کد خبر: ۷۸۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۳ دی ۱۳۸۹
به مناسبت ایام الله ۹ دی
مجدالدین معلمی/ کلاس دوم راهنمایی معلم تربیتی مان سوالی طرح کرد که نام ده "یوم الله انقلاب اسلامی" را بنویسید. ۱۵ خرداد، ۱۹ دی، ۱۷ شهریور، ۱۲ بهمن، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، ۱۳ آبان، ۳ خرداد، را نوشتم اما در نوشتن نهمین و دهمین یوم الله دچار مشکل شدم! با راهنمایی اطرافیان ۱۴ خرداد را هم نوشتم. هر چند دلم نمی خواست روز ارتحال امام عزیز را یوم الله بدانم ولی طبق روایات، وفیات بزرگان هم از ایام الله است. دهمین یوم الله را هم برای رفع تکلیف، پنجم مهر روز شکست حصر آبادان ذکر کردم!

زمان ارایه جواب ها که فرا رسید آقا معلم برای مان توضیح داد: "بچه ها همه روزها روز خداست ولی بعضی روزهای مخصوص در تاریخ هست که به جهت بروز خارق العاده اراده و قدرت خداوند مسیر یا سرنوشتی جدید بر زندگی انسان ها حادث می شود" و از این حرفها! 

زیاد متوجه تعریف و توضیحاتش نشدم ولی یادم می آید همان موقع هم بر سر دهمین "یوم الله" انقلاب اسلامی به یقین نرسیدیم و قرار شد هر کسی هر واقعه ای را که سرنوشت ساز می داند ذکر کند.

حق داشتیم نفهمیم چه می گوید! نسل ما یوم الله ندیده بود! و فقط از شنیده ها تصوری از روزهای بزرگ خدا داشت. نسل ما در متن هیچ واقعه سرنوشت سازی برای انقلاب اسلامی شرکت نداشت که بتواند جلوه گری دست خدا را درک کند!

*************

کمتر کسی است که نتواند عظمت نهم دی را درک کند! چه دوستانی که به واسطه روز نهم دی شاد و دلگرم و امیدوار شدند و چه دژخیمانی که نهم دی به طور کامل خجل و ناامید و سرافکنده شان کرد. اگر یک لحظه خودمان را در شرایط اضطراب، تردید و جنگ های روانی هشت ماهه ی قبل از نهم دی قرار دهیم می توانیم عظمت نه دی را درک کنیم. 

نه دی به معنی واقعی کلمه دست خدا جلوه ای دیگر یافت و فراتر از تحلیل ها و تصمیم های بشری سرنوشت تازه ای برای اهل حق رقم زد. پس نه دی به معنی واقعی کلمه یک یوم الله بود.

تفاوت یوم الله نهم دی با سایر روزهای خدا این بود که نسل جوان انقلاب برای اولین بار در شکل گیری یک یوم الله نقش آفرین شد. نسل ما که همیشه شنونده افتخار آفرینی های پدران و بزرگانش بود، نتیجه مقاومت سخت تر از جنگ فیزیکی در ایام فتنه را در نهم دی ماه دید و حالا ما هم حرف برای گفتن داریم!

نه دی هم باعث رشد انقلاب شد و هم هویت انقلابی نسل ما را به جهانیان اثبات کرد. حالا می توانیم بفهمیم یوم الله یعنی چه! حالا می توانیم به خود ببالیم که در شکل گیری یک یوم الله نقش داشته ایم! حالا می توانیم باور کنیم فرزندان انقلابیم. حالا می توانیم به طعنه ها ساده تر پاسخ دهیم که نسل ما هم انقلاب و جمهوری اسلامی را عمیقا دوست و اعتقاد دارد. حالا می توانیم افتخار کنیم عملا به جرگه ی سربازان انقلاب و ولایت پیوستیم. 

همه ی اینها نتیجه یوم الله بزرگ نه دی است. حالا دیگر می توانیم با قاطعیت دهمین یوم الله را بنویسیم و برای نسل بعد بازگو کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها