کد خبر: ۷۸۴۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش ندای انقلاب به نقل از فارس، ضمانت‌های جدید آنکارا به معاون اول فراری رئیس جمهور عراق، حمایت منافقین از هاشمی و موضع‌گیری دو نماینده از ائتلاف کردستان و فراکسیون همپیمانی ملی از جدیدترین اخبار مرتبط با مسئله صدور حکم اعدام برای «طارق الهاشمی» است.


آنکارا به هاشمی تضمین داد که او را به بغداد تحویل ندهد
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ترکی «حریت»، منابع آگاه در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که آنکارا هرگز هاشمی را که دیروز به طور غیابی به اعدام محکوم شد، به بغداد تسلیم نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هاشمی عصر دیروز از استانبول به آنکارا رفت و با «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در منزلش دیدار کرد و از او تضمین‌های لازم برای تداوم حضورش در ترکیه را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، آنکارا به هاشمی تضمین داده است که او را به هیچ وجه تسلیم بغداد نکند و به او اجازه دهد تا هر زمان که بخواهد در ترکیه بماند.


یک نماینده عراق: دیگر کسی بهانه‌ای برای پناه‌دادن به هاشمی ندارد
«کریم علیوی» نماینده فراکسیون همپیمانی ملی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: با صدور حکم اعدام برای طارق الهاشمی دیگر کسی بهانه‌ای برای پناه دادن به او ندارد.

وی در ادامه هاشمی، طرفداران تروریست او و القاعده را مسئول حملات خونبار دیروز در شهرهای مختلف عراق دانست و گفت که این حملات تروریستی در واکنش به تصمیم دادگاه عراق صورت گرفته است.

این نماینده پارلمان عراق با ابراز خشنودی از صدور حکم اعدام برای هاشمی گفت: دستگاه قضایی عراق ملت عراق را امیدوار کرد.

وی در ادامه از پلیس بین‌الملل خواست که هاشمی را دستگیر و تسلیم بغداد کند تا او به مجازات اعمالش برسد.

ائتلاف کردستان عراق: حکم اعدام هاشمی قابل پیش‌بینی بود

«محمود عثمان» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف کردستان عراق اعلام کرد که صدور حکم اعدام برای هاشمی که به دست داشتن در حملات تروریستی عراق متهم است، کاملا قابل پیش بینی بود.

وی افزود: از نظر حقوق‌دانان، به دلیل عمق جنایات هاشمی، صدور حکم اعدام برای او کاملا قابل پیش‌بینی بود. هر چند که شخص او تمامی اتهامات را رد می‌کند و خود را تبرئه می‌کند.

العراقیة حکم اعدام هاشمی را محکوم کرد

فهرست العراقیة، با صدور بیانیه‌ای رسمی، بی‌توجه به وجود مدارک و اعترافات محکمه پسند درباره اتهامات هاشمی، صدور حکم اعدام برای او را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که صدور حکم غیابی اعدام برای هاشمی تحریف عدالت است و متهمان تحت شکنجه شدید بوده‌اند.

العراقیة در ادامه، خواستار دخالت فوری جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در عراق شد.

اعتراض منافقین به حکم اعدام هاشمی

گروهک تروریستی «منافقین» اقدام دستگاه قضایی عراق در صدور حکم اعدام برای معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق را محکوم کرد و از شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و «مارتین کوپلر» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق خواست تا به منظور تامین امنیت هاشمی دخال فوری کند.

منافقین با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: این حکم در واقع دیکته‌ای از سوی فاشیسم دینی حاکم بر عراق است.

این گروهک تروریستی با این بیانیه بار دیگر تمامی عرف‌های دیپلماتیک را که مانع دخالت در امور کشورها است، زیر پا گذاشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها