کد خبر: ۷۸۴۵۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیاست طاغوت اول تطمیع بعد تهدید سپس تطمیع و تهدید است و در صورت جواب ندادن از این موارد ترور شخصیت و ترور فیزیکی است که دشمنان برای من تمام این مراحل را طی کرده‌اند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری در نشستی خبری در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در دانشگاه شهید بهشتی، در پاسخ به این سؤال که بحث خنثی شدن ترور ایشان صحت دارد یا خیر، گفت: تمام مراحل ترور از تهدید، تطمیع، تهدید و تطمیع و ترور شخصیت برای بنده اعمال شده است و گزارشی که در کمیسیون امنیتی مجلس ارائه شد، حکایت از خنثی شدن ترور فیزیکی بنده داشت.

وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: افرادی که به تئوری‌های غیر توحیدی مسلط هستند باید تدریس کنند اما در کنار آنها افرادی نیز همچون شهید مطهری باید حضور داشته باشند تا نظریه‌های توحیدی خود را ارائه دهند. باید فضایی ایجاد شود که مباحث غیر توحیدی و توحیدی در دانشگاه‌ها به یک اندازه مطرح شود.

وی ادامه داد: فردی مثل شهید مطهری از هر مارکسیستی بر تئوری‌های مارکسیست‌ مسلط‌تر بود لذا ضمن مطرح کردن نظریات مارکسیست نظریات توحیدی را نیز مطرح می‌کرد. باید چگونه اندیشیدن در دانشگاه‌ها تدریس شود.

دانشجو همچنین به دانشگاه‌های غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: شهریه این دانشگاه‌ها خیلی گران نیست ولی باید کیفیت آنها افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره وجود پردیس‌های دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف گفت: وجود این پردیس‌ها نباید دانشگاه‌های آن شهرها را به حاشیه بکشاند بلکه آن دانشگاه‌ها باید خود را در حد پردیس‌های دانشگاه‌های معتبر بالا بکشند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود به مرخصی زایمان دختران دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان دختر می‌توانند شش ماه قبل از تولد و 4 ترم بعد از تولد فرزندشان مرخصی بدون لحاظ در سنوات داشته باشند ضمن اینکه دختران در اولویت انتقال به محل زندگی والدین‌شان هستند.

* دانشگاه‌ها مرکز تبلیغ برای کاندیداهای ریاست جمهوری نیست

وی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دانشگاه جایگاهی برای طرح‌ حرف‌های علمی و منطقی است. مرکز تبلیغ برای کاندیداها نیست اما مرکز عنوان کردن سیاست‌ها بر اساس مبانی علمی است.

دانشجو ادامه داد: عده‌ای نمی‌خواهند فرصت سالمی ایجاد شود تا با پرسش و پاسخ و مناظره علمی بحث انتخابات مطرح شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاه‌ها موظف هستند فضایی را ایجاد کنند که سیاسی است و دانشجویان در دانشگاه‌ها صحبت‌های خود را مطرح کنند.

* به چیزی به غیر از خدمت در وزارت علوم فکر نمی‌کنم

وزیر علوم در پاسخ به این سؤال که آیا برای ریاست جمهوری کاندید می‌شوند یا نه، گفت: دو نوع خدمت وجود دارد، یکی خدمت به خلق خدا و مردم برای رسیدن به سمت بالاتر که به نظر من با این کار ارج کار ضایع می‌شود و دیگری خدمت برای رضای خداست.

وی تاکید کرد که به چیز دیگری به غیر از خدمت در وزارت علوم فکر نمی‌کند و نمی‌خواهد نیت وی آلوده به هیچ چیز دیگر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها