کد خبر: ۷۶۸۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
تحقیر انرژی هسته ای و ویروس PCCP:
روزهای گذشته تمامی خبرگزاری ها، روزنامه های و سایت های خبری کشور در اقدامی هماهنگ ، بدون توجه به محتوای خبری که در سایت و یا روزنامه خود قرار می دهند یک اشتباه ناهنجار را که ناشی از عملکرد یک فرد ناشی باشد، دهان به دهان « پژواک اینترنتی » داده و بار دیگر ضعف خود را در برابر ویروسِ انسانیِ PCCP به نمایش گذاردند. تصور فرمایید چه موج خبری بزرگی به راه می افتاد اگر فی المثل، در بیانیه ی پایانیِ اجلاسِ سران عدم تعهد، جمله ی «تمامی کشورها باید از حق خود برای تحقیر انرژی هسته ای بهره مند گردند.» درج می شد و کلیه اعضای اجلاس نیز آن را امضا می کردند؟

به گزارش پایگاه 598، عبارات باید از سوی مغز و زبان و نگاه یک خواننده، خوانده شود تا درست فهمیده، درست گفته و درست نوشته شود.

متنِ حاضر به ارایه ی یک نمونه ی کامل از فاجعه ی مصیبت بار PCCP می پردازد :

پیش از این در مقاله ای دیگر، پدیده ای مضر به نام PCCP  را ، معرفی کرده بودیم. حال می خواهیم یک نمونه ی عینی از آسیب های این پدیده را به محضر شما مخاطبان گرامی عرضه نماییم.

این نمونه اما مربوط به انتشار شایعاتِ در فضای سایبر نیست. بلکه در این نمونه ی مطالعاتی با یک مثال عینی آشنا خواهید شد که نشان می دهد چگونه در سطح سایت های خبری یک کشور ، مالکان سایت ها بدون مطالعه ی دقیقِ محتوای سایت های دیگر، به کپی-پیست (Copy -Paste) از روی دست یکدیگر پرداخته و مطالبی را که در حال انتقالِ آن به سایتِ خود هستند حتی یک بازخوانی ساده هم نمی کنند.

در واقع، در نمونه ی مطالعاتیِ حاضر، پدیده ی PCCP منجر به انتشارِ یک « فاجعه ی خبری املایی » شده است که می تواند در مواردِ مشابه، منجر به مسائلی حاد، بروزِ تبعاتِ فجیعِ خبری و یا خیزشِ امواج ناخواسته ی رسانه ای گردد.

حال پیش از مطالعه ی ادامه ی متن، ابتدا تصور فرمایید که چه موج خبری بزرگی برمی خیزد اگر فی المثل، در بیانیه ی پایانیِ اجلاسِ سران عدم تعهد، جمله ی زیر درج شود و کلیه ی اعضای اجلاس نیز بر آن توافق نموده و آن را امضاء کنند؟

تمامی کشورها باید بتوانند از حق مسلم و انکار ناپذیر خود برای .. تحقیر انرژی هسته ای .. بهره مند گردند.


فعلاً این پرسش را در ذهن داشته باشید تا بعد...

حال برگردیم به انتشار ویروس انسانی PCCP که روز گذشته در سطح اینترنت جهانی و از سوی رسانه های سایبری کشور منتشر گردید:

برای آغاز بررسی این ویروس انسانی، هم اکنون جمله ی زیر  را در گوگل، کپی و  جستجو کنید:


تمامی کشورها باید بتوانند از حق مسلم و انکار ناپذیر خود برای توسعه، تحقیر،


کلید ِ Enter را بزنید :
خواهید دید که تقریباً تمام سایت های خبری کشور، دقیقاً درج کرده اند که در بند ششم بیانیه ی پایانی اجلاس سران غیرمتعهد چنین آمده است :

 تمامی کشورها باید بتوانند از حق مسلم و انکار ناپذیر خود برای توسعه، تحقیر، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح جویانه، بدون تبعیض و منطبق با تعهدات حقوقی مربوطه بهره مند گردند.!!!


در حالی که اصلِ این واژه در متن بیانیه
تحقیق (Research) می باشد نه تحقیر.
از آن جا که به زودی تمام سایت های خبری کشور شروع به ویرایش این اشتباه در متن سایت های خود نموده و مخاطبان دیگر نخواهند توانست عمقِ آسیب ها و تبعاتِ عملی پدیده ی PCCP را در این نمونه ی واقعی بررسی نمایند، تصاویر زیر از صفحات گوگل تهیه و در اینجا نمایش داده می شود:
تصویر بروز این اشتباه در سرتاسر سایت های خبری کشور :







تصویر بروز این اشتباه در سایت تابناک :



تصویر بروز این اشتباه در سایت فارس نیوز:

نقطه ی اوج این مضحکه آنجا است که دایره المعارف!! معتبر!!! ویکی پدیا نیز با درج اطلاعاتی در مورد اجلاس  متن بیانیه را درج و در پاورقی شماره ی 32 به سایت افکارنیوز ارجاع می دهد. که با کلیک نمودن روی لینک پاورقی 32 باز هم به همان فاجعه ی PCCP برخورده و تصویر زیر را در سایت افکارنیوز می بینید:

تصویر بروز این اشتباه در سایت افکارنیوز:


امیدواریم خوانندگانِ محترم، جان کلام را دریافته و نسبت به آسیب پذیر بودنِ فضای سایبر در  مقابلِ پدیده ی PCCP هشیارتر از پیش عمل نمایند.
این پدیده ی فاجعه انگیز، عامل مهم اما دور از نظری است که عملاً فضای خبررسانی اینترنتی  را بسیار شکننده نموده و اعتبارِ خبری این فضا را بسیار متزلزل و غیرقابل اعتماد می نماید.
در حقیقت، اینترنت همچون یک بید بسیار بزرگ است که در مقابل کوچک ترین بادِ « آلوده به ویروس انسانی PCCP »به آسانی و به شدت می لرزد.

مردم عزیز و مخاطبان هوشمندِ اخبار اینترنتی ، ضروری است نسبت به سایت های خبری و مطالب منتشره در فضای اینترنت بسیار حساس و هوشمند باشند تا خود را از گزند این پدیده ی مضر مصون دارند.

صد البته ، پایگاه خبری 598 نیز به عنوان نخستین مرجعی که این ویروس را شناسایی و پدیده ی PCCP را به عرصه ی تحقیق و پژوهش و مخاطبان فضای سایبر عرضه کرده است، به تبع ایجاد حساسیت در مخاطبان،خود نیز از گزند این پدیده ی مضر در امان نبوده و به طریق اولی می بایست بیش از پیش مراقبِ آسیب های وارده ناشی از این پدیده و یا ویروسِ شیطانی ( هم از نوع آگاهانه و هم از نوع ناآگاهانه اش) باشد.

این ویروس همان چیزی است که سایت هایی همچون فیس بوک و توییتر و یوتیوب به پشتوانه ی آن توانستند بر آتش های خرداد 88 بنزین بپاشند که طبق گفته ی برخی « کاتبان پیشگو »، دودش در فضا قابل مشاهده باشد.

آری! یکی از اصلی ترین مواد آتش زای ِ آن روزها همین پدیده ی PCCP بود.

خط آخر :

هرگاه به اینترنت متصل می شوید این واژه را فراموش نکنید :PCCP

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها