضربات نظامی محکم ارتش به تروریستها در اریحا

واحدهایی از ارتش سوریه به سرکوب بازمانده های تروریسم و پاکسازی در منطقه اریحا در ادلب ادامه می دهند، به طوری که پیشرفت زیادی تا محدوده جبل الاربعین به دست آوردند.
 
نیروهای ارتش توانستند تعداد زیادی تروریست را به هلاکت برسانند که تعداد زیادی از آنها ملیت خارجی از جمله افغانی و لیبیایی دارند که ابواسامه الفلسطینی فرمانده گروه تروریستی موسوم به گردان دفاع از حق و ابوحسن فرمانده گردان تروریستی موسوم به معردلیت از جمله این تروریستها هستند.
 
عملیات ارتش در اریحا همچنین به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد، در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله شش خودرو مجهز به تیربار از تروریستها به دست آمد.
 
همچنین یک تونل که امتداد آن تا جبل الاربعین در روستای زابور می رسید و درون آن شماری از تروریستها مخفی شده بودند، منهدم شد.
 
خبرهای تایید نشده ای از کشته شدن عبدالرزاق طلاس تروریست و سرکرده گروه موسوم به گردان الفاروق حکایت می کند.
 
از سوی دیگر یک بمب زمانی که تروریستی به نام یحیی عماش در حال آماده کردن آن برای کشتار بود، منفجر شد که در نتیجه آن، دو تروریست زخمی شدند.
 
همچنین یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در ایست نظامی در نزدیک میدان مطلق در اریحا از سوی یک تروریست انتحاری منفجر شد که خسارتهای زیادی به ساختمانهای مسکونی وارد کرد، نیروهای مسلح سوریه توانستند عامل انتحاری را که تلاش کرد پیش از انفجار خودرو فرار کند، دستگیر کنند.
 
از سوی دیگر یک تروریست انتحاری، موتورسیکلت بمبگذاری شده خود را در ایست بازرسی در روستای المسطوطه منفجر کرد.
 
خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه دو حمله افراد مسلح به فرودگاههای نظامی تفتناز و ابوالضهور را دفع کردند.
باندهای مسلح همچنین در ادلب دو پلیس را در جاده حلب به ادبی و نزدیک خان شیخون ربودند.
 
وضعیت امنیتی دیرالزور
 
از سوی دیگر، اسامی هفت سرکرده گروه موسوم به ارتش آزاد که در دیرالزور به هلاکت رسیدند، اعلام شد.
 
خبر دیگر اینکه، چهار دستگاه خودرو در دیرالزور در حالی که تروریستها برای بمبگذاری در آن در جاده الحسکه تلاش می کردند، منفجر شد و به هلاکت شمار زیادی از آنها انجامید.
 
نیروهای مسلح سوریه همچنین یک دستگاه خودرو مجهز به تیربار در منطقه خشاب در دیرالزور را منهدم کردند.
 
از سوی دیگر یک واحد از نیروهای مسلح سوریه توانستد با محاصره تروریستهایی که در یک مدرسه دخترانه در شهر دیرالزور موضع گرفته بودند، شماری از آنها را به هلاکت برسانند.
 
خبر دیگر اینکه نیروهای مسلح پس از درخواست مردم محله الجبیلی در دیرالزور، با یک گروه تروریستی درگیر شدند که شماری از آنها کشته و زخمی شدند.
 
افزایش اقدامات مسلحانه درادلب

از سوی دیگر واحدهایی از ارتش سوریه به موفقیتها و پیشروی خود در منطقه اریحا و جبل الاربعین در ادلب ادامه می دهند و توانستند در درگیری با تروریستها، دهها نفر از آنها را به هلاکت برسانند.
 
نیروهای ارتش همچنین دو خودرو مجهز به تیربار متعلق به گروه موسوم به "درع الجبل" را منهدم کنند، آنها همچنین یک بیمارستان میدانی متعلق به افراد مسلح در جبل الاربعین را کشف کردند.
 
از سوی دیگر در یک عملیات دقیق و گسترده نیروهای ارتش در روستای بسامس، تلفات سنگینی به تروریستها وارد شد که طی آن 40 نفر از آنها کشته و زخمی شدند.
 
همچنین یک بمب در جریان تلاش یک تروریست برای کارگذاشتن آن در خیابان 8 مارس منفجر شد، از سوی دیگر یک شهروند به ضرب گلوله تروریستها در روستای قورم الجوز کشته شد.
 
خبر دیگر اینکه باندهای مسلح با مخفی شدن در مناطق سلقین و حارم همچنان به قطع برق و آب از شهر حارم برای وادار کردن مردم به تسلیم شهر ادامه می دهند.
 
بیانیه علمای سوریه در محکومیت اقدامات تروریستی

از سوی دیگر علما و شخصیتهای مطرح شهر بنش در بیانیه ای، خشونت و کشتار و خونریزی از سوی گروههای تروریستی را محکوم کردند.
 
تلفات سنگین تروریستها در حماه

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد نیروهای مسلح سوریه، در یک عملیات گسترده و دقیق میان شهرناز و الحویز در حومه حماه الغربی، تلفات سنگینی به تروریستها وارد کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها