کد خبر: ۷۸۹۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
شورجه با محکوم کردن ساخت فیلم موهن آمریکایی و اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) گفت: ان‌شاءالله فیلمی که آقای مجیدی می‌سازند جواب دندان‌شکنی خواهد بود به القائات و فضای مسمومی که توسط آمریکا و صهیونیزم ایجاد شده است.
به گزارش 598 به نقل از فارس ، «جمال شورجه» درباره فیلم موهن آمریکایی بر ضداسلام و پیامبر‌اعظم گفت: هالیوود با مدیریت صهیونیست‌ها و دولت آمریکا مبادرت به ساختن فیلمی توهین آمیز به مقام شامخ حضرت رسول (ص) کرد. این عمل را  با عمق جان و با هر آنچه که در توان دارم محکوم می‌کنم. این حرکت مذبوحانه و زشت را که تمام جامعه اسلامی را در کشورهای مختلف خشمگین و عصبانی کرده است را محکوم می‌کنم و امیدوارم جامعه سینمایی ما منسجم و متحد یک بیانیه و خطابه‌ای در یک حرکت تاثیرگذاری این عمل زشت را محکوم کنند. از جمله دوستان فیلمساز مسلمان که ایرانی هستند و به مدارج و جایگاهی  در دنیا  رسیدند  و  تریبون بین المللی در اختیار دارند این حرکت زشت را تقبیح کنند.

وی در ادامه گفت: مسلمانان برای تمام پیامبران دینی احترام قائل هستند در  کتاب آسمانی ما به نیکی از آنها یاد شده است. متاسفانه در فرقه‌های دیگر که نوعا هم هدایت و مدیریت شده از سوی صهیونیست‌ها هستند و مسیحیت صهیونیستی به پیامبر ما اهانت شد پیش از این نیز این کشیش به قرآن مجید اهانت کرد.

* بیداری اسلامی خشم آمریکا و صهیونیست را برانگیخت

کارگردان فیلم «33 روز» در ادامه گفت: پیش از این نیز در حوزه کتاب و کاریکاتور متاسفانه به ساحت پیامبر توهین شد و ساخت این فیلم با توجه به فعالیت‌های قبلی و شیطانی این افراد به دور از ذهن نبود. این افراد  از تمام ابزارها و امکانات علیه اسلام و باورهای دینی ما استفاده می‌کنند و این کار  ادامه خواهد داشت زیرا ما می‌بینیم روز به روز اسلام در کشورهای مختلف و کشورهای منطقه رشد و نمو می‌کند و اسلام واقعی و اسلام  ظلم ستیز و حقیقت خواه و عدالت جو رشد و توسعه پیدا می‌کند. بیداری اسلامی خشم امریکا و صهیونیست را باعث شد و آنها به هر وسیله‌ای می‌خواهند حرکت اسلامی را متوقف کنند.

* «اسلام هراسی»آمریکا  و اسرائیل باعث تولید فیلم موهن شد

وی در ادامه گفت: این اعمال شنیع نشان می‌دهد این بیداری اسلامی در کشورهایی چون تونس، لیبی، مصر، یمن و... براساس باورهای دینی است.  این‌ها اگر از اسلام هراس نداشتند دست به این تحرکات و ساخت فیلم نمی‌زدند اما حرکت بیداری اسلامی رشد پیدا می‌کند قطع و یقین همانگونه مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند  دامن غرب را هم خواهد گرفت.

شورجه در ادامه گفت: اعتراضاتی که در مصر و لیبی اتفاق افتاده و رو به گسترش است تحولات شگرف اجتماعی صورت گرفته اما مردم به دنبال حکومت اسلامی و باورهای دینی و اسلامی هستند  و با خشم پرچم امریکا را پایین می‌کشند و سفیر آمریکا در لیبی کشته می‌شود این حرکت ادامه خواهد داشت.

من هم به نوبه خودم از طرف جامعه سینماگران متدین و متشرع این حرکت مذبوحانه را تقبیح و محکوم می‌کنم و امیدوارم ما هم این قدر امکان و ظرفیت و بضاعت تولید فیلم داشته باشیم که پیامبر رحمت و راستین خودمان را به خوبی و به درستی به جهان معرفی کنیم و نگذاریم با تولیدات مسموم جامعه جهانی را به انحراف بشکانند و  تصویر غلطی از این بزرگوار نشان دهند.

شورجه در ادامه به ساخت فیلم «محمد» (ص) اشاره کرد و گفت: یک سالی است کار فاخر و ارزشمندی توسط آقای مجیدی تولید می‌شود که یکی از سنگین‌ترین و پرهزینه‌ترین تولیدات سینمایی ما است. جناب مجیدی و حساسیتی که ایشان نسبت به پیامبر اعظم دارند و  تیم همراهشان قطعا فیلمی را خواهند ساخت که تاثیرگذار در عرصه جهانی خواهد شد. همانطور که سایر فیلم‌ها و مجموعه‌هایی که در خصوص پیامبران ساخته شده است جایگاه ویژه و خاصی میان اقشار و ادیان مختلف بگذارد.

وی اضافه کرد: شاید این افراد قصد داشتند در تولید یک اثر سخیف و موهن پیش‌دستی کرده و فضای مسمومی را برای عرضه جهانی فیلم مجیدی ایجاد کنند. انشاءالله فیلمی که آقای مجیدی می‌سازند جواب دندان شکنی خواهد بود براین القائات و فضای مسمومی که توسط امریکا و صهیونیست ایجاد شده است.

* فیلم بی کیفیت و نازلی است

وی در ادامه به ساختار ضعیف و سطحی فیلم موهن آمریکایی اشاره کرد و گفت: تصاویری از فیلم را دیدم که خیلی سطحی، نازل و مبتذل به لحاظ  کیفیت ساخته شده است و به شدت سخیف و سطحی است. کیفیت اثر به شدت نازل است و محتوای آن هم توهین آمیز است. این کار توسط سخیف‌ترین انسان و با سرمایه‌گذاری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و مسیحیت هدایت شده از سوی صهیونیست‌‌ها ساخته شده است و قطعا نمی‌تواند به لحاظ هنری تاثیری در جامعه هنری بگذارد. اگر نگاه دقیقی داشتیم باشیم خواهیم دید سریال  «حضرت یوسف» با اقبال مواجه شد و چقدر در دنیای عرب و به خصوص مصر تاثیرگذار بوده است. بنا به گفته بسیاری از تحلیلگران ، پخش مجموعه «حضرت یوسف» در تحولاتی که در منطقه صورت گرفت بی‌تاثیر نبوده است.

شورجه در خاتمه افزود: این نکته را باید یادآور شوم اجلاس ارزشمند و تاثیرگذار که سران و وابسته‌های 120 کشور علیرغم تبلیغات گسترده‌ای که در دنیا آمریکا و اسرائیل صورت گرفت اما این اجلاس در کشورما که مورد تحریم است با موفقیت برگزار شد اینها همه باعث عصبانی شدن اروپا و اسرائیل شده است.

شورجه در خاتمه گفت: امیدوارم به حول و قوه خداوند همین کار باعث رسوایی و  خراب شدن این بنایی که به غلط می‌سازند بر سر خودشان فرو بریزد و اعتراض همه جانبه مسلمانان آن‌ها را به این نتیجه می‌رساند که نمی‌توانند به مقدسات مسلمانان تعرض کند زیرا مسلمانان به مقدسات و اعتقاداتشان قرابت عمیق دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سلمان فارسی
GERMANY
۱۲:۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
سلام
آقا مجید ممنونیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها