کد خبر: ۷۹۳۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
رئيس جمهوري سوريه در ديدار با فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب به اين كشور بار ديگر تاكيد كرد كه دمشق با هر تلاشي كه صادقانه و بي‌طرفانه حل و فصل مسائل جاري در سوريه را مدنظر داشته باشد، همكاري خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در ديدار با اخضر الابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه بر همكاري كامل دمشق با هر طرحي كه صادقانه خواهان حل و فصل بحران سوريه باشد، تاكيد كرد.

رئيس جمهوري سوريه در ادامه عنوان داشت: مشكل اصلي در سوريه اين است ما با دو مساله سياسي و درگيري نظامي در كشور روبه‌رو هستيم كه جنبه سياسي با آنچه كه هم اكنون در سوريه در جريان است با هم درآميخته است. اما بايد بدانيم كه روند سياسي همچنان از طريق دعوت براي برگزاري مذاكرات ملي با شركت تمامي سوري‌ها همچنان ادامه دارد.

بشار اسد افزود: موفقيت تلاش‌هاي سياسي در سوريه منوط به اين است كه به كشورهاي حامي ترويست‌ها و آنهايي كه به تروريست‌ها سلاح مي‌دهند و آن‌ها را آموزش مي‌دهند فشار وارد شود تا از اقدامات خود دست بردارند.

اخضر الابراهيمي در اين ديدار تاكيد كرد كه اساس فعاليت‌هاي وي در سوريه منافع ملت سوريه خواهد بود و با استقلال كامل و بر پايه طرح كوفي عنان، نماينده مستعفي سازمان ملل و اتحاديه عرب و نيز توافقنامه ژنو عمل خواهد كرد.

الابراهيمي تاكيد كرد: اگر لازم باشد مساله‌اي به طرح عنان افزوده يا از آن كم شود يقينا آن مساله به اطلاع طرف‌هاي درگير در سوريه خواهد رسيد.

نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب با اشاره به موقعيت استراتژيك سوريه در منطقه گفت: خشونت‌ها در سوريه هرچه سريعتر بايد متوقف شود چرا كه اين مساله مي‌تواند به كشورهاي همجوار سوريه نيز سرايت كند و تمام منطقه را به آشوب بكشد.

اخضر الابراهيمي در پايان تاكيد كرد كه راه‌حل پايان بحران سوريه تنها به دست ملت اين كشور است.

در اين ديدار وليد المعلم، وزير امور خارجه، بثينه شعبان، مشاور سياسي و مطبوعاتي بشار اسد، فيصل المقداد، معاون وزير امور خارجه و چند تن ديگر از مقامات سوري حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها