کد خبر: ۷۸۱۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از ايسنا، روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر عناوین فیلم‌های ایرانی سه بخش «فیلم‌های سینمایی»، «فیلم‌های مستند» و «عماد مغنیه» جشنواره مقاومت را به این ترتیب معرفی کرد:

بخش سینمایی: «گلچهره» اثر وحید موسائیان، «ملکه» ساخته محمدعلی باشه آهنگر، «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ طادی و «۳۳روز» ساخته جمال شورجه

بخش مستند: «بالاتر از ابرها» ساخته الیاس بابااف از ایران، «بهترین مجسمه دنیا» ساخته حبیب احمدزاده،«پانزده ۵۹» ساخته محمدرضا ابوالحسنی و «جنایت در سکوت» ساخته بهروز نورانی‌پور.

بخش عماد مغنیه:«پانزده ۵۹» ساخته محمدرضا ابوالحسنی از کشور ایران، «بیداری یک رویا» ساخته حسین همایونفر محصول مشترک ایران و لبنان، «غزه ۸۵ مایل» ساخته سعید صادقی از کشور ایران، «انقلاب فراموش شده» ساخته سید روح ا... حسینی از ایران، «۳۳روز» ساخته جمال شورجه از ایران، «ریسمانی نزدیک تر از رگ» ساخته مسعود اطیابی از لبنان، «فیلادلفیا» ساخته سید مجتبی اسدی‌پور و اسماعیل رحیم زاده از کشور ایران و «راه نجات » ساخته راما قویدل از ایران.

*********

پوستر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که توسط مجید کاشانی طراحی شده است، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ پوستر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر روز گذشته طی مراسمی در سالن اجتماعات دبیرخانه دائمی جشنواره با حضور اعضای شورای برگزاری، نمایندگان بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جمعی از مدیران فرهنگی کشور رونمایی شد.

سیاوش حقیقی مدیر تبلیغات دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: پوستر جشنواره با الهام از المان‌های دفاع مقدس و نمادهای هشت سال جنگ تحمیلی توسط مجید کاشانی طراحی شده است.

وی افزود: در این مراسم محمد خزاعی دبیر جشنواره با تشکر از تلاشهای صورت گرفته در طراحی این پوستر تاکید کرد که طراحی پوستر چنین جشنواره‌ای که مهمترین جشنواره و بومی ترین جشنواره سینمایی کشور است بسیار مشکل بود و این پوستر بعد از بررسی طرح های بسیار و با نظر تعدای از کارشناسان انتخاب شده است

حقیقی اضافه کرد: در این مراسم علاوه بر محمد خزاعی، محمد صنعتی، پژمان لشگری ‌پور، یزدان عشیری، کامران ملکی، علیرضا عاقل زاده، ناصر درخشان، سیمون سیمونیان ،محمد حمیدی مقدم، حسن امجدی مقدم، رضا رستگار، هاشم ایمانی، کوروش پیرو، وحید رضا شفیعی، مسعود نجفی، علی زادمهر و جمعی از دست‌اندرکاران برگزارکننده دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور داشتند.

مجید کاشانی متولد ۱۳۵۷و فارغ التحصیل رشته گرافیک در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

طراح گرافیک و مشاور هنری هفتمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر دانشجویان در سال ۸۲، همکاری با UNICEF بعنوان طراح و مشاور گرافیکی در پروژه مبارزه با کودک آزاری از سال ۱۳۸۳ ،طراح گرافیک ماهنامه "هنرهای نمایشی"، نمایشگاه پوسترهای تجربی – کرمان در سال ۸۱، شرکت در نمایشگاه تصویرسازی دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۸۰، شرکت در نمایشگاه فرهنگ بزرگ طراحان گرافیک ایران- انتشارات ساروبن در سال ۸۴، شرکت در نمایشگاه عکس مسابقات فرهنگی دانشجویان ایران- تهران در سال ۸۵، شرکت در نمایشگاه عکس آیین های مذهبی- تهران-عکسخانه شهر در سال ۸۵ و عضو هیات داوران نهمین دوره جشن تصویر سال را نیز می توان جز کارنامه پر ارزش این گرافیست موفق و مشهور کشوری و بافتی دانست.

************

علیرضا عاقل‌زاده مدیر امور استان‌های جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از آغاز برنامه‌های همزمانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از اول مهر در ۶۴ منطقه مرزی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ وی با بیان اینکه همیشه مناطق محروم در این گونه رویدادهای فرهنگی، مغفول واقع می‌شدند افزود: اگر بتوانیم این جشنواره را با مشارکت و دیدگاههای مردم مناطق مرزی و محروم همسو کنیم علاوه بر قدردانی از آنها ، خواهیم توانست فیلمسازان را نیز به جهت خلق ایده‌های جدید با این مناطق آشنا سازیم.

وی ادامه داد: متاسفانه، همواره مردم مناطق مرزنشین بویژه بخش‌های محروم آن از اتفاقات فرهنگی کشور محروم بوده‌اند، به همین منظور امسال شورای سیاست‌گذاری و آقای خزاعی دبیر این رویداد سینمایی تصمیم گرفتند به منظور تمرکززدایی از پایتخت و گسترش جشنواره در مناطق مختلف، تمامی شهرهای مرزی در استان های مختلف کشور تحت پوشش قرار گیرند.

به گفته وی، با پیگیری‌های به عمل آمده ۶۴ منطقه مرزی کشور برای میزبانی همزمانی جشنواره آماده می‌شوند.

عاقل‌زاده با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم محروم کشور با سینما آشنا نیستند و برگزاری برخی از بخش‌های جشنواره فیلم مقاومت دراین مناطق می‌تواند آنها را با مقوله سینما و فیلم آشنا سازد، خاطر نشان ساخت: اگر ما بتوانیم نوجوانان و جوانان مناطق محروم و مرزی کشور را با مقوله سینما و هنر آشنا کنیم بی شک در آینده شاهد بروز استعدادهای جدیدی در این حوزه خواهیم بود. همیشه مناطق محروم در این گونه رویدادهای فرهنگی، مغفول واقع شدند.

مدیر امور استان‌های جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اشاره به اینکه شهرهای مرزی به مدت سه تا هفته روز از برنامه‌های جشنواره استفاده خواهند کرد افزود: در این دوره از جشنواره قرار بر این است تا با مشارکت دادن مناطق محروم مرزی، تعدادی از فیلم‌های جشنواره برای این مناطق ، طی ۳ سئانس در هر روز و به مدت ۳ الی ۷ روز نمایش داده شود.

وی با اشاره به فقدان سالن های سینما در بسیاری از این مناطق عنوان کرد: به دلیل اینکه در مناطق محروم سینما وجود ندارد ما مجبور هستیم فیلم‌های سینمایی جشنواره را به شیوه ویدئو پروجکشن در آمفی تاترها، اماکن ورزشی و حتی در پارک‌های این مناطق به نمایش عمومی بگذاریم تا اهالی این منطقه نیز بتوانند از برنامه‌های جشنواره استفاده کنند.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم این جشنواره را با مشارکت و دیدگاههای مردم مناطق مرزی و محروم همسو کنیم علاوه بر قدردانی از آنها ، خواهیم توانست فیلمسازان را نیز به جهت خلق ایده‌های جدید با این مناطق آشنا سازیم.

عاقل زاده با بیان اینکه ما فقط مخاطب را در مرکزیت کشور و مراکز استان‌ها جستجو می‌کنیم در حالی که با توسعه سینما در شهرستان‌ها و مناطق محروم خواهیم توانست طیف عظیمی از مخاطبین جدید سینما را جذب این حوزه كنيم، اضافه کرد: درحال حاضر، مخاطبین سینما در مناطق محروم بسیار زیادند که نباید از آنها غافل شد لذا می‌توانیم با بردن جشنواره به نقاط محروم و مرزی کشور علاوه بر اینکه توجه مسئولین و سینماگران را به این مناطق جلب می کنیم، مطالبات مردمی این مناطق را در جهت توسعه ساخت سالنهای سینمایی نیز محقق سازیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر نمایش برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت در ۶۴ منطقه مرزی کشور، امسال نیز همزمان با برگزاری جشنواره در استان کرمان، در مراکز چندین استان هم این جشنواره برگزار خواهد شد. این در حالی است که علاوه بر برگزاری جشنواره در سطح ملی ۹ کشور نیز، میزبان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها