کد خبر: ۷۸۱۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
مدیر کل بهزیستی استان قم گفت: هر سال 200 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست برای نگهداری به اداره کل بهزیستی استان قم واگذار می‌شوند.

ابراهیم حاجی مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی نسبت به نگهداری کودکان بی‌سرپرست، بد سرپرست و خیابانی اقدام می‌کند، اظهار کرد: سالانه حدود 150 تا 200 کودک که دچار مشکل بی‌سرپرستی یا بد سرپرستی هستند برای نگهداری به این مرکز واگذار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی همواره به عنوان یک دستگاه پشتیبان از کودکان خیابانی نیز مانند سایر کودکان بی‌سرپرست حمایت می‌کند، عنوان کرد: هر سال حدود 250 تا 300 کودک خیابانی برای نگهداری به این سازمان آورده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با حساس عنوان کردن وضعیت کودکان خیابانی بیان کرد: اینها کودکانی هستند که در خیابان رها شده و در بعضی اوقات به دام برخی افراد سودجو گرفتار شده‌اند.

وی اضافه کرد: کودکان خیابانی که مورد بی‌مهری در جامعه واقع شده‌اند گاهی اوقات دچار آسیب روحی، جسمی، جنسی و تکدی گری می‌شوند که نگهداری از آنان شرایط وی‍ژه‌ای را می‌طلبد.

حاجی مظفری بیان کرد: سازمان بهزیستی از کودکان بی‌سرپرست که بنا به دلایلی خانواده آنان متلاشی شده و یا اینکه رها شده‌اند به صورت جدی حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مرکزی برای نگهداری کودکان خیابانی در قم تخصیص داده شده است، گفت: این کودکان در یکی از موسسات با اعتبارات سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه وضعیت کودکان خیابانی با حساسیت ویژه‌ای از سوی این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: پس از بررسی وضعیت این کودکان، برای نگهداری آنها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از این کودکان اهل قم نیستند و با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود نزد خانواده‌هایشان باز گردانده خواهند شد.

حاجی مظفری با اشاره به وظایف این سازمان در مقابل کودکان اتباع خارجی بیان کرد: برای نگهداری کودکان اتباع خارجی که دارای هویت مشخص هستند مرکزی اختصاص داده شده است.

وی افزود: آن دسته از کودکان اتباع خارجی که هویت مشخصی ندارند برای اعلام هویت به اداره کل اتباع خاجی معرفی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به تعداد مرکز نگهداری از کودکان در قم خاطرنشان کرد: شش مجموعه برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و یک مرکز دیگر نیز برای نگهداری از کودکان خیابانی در قم فعالیت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
معصومه هادی گشایش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
باسلام وعرض ارادت
53ساله هستم بچه ندارم آیا می توانم یکی آزبچه های بی سرپرست را به فرزندی بپذیرم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها