کد خبر: ۷۷۳۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
رزمایش های غیرعملی و سوری آمریکا تنها برای مشغول کردن لابی های اسرائیل است که مدام دم از جنگ فروزی علیه ایران می زنند.

به گزارش سرویس بین الملل رویداد، با پیروزشدن ایران در جنگ دیپلماتیک اجلاس تهران و تغییر معادلاتی چون جنگ افروزی علیه ایران و موضوعاتی چون تحریم،نیروی دریایی ایالات متحده قرار است رزمایش مین روبی در خلیج فارس برگزار کند.

به گفته منابع آمریکایی این رزمایش در نوع خود و به لحاظ گستردگی در تاریخ نیروی دریایی این کشور بی‌سابقه است چرا که طبق گزارش مطرح شده قرار است  با همکاری 25 کشور دیگر که نام ایشان مشخص نیست برگزار شود. .

سرگرم کردن مقامات اسرائیلی که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش های زیادی را برای قانع کردن این کشور در حضور همه جانبه علیه کشورمان تلاش می کنند،مهمترین هدف باشد که در برگزاری چنین مانوری خودنمایی میکند.

نیویورک تایمز می نویسد:تهدیدهای ایران برای مسدود کردن راه دریایی استراتژیک هرمز در واکنش به تشدید تحریم‌های غرب صورت گرفته که هدف اصلی آن ضربه زدن به جریان صادرات محصولات نفتی جمهوری اسلامی ایران و محدود کردن درآمدهای ارزی این کشور عنوان می‌شود.


ایالات متحده از طرفی به اعمال تحریم ها علیه ایران پرداخته و با رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی وارد مذاکره می شود؛ از طرف دیگر اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز بر ایشان بسیار ناگوار است و به ادعای خود قاطعانه با آن مقابله می‌کند.مانور دریایی آمریکا و متحدانش که بی‌سابقه خوانده شده، قرار است به ایران نشان دهد هر تلاشی برای بستن تنگه هرمز با واکنش قاطع روبرو خواهد شد.

 این در حالی است که آمریکایی ها خود می دانند که ایران هم توان بستن تنگه هرمز را دارد و هم اگر قرار باشد وارد درگیری شود به قول رهبر انقلاب طرف مقابل با هر توان وارد شود جمهوری اسلامی با همان اندازه مقابه به مثل خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد رزمایش مین‌روبی نیروی دریایی آمریکا و 25 کشور دیگر برای ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است.
همچنین پایگاه‌‌های نظامی آمریکایی بسیاری در منطقه خلیج ‌فارس وجود دارد که ریشه در حرص این کشور برای تامین منافع خود در منطقه و بهره مندی از نفت آن و ضرورت‌های بین‌المللی یعنی ممانعت از حضور رقبا در این منطقه دارد و مانور مین روبی نیز ناشی از همین حرص و طمع می شود.


سامانه دفاع موشکی آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی، ترکیه و قطر

به گزارش منابع خبری، همچنین آمریکا می خواهد یک سیستم ردگیری جدید در قطر به زودی مستقر کند که در همکاری با سامانه‌های مستقر در اسرائیل و ترکیه یک پوشش دفاع ضد موشکی برای کل منطقه را تشکیل دهد.
این سیستم برای افزایش خودنمایی آمریکا در تنگه هرمز که تاکنون چند بار محل رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده است، راه اندازی می شود.


به نوشته‌ی نیویورک تایمز، آمریکا و اسرائیل در کنار این تدبیرها حمله‌های سایبری جدیدی را علیه ایران تدارک می‌بینند.
در چند ماه گذشته نیز بدافزار "استاکس‌نت" با طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور آلوده کردن هزاران رایانه‌ی مراکز صنعتی ایران ساخته شد. البته از آن زمان ایران برنامه‌های وسیعی را برای خنثی‌سازی حمله های احتمالی سایبری در دستور کار خود قرار داد.


تلاش های خسته کننده در ادامه برنامه هسته ای ایران

اسرائیل و کشورهای غربی جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که در پوشش استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، مخفیانه به دنبال دست‌یابی به سلاح اتمی است. تهران این اتهام‌ها را همبی‌اساس می‌خواند.

اصرار رژیم صهیونیستی برای مقابله با پیشرفت هسته ای ایران، از ترس محو شدن از صفحه روزگار است. این رژیم دست‌یابی تهران به بمب اتمی را تهدیدی برای موجودیت خود ارزیابی می‌کند و خواهان انجام عملیات نظامی پیش‌گیرانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران است.


وزیر خارجه فرانسه، لوران فابیوس اسرائیل را از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برحذر می‌دارد و معتقد است چنین حمله‌ای می‌تواند به زیان این کشور تمام شود.

وزیر خارجه فرانسه به «ب اف ام تی وی»، یکی از شبکه‌های تلویزیون فرانسه گفت که به‌شدت مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است اما فکر می‌کند اگر اسرائیل به این کشور حمله کند، ایران خود را قربانی ماجرا نشان می‌دهد و این حمله می تواند به ضرر اسرائیل تمام شود.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزیر خارجه فرانسه گفت غرب باید تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد و همزمان مذاکرات با تهران را ادامه دهد اما جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز یک‌شنبه، 12 شهریور به جمهوری اسلامی اطمینان داد که وقتی ضرورت جلوگیری از دست یافتن این کشور به سلاح اتمی احساس شود هیچ اختلافی میان آمریکا و اسرائیل وجود ندارد. واشنگتن خود را متعهد به حفاظت از امنیت اسرائیل و جلوگیری از دست‌یابی تهران به بمب اتمی می‌داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها