کد خبر: ۷۷۴۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۲     ۰۳ دی ۱۳۸۹
امام جمعه قم با اشاره به حماسه‌آفريني مردم در 9 دي 88 گفت: شايسته است كه فاصله 9 دي تا 19 دي به نام دهه بصيرت نامگذاري شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه قم كه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به فرا رسيدن سالروز حماسه نهم دي ماه، در سخناني اظهار داشت: چند عامل موجب شد كه روز نهم دي ماه به عنوان حماسه نام‌گذاري شود، نخستين عامل حضور گسترده مردم كه برخاسته از ايمان و بصيرت آنها است.
وي با بيان اينكه مردم در پي فرصتي بودند تا بساط فتنه‌گران و سران فتنه را برچينند، خاطرنشان كرد: سران فتنه بايد توجه داشته باشند كه با اين كارهايي كه كرده‌اند از چشم مردم افتاده‌اند و آرزوي برگشتن به حكومت را با خود به گور خواهند برد.
امام جمعه قم ادامه داد: حضور مردم در حماسه نهم‌ دي ماه مصداق بارز تولي و تبري بود، مردم با همان شكوهي كه در نهم دي ماه از ولايت تولي كردند با همان شكوه از فتنه‌گران و سران فتنه تبري جستند و مردم به حق حامي صادق ولايت بودند.
وي با اشاره به حماسه و دلاوري‌هاي مردم در هشت سال دفاع مقدس بيان داشت: مردم همانگونه كه در هشت سال دفاع مقدس خود نظام جمهوري اسلامي را در مقابل توطئه‌ها و جنگ‌افروزي‌هاي دشمنان واكسينه كردند، در حماسه نهم دي ماه نيز نظام را در مقابل شيطنت‌هاي داخلي بيمه كردند.
سعيدي با بيان اينكه مردم قم هميشه در انقلاب اسلامي پيشتاز بوده‌اند، اظهار داشت: جرقه‌اي كه مردم قم در حماسه نوزدهم دي ماه زدند نوري را در ظلمت و تاريكي قبل از انقلاب روشن كرد كه دودمان نظام شاهنشاهي را بر هم زد و خوب است كه از روز نهم دي ماه تا نوزدهم دي ماه را به عنوان دهه بصيرت در قم نام‌گذاري كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مردم مسلمان در سالروز عزاي امام حسين (ع) ارادت خود را به خاندان اهل‌بيت (ع) به خوبي اثبات كردند، تصريح كرد: ما امروز شاهد حماسه بي‌نظيري در كشور تركيه كه مدت‌ها لائيك‌ها حكومت مي‌كردند بوديم، ما شاهد بوديم كه در روز عاشورا هزاران ‌نفر از مردم مسلمان تركيه حماسه آفريدند.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اضافه كرد: حضور زنان و دختران محجبه در كشورهاي همسايه نشان مي‌دهد كه دختران و زنان عفيف و محجبه ايران صادركننده خوبي در زمينه ميراث حضرت فاطمه (س) بوده‌اند.
وي با بيان اينكه ما امسال شاهد حضور اقشار مختلف در مراسم عزاداري امام حسين (ع) بوديم، عنوان داشت: حضور گسترده دانشجويان و دانش‌آموزان در قالب‌هاي دسته عزاداري رنگ و بوي خاصي به مراسم عزاداري امام حسين (ع) بخشيده بود.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ذكر صلوات يكي از واجباتي است كه خطيب نماز جمعه بايد در خبه‌هاي خود رعايت كند، اظهار داشت: علما و خلفاي اسلام براي وجوب اين ذكر شريف ادله‌ بسياري آورده‌اند و همچنين خداوند نيز در قرآن كريم نسبت به آن سفارش بسياري داشته است.
وي با بيان اينكه صلوات يك ذكر سياسي محسوب مي‌شود، خاطرنشان كرد: صلوات ذكري است كه ترسي را در دل دشمنان و نفاق‌جويان وارد مي‌كند و پيامبر اكرم (ص) سفارش بسياري بر ذكر صلوات داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها