کد خبر: ۷۷۹۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
با وجود این که مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی در کانادا به حساب می آیند، هیچ کدام از مساجد پایتخت این کشور اجازه پخش اذان را ندارند.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران ،کشور کانادا در آمریکای شمالی به عنوان یکی از سرزمین های مهم رشد اسلام محسوب می شود و جالب است بدانید "مسلمانان" پرجمعیت ترین اقلیت مذهبی در این کشور به حساب می آیند. مسلمانان چیزی در حدود ۲ درصد از جمعیت ۳۲ ملیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.

در شهر " اوتاوا " پایتخت کانادا نیز ۳.۹ درصد از جمعیت شهر مسلمان هستند اما با وجود این جمعیت قابل توجه و وجود ۸ مسجد در این شهر، تا به حال صدای اذان از این مساجد پخش نشده است.

"محمد قادبان" ریس مرکز اسلامی اوتاوا در این باره می گوید: البته ما درک می کنیم که در یک کشور با اکثریت مسیحی این امکان که برای نماز صبح اذان پخش شود وجود ندارد. اما برای سایر نوبتهای نماز نیز این امکان وجود ندارد و مسئولان شهر "اوتاوا" در دستوری ضداسلامی، صدای اذان را به عنوان یک گونه از آلودگی صوتی به حساب می آورند. در حالی که مسلمانان تاکید کرده اند صدای اذان را به خاطر توجه همیشگی دین اسلام به حق همسایگان، با نوایی آرام پخش خواهند کرد تا مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند.

البته به نظر می رسد که تکنولوژی های روز در این جا به کمک مسلمانان اوتاوایی آمده است. بسیاری از مسلمانان در این شهر نرم افزاری را بر روی تلفن های همراه خود نصب کرده اند که به صورت خودکار به آنها اوقات شرعی را اعلام می کند.

حال فرض کنید مسئولان کشورمان جلوی اعمال مذهبی مسیحیان ایرانی را می گرفتند، ان وقت مسئولان کانادایی چقدر اطلاعیه و بیانیه صادر می کردند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها