کد خبر: ۷۹۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۶ دی ۱۳۸۹
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان پس از دیدار با آیت الله سیستانی ضمن تأکید بر محوریت این مرجع عالیقدر در میان کل ملت عراق اعلام کرد که من حامل پیام ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای آیت الله سیستانی بودم.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، 'علی اکبر صالحی' سرپرست وزارت امور خارجه ایران پس از دیدار با آیت الله سیستانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد موضوعات مطرح شده در این ملاقات گفت: بنده پیام ویژه رهبری را خدمت آیت الله سیستانی عرض کردم.

وی گفت: همچنین از آیت الله سیستانی طلب دعای خیر کردم.
صالحی با بیان این که آیت الله سیستانی در میان کل ملت عراق محوریت دارند، اظهار امیدواری کرد که ملت عراق دور این محور جمع شوند و عراق اینگونه روی آرامش و امنیت را خواهد دید.
همچنین 'علی اکبر صالحی' بامداد امروز پنج شنبه قبل از عزیمت به نجف اشرف در کربلای معلی با آیت الله 'محمد تقی مدرسی' از مراجع کربلا دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف بر رفع موانع تردد بین ایران و عراق تاکید کردند.

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه ولایت اهل بیت، ذخیره امت اسلامی است، گفت: باید از این ذخیره معنوی جهت مقابله با موج ایجاد شده علیه اسلام استفاده کنیم.
وی با یادآوری اشتیاق شدید شیعیان برای زیارت امامان معصوم، این موضوع را به عنوان نقطه قوت جهان تشیع دانست.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مقامات عراقی جهت زمینه سازی برای رفع موانع تردد میان دو کشور ایران و عراق، این دو کشور را در امتداد فرهنگی یکدیگر دانست.

صالحی صبح روز گذشته برای دیدار با مقام‌های عراقی به این کشور عزیمت کرد و در جریان این سفر، با 'جلال طالبانی' رییس جمهوری، 'نوری المالکی' نخست وزیر، 'اسامه النجیفی' رییس مجلس عراق، 'هوشیار زیباری' وزیر امور خارجه عراق و 'عمار حکیم' رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، دیدار و و در مورد گسترش مناسبات دوجانبه گفت وگو کرد.

'حسن کاظمی قمی' سفیر پیشین ایران در عراق، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی می کند.

این سفر، دومین ماموریت خارجی صالحی پس از انتصاب به سمت سرپرست وزارت امور خارجه است.

وی، اوایل ماه جاری نیز با سفر به ترکیه، ریاست هیات ایران در نوزدهمین شورای وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) را بر عهده داشت و در ادامه رییس جمهوری را در اجلاس سران اکو همراهی کرد.

گروه های سیاسی عراق هشت ماه بعد از انتخابات پارلمانی اسفند ماه سال 88 در آبان ماه 89 در زمینه تقسیم قدرت بین گرایش های مختلف این کشور به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، 'جلال طالبانی' از کردها و 'نوری مالکی' از شیعیان به ترتیب در سمت های رییس جمهور و نخست وزیر ابقاء شدند. ریاست پارلمان عراق نیز به ' اسامه النجیفی' از فهرست العراقیه رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها